Milan Belin, Renault Nissan Srbija: Poslovni kupci oživeli tržište
Tržište privatnih lica je i dalje veoma malo i njihov udeo u ukupnom tržištu je oko 30-35 odsto
Ova godina bila je druga zaredom u kojoj je tržište novih vozila u Srbiji zabeležilo rast. Na bazi dostupnih izveštaja, rast tržišta u 2016. godini biće oko 15 odsto veći u odnosu na 2015. godinu, navodi Milan Belin, generalni direktor Renault Nissan Srbija. „Najveći uticaj na rast tržišta imaju poslovni kupci, koji su u toku ove godine vršili zamenu vozila. Međutim, tržište privatnih lica je i dalje veoma malo i njihov udeo u ukupnom tržištu je oko 30-35 odsto, što je veoma mali procenat i na najbolji način pokazuje kupovnu moć stanovništva, bez obzira na veoma povoljne finansijske ponude“, ističe naš sagovornik.
Ni u regionu situacija nije mnogo drugačija, kaže Belin, tržište raste, a naročito u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, dok je u Sloveniji tržište stabilno, bez većih pomeranja.
Najave ukidanja visokih taksi za automobile sa velikom kubikažom trebalo bi da budu podsticaj kada je u pitanju prodaja ovih vozila. Belin navodi da je zbog nerazumnih taksi kod godišnje registracije tržište putničkih vozila kubikaže preko 2.000 ccm skoro u potpunosti zamrlo u zadnjih nekoliko godina. Stoga smatra da će bilo kakvo olakšavanje bar malo doprineti da ova kategorija vozila počne da beleži rast. „Ovde ne govorim o velikim brojevima, ali svaka olakšica će sigurno omogućiti da i ta vozila budu traženija“, kaže Belin.
Na pitanje da li su tokom ove godine više bila tražena putnička ili komercijalna vozila, imajući u vidu da je lizing u Srbiji zabeležio najveći rast upravo u sektoru komercijalnih i teretnih vozila, generalni direktor Renault Nissan Srbija kaže da kada govorimo o kupovini putem lizinga zastupljena su bila i putnička i laka dostavna vozila. „Lizing je prepoznat, naročito od pravnih lica, kao zahvalan način da kroz troškove svojih preduzeća dođu do novih vozila, a ponuđeni uslovi su identični kreditima, što je dovelo do značajno veće potražnje za lizingom. Međutim, moram da napomenem da je najveći deo prodaje kroz lizing ostvaren preko velikih finansijskih kompanija, koje nude kompletan paket usluga klijentima i koje su najvećim delom svoju prodaju bazirale na velikim kompanijama sa većim voznim parkovima.“
Da li će i 2017. godina doneti rast ostaje da se vidi, a Belin ističe da je uvek nezahvalno procenjivati poslovanje u Srbiji, naročito kada se radi o autoindustriji. „Faktori koji utiču na tržište su raznoliki, počevši od političkih prilika, preko ekonomskih pokazatelja i realnih mogućnosti kupaca. Ono što je sigurno, a tiče se našeg posla, je da sve dok ne ojača srednja klasa građana i njena kupovna moć ne ojača, teško da možemo da očekujemo konstantan rast prodaje. Naravno, mi ćemo sa naše strane, obezbediti kvalitetne i primamljive modele, sa prihvatljivim cenama i odličnim uslovima finansiranja, kako bi ovaj poziitivan trend nastavili i u sledećoj godini“, zaključuje direktor Renault Nissan Srbija.
Noviteti
U zadnje dve godine, Renault je skoro u potpunosti zamenio svoju gamu putničkih vozila. Do kraja ove godine na naše tržište stižu novi scenic, i megane grand coupe i sa njima će Renault Nissan Srbija imati najmlađu gamu vozila u odnosu na konkurenciju. Sledeće godine dolazi i novi koleos, kod Dacie stiže novi duster, u Nissanu nova micra. „Imamo veoma dobru ponudu u svim segmentima i mogućnost da zadovoljimo sve zahteve kupaca“, ističe Milan Belin.
Izvor: BIZLife magazin
Piše: Vladimir Mitić