Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Maxence Liagre, MPC Properties: „Pišemo istoriju svaki dan“

    MPC Properties, najveća domaća kompanija za razvoj nekretnina u regionu, za manje od dve godine sagradila je nekoliko impozantnih objekata u prestonici Srbije. Polovinom prošle godine otvoren je UŠĆE Tower Two poslovni objekat, koji je uz UŠĆE Tower One i UŠĆE Shopping Center postao deo jedinstvenog „UŠĆE kompleksa“, koji je praktično promenio opis i izgled tog dela grada, sa idejom da lociran u samom srcu Novog Beograda, bude mesto za podršku i razvoj poslovanja.

    Ipak, predstavnici te kompanije najavljuju da za njih granice ne postoje, odnosno da se tu neće zaustaviti, jer planiraju novi objekat u Beogradu, u čijoj će gradnji kombinovati najbolje standarde i inovativni pristup.

    Prethodna godina, kažu, za ovaj sektor nije bila laka, ali je, na neki način, pomogla da se fokusiraju na određene projekte i planove. Šta će biti u fokusu, kakvi su planovi za ovu godinu, kako su se prilagodili promenama, da li je kriza izazvana koronavirusom donela i nešto dobro, da li se primećuju promene u navikama kupaca i po čemu je Beograd specifičan za život i rad – samo su neka od pitanja koja smo postavili novom izvršnom direktoru kompanije Maksansu Lijagru (Maxence Liagre).

    Lijagr je, inače, vodeći svetski stručnjak za nekretnine, sa više od 20 godina iskustva u upravljanju i rukovođenju šoping centrima širom sveta.

    • „Beo šoping centar” nedavno je osvojio dve prestižne internacionalne nagrade renomirane organizacije „International Property Awards”, i to u kategorijama „Best Retail Architecture” i „Best Retail Interior”, što spada u red najznačajnijih priznanja u oblasti upravljanja nekretninama i uopšte real estate industrije. Koliko vam znači takvo priznanje, a koliko, na neki način, i obavezuje u daljem radu i poslovanju?

    Veoma se ponosimo tim nagradama, ali ovo nije prvi put da dobijamo priznanja za naš rad i portfolio. Dobijali smo različite nagrade i ranije – za menadžment, arhitekturu, investicije, organizaciju poslovnog prostora…

    Nagrade su za nas veoma važne i predstavljaju potvrdu naše izvrsnosti, stručnosti i posvećenosti radu.

    Poslednje „International Property Awards” koje smo dobili značajne su jer su na internacionalnom nivou, što je potvrda da su naši projekti koje realizujemo u Srbiji deo globalnih, međunarodnih standarda. Ipak, želimo i dalje da pomeramo granice tržišta i osvajamo nova priznanja.

    • Kako se pandemija koronavirusa odrazila na ovaj sektor? Kakvo je vaše viđenje – da li je ova kriza iznedrila i nešto pozitivno? Na koji način je kompanija MPC Properties reagovala na takve promene i kako im se prilagodila?

    Pandemija koronavirusa je veoma uticala na našu industriju, pre svega, na kontakte među ljudima, jer ih je ograničavala, a zatim i na brojne druge restrikcije. Ograničenje kretanja je dovelo i do smanjenog kapaciteta rada kancelarija u poslovnim objektima, ali i samih zakupaca u šoping centrima, a to je za nas bio šok na samom početku. Međutim, brzo smo se adaptirali i dali odgovor na krizu, pokušali da nađemo najbolja rešenja, a bilo je veoma važno i da povratimo poverenje naših klijenata.

    Ne mogu da tvrdim da smo našli pozitivne strane pandemije. Ako je i nešto bilo pozitivno, to je, možda, naša sposobnost da se prilagodimo nepredviđenim okolnostima, poslovnim partnerima i zaštitimo svoje zaposlene.

    • Kako ocenjujete prošlogodišnje poslovanje kompanije na čijem ste čelu i kakva su vam očekivanja od 2021. godine?

    Došao sam na ovo tržište pre pola godine i bio sam impresioniran kvalitetom kompanije i njenim portfoliom, kao i visokim nivoom profesionalizma samog tima. Godina 2020. je bila vrlo specifična, prvi put u istoriji smo imali takvu situaciju na tržištu, a ova, 2021. godina će biti tranziciona i u njoj ćemo morati da stabilizujemo portfolio, razvijemo nove usluge i da se fokusiramo na određene projekte i planove.

    • Za kompaniju je 2020. bila veoma važna zbog otvaranja nove zgrade koja predstavlja inovaciju na srpskom tržištu. Koji projekti će biti u fokusu u 2021. godini, šta će biti prioriteti i da li imate planove za neke nove inovacije?

    Ove godine u fokusu će biti naš novi projekat – nova poslovna zgrada koju će raditi MPC Properties. U pitanju je projekat koji razvijamo već nekoliko godina.

    Izgradili smo poslovne centre UŠĆE Tower One i UŠĆE Tower Two na veoma prestižnoj lokaciji, a sada ćemo, takođe, kombinovati najbolje standarde u modelovanju novih, modernih zgrada.

    Fokusiraćemo se na otvaranje našeg novog prestižnog poslovnog projekta, poznatijeg kao „Tri lista duvana”. Biće to jedinstven objekat u samom centru grada.

    Predvideli smo jednostavniji pristup automobilima i javnom prevozu, te smo u okviru ove zgrade omogućili više od 45 parking-mesta. Imaćemo kafeteriju u zgradi, lep restoran, zastakljen prostor sa panoramskim pogledom. Pored toga, korisnicima ćemo ponuditi i uslugu opremanja enterijera i na taj način im omogućiti da imaju jedinstvene, personalizovane kancelarijske prostore.

    • Srbija je dugo bila zemlja sa velikim potencijalom za otvaranje novih šoping centara i rentiranje poslovnog prostora. Da li je to i dalje tako, s obzirom na to da se poslednjih godina povećava broj igrača na tom tržištu? Kako vi u kompaniji gledate na period od pet ili deset godina u tom smislu?

    To je apsolutno jasno i već se pokazalo da ovo tržište ima potencijala za dalji razvoj. Ono što je karakteristika srpskog tržišta jeste snažna ekonomska aktivnost, rast plata, razvojna snaga koju poseduje, a to je posebno značajno za tržišta poslovnog prostora i šoping centara. Imam poverenja u brojke, odnosno očekujem da će tržište nastaviti dalje da raste i da će biti veoma atraktivno, s obzirom na broj igrača na njemu.

    Svako tržište ima svoje prednosti i mane, a budući da Srbija još nije članica EU, ali je na evropskom putu, tržište još uvek kontrolišu lokalne kompanije. Mnogo je domaćih kompanija i igrača, što je dobro i daje nam mogućnost da razvijamo kvalitetne projekte, a to će doprineti i spajanju portfolija u bliskoj budućnosti, odnosno većim mogućnostima za manje igrače da prerastu u veće.

    • Vreme pandemije kovida 19 pokazalo se kao dosta složeno, pre svega, kada je reč o motivaciji zaposlenih. Kako ih motivisati za rad, odnosno podići radni elan u ovim okolnostima? Da li su vaši zaposleni takođe radili od kuće u prethodnom periodu i kako vidite da će to izgledati ubuduće?

    Mislim da nije bio toliki problem motivisati zaposlene koliko je naš prioritet na početku pandemije koronavirusa bio da sačuvamo njihovo zdravlje. Brinuli smo dosta o zaposlenima, ali je većina ipak preferirala dolazak u kancelarije. Takođe, ono što nas je iznenadilo jeste to da smo imali i veliki pritisak mladih da dolaze na posao što je češće moguće.

    Moje mišljenje je da će rad od kuće postati novi biznis model, ali ono što primećujemo jeste da ljudi žele da se socijalizuju, imaju uživo interakciju, da žele da rade zajedno i da budu u kancelarijama. Naš prioritet je da što više unapredimo radno okruženje, da imamo dodatni komfor i da im apsolutno garantujemo zdravo i bezbedno radno okruženje. Naša dužnost je da im omogućimo pristupačnu zgradu koja je okrenuta ka ljudima (friendly buildings).

    Takođe, za svaku poslovnu zgradu važno je da poseduje kvalitetan menadžment, koji je tu da unapredi korisničko iskustvo i osigura poverenje zaposlenih. Svako želi da radi u prijatnom radnom okruženju, gde postoji adekvatna kompanijska kultura, a naša je dužnost da to zaposlenima i omogućimo.

    • Da li se navike kupaca u svetu menjaju? Koji su to novi trendovi i da li razmišljate da ih primenite i u Srbiji?

    Navike kupaca se menjaju, nove tehnologije dominiraju, promene se događaju svuda oko nas i sve više je fokus na pristupačnosti i modernom životnom stilu. Poslovni prostori i šoping centri treba da budu što pristupačniji. Šoping centri nisu danas samo mesta za kupovinu, već imaju i nude i druge različite sadržaje, od zabave, preko gastronomije do kozmetičkih salona.

    Šoping centri, zapravo, predstavljaju gradove u malom. Ljudi u njih dolaze sa različitim ciljevima, a naš zadatak je da im na jednom mestu ponudimo što više mogućnosti i sadržaja.

    • Fizička distanca i sva ograničenja usled pandemije kovida 19 utiču i na kupce, oni sve više praktikuju e-kupovinu. Sa druge strane, kupci i dalje vole fizički kontakt, žele da vide svojim očima i opipaju robu pre kupovine. Takođe, kupovina je i socijalizacija, druženje, ugođaj, a ne samo trošenje novca. Kada se sve uzme u obzir, kako će se, po vašem mišljenju, taj proces razvijati?

    Ne verujem u pretpostavke da će e-kupovina preuzeti primat. Sumnjam da je to najbolje šoping iskustvo. Za većinu ljudi je šoping fizički odlazak u radnje i to je više od same kupovine, to je jedinstveno iskustvo interakcija i takav osećaj nikad ne biste mogli da nađete u digitalnom svetu. E-trgovina je takva da joj možete lako pristupiti, ali ne možete dobiti sve informacije o svakom proizvodu, na primer, ne možete dobro proceniti da li je neko jelo ukusno i slično.

    Da bi uštedeli vreme, ljudi se sve više okreću onlajn kupovini, ali takva kupovina nije ista i nema isti kvalitet kao odlazak na lokaciju. Prilikom kupovine, na neki način, unosite emociju, svaki kupljeni proizvod vas podseća na određeno vreme, neke događaje, a sve to je moguće ostvariti i doživeti u pravoj, realnoj kupovini.

    Moje mišljenje je da se rast elektronskog poslovanja beleži ne toliko zbog kvaliteta već više kao posledica aktuelnih prilika izazvanih pandemijom kovida 19. Posetioci ipak žele da osete emociju i čari šopinga na licu mesta, a šoping centri im upravo pružaju mogućnost da tu emociju i dožive.

    Ako pogledate u prošlost, marketi i prodavnice su počeli da prodaju prvo hranu, a onda i druge proizvode. S druge strane, na primer, parfem ne kupujete zajedno sa hranom; za parfem morate imati okruženje, drugačiji ambijent i to predstavlja poseban čin kupovine.

    Ubeđen sam da, ako ovako nastavimo, kupovina preko interneta ne može da nas pobedi, odnosno neće nam predstavljati stvarnu konkurenciju.

    • Posedujete više od 20 godina iskustva u upravljanju i rukovođenju šoping centrima, bili ste uključeni u različite konsultantske misije širom sveta. Šta vidite kao nove izazove kako biste svoje bogato poslovno znanje i iskustvo primenili i dodatno podstakli i unapredili?

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by MPC Properties (@mpc.properties)

    Volim da upoznajem nove ljude i nova tržišta. Sa te tačke gledišta, moje preseljenje u Beograd i na srpsko tržište novo je poslovno iskustvo. Učim svakog dana i upoznajem nove ljude. Ovo tržište mi se dopada jer je drugačije, tera vas napred, da steknete nova iskustva, a takođe vam i ostavlja prostora za unapređenja.

    Industrija u kojoj posluje MPC je vrlo dinamična, zgrade nastaju i razvijaju se brzo, a sve to nas podstiče da budemo fleksibilni i otvorenog uma, da ne mislimo da sve znamo. Ovo je novo tržište, nova država, nova kultura, ali i naša industrija je nova priča svaki dan.

    MPC Properties je tu da piše istoriju svaki dan i da to što stvorimo napravimo tako da dugo traje.

    =============================================================================================

    Najbolje mesto za posao i inovacije 

    • Kako ste doživeli Beograd u ovom proteklom periodu, i u privatnom i u poslovnom smislu? Da li se prestonica Srbije razlikuje od drugih gradova u regionu, ima li neke prednosti (za ulaganja) i koje?

    Definitivno mogu da kažem da je Beograd prelep grad i da sam se lako adaptirao i prilagodio njemu. Kao francuski građanin, proveo sam dosta godina u Turskoj, gde sam živeo i radio. Beograd za mene predstavlja spoj zapadne Evrope i orijenta, što je upravo nešto između Istanbula i Pariza. Čuo sam samo lepe stvari o Beogradu, ali sam i sâm pronašao mnogo toga lepog što mi život u njemu čini prijatnim i udobnim. Beograd je ipak manji od Pariza i Istanbula, ali i u tome ima posebne lepote i draži. To vam pomaže da brže razumete grad i jasnije primećujete kao raste i razvija se. Upravo to je i meni pomoglo da brzo integrišem privatni i poslovni život.

    Tržište Srbije je malo, ali ima izuzetnu dinamiku rasta.

    Beograd danas predstavlja najbolje mesto u centralnoj i istočnoj Evropi za posao, inovacije i primenu novih standarda. Naše zgrade su dobar primer toga i više ne moramo da zavidimo Evropi, jer možemo i ovde da nađemo isti kvalitet zgrada kao u bogatijim evropskim metropolama, ako ne i bolji. Malo tržište nije samo po sebi uvek loše, jer ima i neke svoje prednosti, a neke od njih su i bolja fokusiranost na detalje.

    ==============================================================================================

    Izvor: BIZlife magazin/Jelena Andrić

    Foto: MPC Properties/ND Studio

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE