Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marija Stanimirović

    Avio-industrija se pomera od stereotipa „muška industrija”

    HR menadžer kompanije SR Technics Marija Stanimirović za BIZLife govori o novim trendovima u sektoru ljudskih resursa.

    Izbalansiranom strukturom polova kompanija SR Technics pobija tradicionalno mišljenje da je avio-industrija dominantno muška i na taj način stavlja do znanja da je jedino relevantno koje veštine i znanja poseduju zaposleni, a ne kog su pola.

    Sa Marijom Stanimirović, HR menadžerom kompanije SR Technics Services, razgovaramo o tome na koji način zaposleni postaju ambasadori brenda kompanije, ali i šta nas čeka u HR branši za samo nekoliko godina.

    U ovoj oblasti ste duže od 10 godina. Da li možete da nam uporedite zanimanje HR-a nekada i sada? Gde su nastale promene?

    ‒ HR kao zanimanje definitivno se menjalo tokom poslednje decenije, a promene su naročito izražene u poslednjih nekoliko godina. Ranije je prva asocijacija na naš posao bila regrutacija, administracija, obračun zarada, usklađenost sa regulativama. Uzevši u obzir koliko je tehnologija uznapredovala, kreirajući nova zanimanja, koja pre 10 godina nisu postojala, globalizacija, ekonomske i sociološke promene koje su postale globalni fenomeni dovele su i do evolucije zanimanja HR-a. Činjenica je da odavno više nije dovoljno biti ekspert samo u svojoj oblasti, već je neophodno apsolutno mnogo šire znanje i razumevanje, ne samo biznisa koji podržavamo, već i svih ostalih sfera koje mogu uticati na naše poslovanje. Okolnosti u kojima smo se svi našli u poslednjih nekoliko godina, kao i izazovi sa kojima se i dalje suočavamo, doveli su do toga da HR danas više nego ikad mora neprestano da usvaja nova znanja i veštine kako bismo što uspešnije mogli da se prilagodimo i uspešno obavljamo svoje poslove.

    Gde je budućnost HR-a?

    ‒ Ako uzmemo u obzir činjenicu da ćemo do 2030. godine imati nove poslove, za koje još uvek nismo ni svesni koje će nam veštine biti potrebne, i na to dodamo da se već sada suočavamo sa nedostatkom radne snage i dolaskom novih generacija, težište našeg fokusa je već počelo da se pomera ka individualnim potrebama zaposlenih. Šta ovo konkretno znači za HR? Definitivno ćemo morati da savladamo nove veštine, nove tehnologije i ono što je, možda, najteže da naučimo – da se brzo prilagođavamo promenama, budemo inovativni i razmišljamo van standardnih okvira. Naši poslovi će biti podržani automatizacijom, veštačkom inteligencijom i analitikom, a više nego ikad moraćemo da imamo razvijene „people skills”. Budućnost HR-a će biti u kreiranju i sprovođenju autentičnog iskustva za zaposlene (employee experience) stvaranjem kulture poverenja, poštovanja, transparentnosti i osnaživanja zaposlenih sa ciljem da zaposleni ostanu motivisani da rade svoj posao. Uz ove promene očekujem da će se i sama uloga HR-a u kompaniji kretati ka još većem partnerstvu sa biznisom.

    Na koji način vi kao kompanija ulažete u svoje zaposlene?

    ‒ U kompaniji SR Technics kontinuirano ulažemo u profesionalni razvoj zaposlenih kroz različite interne i eksterne programe treninga, razvijamo podučavanje i mentorstvo, podstičemo zaposlene da daju inicijative i razmenjuju znanja. Naša poslovna kultura i naše vrednosti podržavaju kreiranje ambijenta u kojem mogu da ostvare željena unapređenja, vodimo računa o karijernom napredovanju, a za svakog zaposlenog se kreira individualni godišnji razvojni plan. Ovome treba dodati i različite inicijative za dobrobit zaposlenih, zdravstvene pakete za zaposlene, kao i promociju zdravih navika kada je u pitanju ishrana ili fizička aktivnost.

    Zaposleni jedne kompanije su i njeni ambasadori brenda. Da li to postižete i kako?

    ‒ Kompanija SR Technics Services u Beogradu u martu proslavlja svoj osmi rođendan. Ponosni smo na činjenicu da imamo značajan broj zaposlenih koji su u kompaniji od samog osnivanja i od samog početka doprinose izgradnji, očuvanju i širenju naše kompanijske kulture. Takođe, imamo veliki broj nekadašnjih zaposlenih koji su se u prethodnom periodu vratili u našu kompaniju. Ono što mene, kao HR menadžera ove kompanije, čini ponosnom jeste entuzijazam i želja naših zaposlenih da predstavljaju kompaniju na različitim događajima. Kroz takvo predstavljanje naši zaposleni nesebično dele svoje znanje i iskustvo u radu i na najverodostojniji način promovišu našu kompaniju. U SR Technics-u ključem uspeha smatram kompanijsku kulturu i sredinu koja nam omogućava da budemo autentični i da se dobro osećamo na radnom mestu.

    Marija Stanimirović, SR Technics

    Marija Stanimirović, SR Technics

    Vaša industrija se često vezuje za muškarce, a u kojim sektorima su se žene najbolje pokazale u kompaniji?

    ‒ Naša industrija se tradicionalno smatra dominantno muškom, ali usled svih ekonomskih, tehnoloških i društvenih promena koje su se dešavale prethodnih godina, zabeležen je pomak u pogledu uravnoteženosti polova, a sve u skladu sa razvojnim ciljem UN, a to je jednakost polova na svim frontovima. Pomak u industriji je napravljen, iako postoji još mnogo prostora za unapređenje, najviše u oblasti liderskih, ali i tehničkih i inženjerskih pozicija. SR Technics u Beogradu ponosan je na idealno izbalansiranu strukturu zaposlenih i na podatak da u kompaniji imamo značajan broj žena koje rukovode timovima (čak 57 odsto). Pored toga, na poziciji generalnog direktora nalazi se žena.

    Marija Stanimirović, SR Technics

    Marija Stanimirović, SR Technics

    Koliko je danas lakše ili teže biti žena u velikoj kompaniji i biznisu poput vašeg?

    ‒ Naš primer pokazuje da je relevantno koje veštine i znanja poseduju zaposleni, a ne kog su pola. Primećujem da su izazovi sa kojima se oba pola suočavaju isti, a sama avio-industrija se pomerila od tradicionalnih stereotipa koji su vladali u prethodnim decenijama.

    Sadašnje prilike nameću da je imperativ imati „pravu osobu sa odgovarajućim veštinama na pravom mestu”, bez obzira na to kog je pola.

    Nadam se da će naš primer pozitivno uticati i na ostale kompanije u okviru naše industrije i podstaći veću angažovanost žena, a da naše menadžerke mogu biti uzori ženama u drugim kompanijama u avio-industriji.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE