Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Lov na popuste ili naivne kupce: Kako nas trgovci VARAJU iza privlačnih popusta?

    Crni petak, najpoznatiji svetski praznik popusta, često privlači ogromne gužve i euforiju kupovine. Iako mnogi potrošači vide ovaj dan kao priliku za uštedu i kupovinu proizvoda po znatno nižim cenama, iza privlačnih reklama i natpisa „neverovatni popusti“ ili „totalno sniženje“ često se kriju marketinški trikovi i prevare prodavaca.

    Lažne akcije, povećanje cena neposredno pre sniženja i manipulacije prikazanim popustima samo su neki od načina na koje trgovci pokušavaju da prevare neoprezne kupce. U ovom tekstu istražujemo najčešće taktike koje se koriste, kako ih prepoznati i kako zaštititi svoj novac tokom ovog dana velikih obećanja koji dolazi uskoro.

    Trgovci se tog dana utrkuju ko će potrošačima ponuditi veće popuste koji idu i do 70 odsto, a neki akcijske cene uvode i mnogo pre u novembru. Mnogi poslodavci u SAD zaposlenima čak daju i plaćeni slobodan dan kako bi imali dovoljno vremena da obave kupovinu.

    Crni Petak, popusti (Freepik)

    Tokom „Crnog petka“ na popustima se mogu naći gotovo svi artikli od bele tehnike, obuće i odeće do putovanja, a istraživanja iz prethodne godina su pokazala da 50 odsto ljudi u Srbiji planira da obavi svoju kupovinu upravo na ovaj dan.

    Trikovi i prevare trgovaca za Crni petak

    Lažni popusti

    Trgovci često podižu cene proizvoda neposredno pre Crnog petka, pa ih potom „snižavaju“ na prvobitni ili čak viši nivo. Tako kupci imaju utisak da su ostvarili značajnu uštedu, iako realnog popusta nema. Pre kupovine obavezno ispratite cene artikala koji vas zanimaju kako biste pronašli najjeftiniju ponudu.

    Ograničene zalihe

    Reklame često ističu ekstremno niske cene na popularne proizvode, ali su dostupne količine vrlo male. Ovo privlači kupce u prodavnice, gde su zatim primamljeni da kupe skuplje alternative jer onih proizvoda sa značajno niskim cenama i nema.

    Proizvodi nižeg kvaliteta

    Takođe, neki proizvodi su posebno proizvedeni za promocije „Crnog petka“, tako da bi zapravo mogli biti nižeg kvaliteta od onoga što biste inače dobili tokom cele godine. Drugim rečima, možda ćete na kraju kupiti nešto što ćete morati da odložite ili zamenite za nekoliko meseci. Ovde naročito treba obratiti pažnju na belu tehniku. Na sniženju su često modeli iz prethodnih godina, zastarela tehnologija ili proizvodi koji nisu traženi, ali trgovci predstavljaju ovu robu kao „specijalnu ponudu“.

    Crni petak

    Crni petak (Freepik)

    Nerealni troškovi dostave

    Kod online kupovine, trgovci mogu ponuditi niske cene proizvoda, ali naplaćuju visoke troškove dostave, što u konačnici poništava uštedu. Takođe, može se dogoditi i da vas trgovac primorava da poručite artikle čija vrednost prelazi određenu cifru kako bi vam dostava bila besplatna. Na online platformama, trgovci takođe mogu menjati cene tokom dana, povećavajući ih kada proizvod privuče veliku pažnju. Kupci koji ne prate pažljivo, lako mogu platiti više nego što su planirali.

    „Paket ponude“ bez stvarne uštede

    Proizvodi se kombinuju u pakete kako bi izgledalo da je kupovina povoljnija, ali ukupna cena paketa često nije manja od pojedinačnih cena artikala. Takođe, trgovci se mogu poslužiti i trikovima 1+1 gratis kako bi privukli potrošače na kupovinu određenog artikla koji je pred kraj roka trajanja ili je nižeg kvaliteta.

    Nejasni uslovi popusta ili pomešana roba

    Sitna slova u reklamama otkrivaju da popusti važe samo za određene modele, boje ili veličine proizvoda, što mnogi potrošači ne primete na vreme. Tokom „Crnog petka“ u prodavnicama vladaju velike gužve, ljudi kako bi ih izbegli uglavnom kupuju brzo bez velikog zadržavanja u radnjama. Trgovci uglavnom koriste smanjenu pažnju kupaca, pa pored sniženih proizvoda stavljaju one koji nisu, a sve u nadi da će se neko uhvatiti i za njih. Kada na policama vidite artikle koji se kreću „od“ neke cene, znajte da je to najniža cena za proizvode kojih uglavnom ima najmanje na toj polici, dok je sve ostalo po višim cenama.

    Online kupovina, Crni petak

    Online kupovina (Pixabay)

    Politika povrata i garancije

    Neki trgovci tokom Crnog petka primenjuju drugačiju politiku povrata ili nude skraćene garancije, a kupci to saznaju tek nakon kupovine.

    Psihološki pritisak

    Frustrirajuće poruke poput „Samo još 2 proizvoda na stanju!“ ili „Ponuda ističe za 10 minuta!“ često se koriste kako bi potrošači brzo doneli odluku bez dovoljno razmišljanja.

    Lažne recenzije

    Tokom Crnog petka, neki trgovci koriste lažne ili plaćene recenzije kako bi povećali atraktivnost proizvoda koji inače ne bi bili popularni.

    Kako se zaštititi?

    • Proverite cene proizvoda unapred kako biste znali da li je popust stvaran
    • Koristite alate za praćenje istorije cena (npr. „price trackers“)
    • Čitajte recenzije na nezavisnim platformama
    • Izbegavajte impulsivnu kupovinu i proverite sve uslove pre nego što platite
    • Fokusirajte se na proverene prodavce i brendove

    Znate li šta je “doom spending” i kako da ga obuzdamo tokom Crnog Petka?

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: Freepik/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE