Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Priča o planetarnom uspehu LinkedIn-a krenula je od – planetarnog NEUSPEHA

    Gotovo je nemoguće da živite, radite ili poslujete u 21. veku a da nemate profil ili makar niste čuli za mrežu LinkedIn. Ovo je društvena mreža koja može da zameni CV i da mnogima preokrene tok čitave karijere.

    Svedoci smo da se ovo i desilo nekolicinu puta, ali da li ste se nekada zapitali kako je i zašto ova mreža postala toliko bitna u svetu?

    Kao što je svima poznato, u pitanju je društvena mreža, doduše nikada toliko poznata i popularna poput Instagrama i Fejsbuka u svoje vreme, ili TikToka sada, ali sudeći po mišljenju mnogih viđenih ljudi iz poslovnog sveta, neverovatno važna.

    Kako je došlo do toga? LinkedIn je nastao u trenutku kada su nastajale i mnoge druge društvene mreže, što na samom početku nije obećavalo veliki uspeh. Mala kompanija iz Kalifornije imala je ogromnu konkurenciju na tržištu.

    Put da ova kompanija i društvena mreža postane ono što je danas, traje od 1993. godine kada je Rid Hofmanm dok je studirao na Oksfordu, razmišljao o pokretanju softverske kompanije. Njegova ideja dobila je formu kada je Hofman zvanično pokrenuo sajt pod nazivom „LinkedIn“ 5. maja 2003. godine. Tada su se kao osnivači potpisali Rid Hofman, Alen Blu, Konstantin Gerike, Erik Li i Žan-Lik Kajan.

    Šta je danas LinkedIn?

    Ono što je danas ova mreža svima je poznato: mesto koje okuplja više od 900 miliona registrovanih članova iz preko 200 zemalja sveta, koji se međusobno umrežavaju zarad postizanja određenih poslovnih ciljeva, što boljeg predstavljanja poslovnoj zajednici, ali i informisanja o drugim ljudima i njihovim pozicijama u kompanijama u kojima rade.

    Inače, kompanija je danas u vlasništvu Majkrosofta, vredi oko 30 milijardi dolara, a priča o nastanku nije bila tako uspešna.

    Naime, „stariji brat“ LinkedIn-a nosio je naziv „SocialNet“, i ovo je bila mreža slične namene, ali ni blizu takvog uspeha.

    Osnivač Red Hofman danas kaže da je LinkedIn zapravo produkt prvog, neuspešnog pokušaja – „SocialNet“-a.

    Ni na samom početku, prilikom nastanka 1997. godine, ova mreža nije obećavala.

    Kako je Gofman objasnio, proplaa je jer javnost tada nije bila spremna za nju. Ali je takođe i znao da propast mreže „SocialNet“ ima veze i sa tim što je ideja bila nejasna i nedostajala joj je jasna i konkretna svrha,

    Hofmanovo putovanje od neuspeha do uspeha

    Ipak, sudeći po sadašnjem uspehu LinkedIn-a, Hofman je neuspeh sa „SocalNet“-om shvatio kao iskustvo iz kojeg je naučio.

    Iako njegova preduzetnička priča nije neubičajena, Hofman je vrlo specifičan po svom stavu o neuspehu. Jednom je rekao rečenicu koja se i dan danas povremeno čuje u preduzetničkom svetu:

    „Ako vas nije sramota prve verzije, objavili ste je prekasno“.

    Upravo je puštanjem svoje prve verzije LinkedIn-a u etar Rid otkrio gde je potražnja i šta korisnici žele. Više od toga, otkrio je da da biste bili uspešni, morate da usmerite fokus svog proizvoda na jednu oblast:

    „Jedna od stvari koje sam naučio iz čitavog tog iskustva je da se treba fokusirati na jedan domen koji je zaista važan ljudima i da to radite zaista dobro“.

    Ko je bio Rid Hodman?

    Rid Hofman je na početku karijere želeo da postane profesor, ali je ipak postao preduzetnik iza čijeg imena stoji mnogo poznatih i uspešnih kompanije.

    Kako je sam Hofman rekao, odustao je od univerzitetske karijere kada je shvatio da ako želi da postane profesor mora da posveti veliki deo svog vremena i karijere pisanju knjiga koje će samo pedesetak ljudi razumeti.

    Tako se umesto profesure našao u industriji tehnologije i to prvo u Eplu. Kada se tu oprobao riješio je da pokrene nešto svoje i tako je nastala kompanija koja se zvala Social Net. Međutim, ona je propala.

    Ubrzo posle toga, učestvovao je u stvaranju jedne druge kompanije koja je sada poznata u celom svetu – Pej Pala (PayPal).

    Posle uspeha ove kompanije koju je kasnije kupio E-bay, prekretnica u Hofmanovom životu je bio dug put u Australiju. Tamo je naime odlučio da napravi svoju novu kompaniju, koja će ličiti njegovom „prvenčetu“. U pitanju je, pretpostavljate – LinkedIn.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE