Kultura jedne kompanije odraz je vrednosti koje ona neguje i živi
„Inspira grupa je uvek znala da dobro postavi ciljeve, tačno proceni kakve ljude želi u svom timu, da stvori što bolje uslove da se oni razvijaju, a da se u kompaniji osećaju kao kod kuće”, kaže za BIZLife Tatjana Vidaković, glavni urednik sadržaja Infostuda, koji je deo Inspira grupe.
Ona ističe da je kultura jedne kompanije odraz vrednosti koje ona neguje i živi, a da bi one zaista imale smisao, ne smeju da ostanu samo slovo na papiru.
- Kako biste definisali employer branding i zašto je važan za vašu kompaniju?
Ukratko, employer brand vidim kao kapacitet kompanije da privuče i zadrži kvalitetne kadrove radi postizanja svojih strateških ciljeva, a employer branding kao proces izgradnje tog brenda. Budući da poslujemo u vrlo dinamičnoj industriji, u kojoj se promene dešavaju gotovo preko noći, u ogromnoj meri zavisimo od kvaliteta i stručnosti naših ljudi i važno nam je da nas vide kao poželjnog poslodavca i odluče da karijeru grade u okviru našeg sistema. Situaciju dodatno komplikuje deficit kadrova, činjenica da nam je sedište u Subotici, a ne u Beogradu, a imperativ nam je da idemo u korak sa trendovima, ali i da se, u zavisnosti od konkretnog biznisa, izborimo sa konkurencijom ili da zadržimo lidersku poziciju.
Employer brand je kapacitet kompanije da privuče i zadrži kvalitetne kadrove
- Možete li navesti ključne vrednosti i elemente koji definišu vašu kompaniju kao poslodavca?
Kultura jedne kompanije je odraz vrednosti koje ona neguje i živi. Da bi one zaista imale smisao, ne smeju da ostanu slovo na papiru. Moraju da prožimaju sve aktivnosti u okviru kompanije, od načina na koji se vrši regrutacija i selekcija do odnosa sa klijentima i rasta i razvoja biznisa. Drugim rečima, moraju da budu kompas kojim se svi zaposleni vode u svemu što rade. Ukoliko one postoje samo da bi zadovoljile formu, u krizi je cela kultura, a jedna od najčešćih manifestacija jeste da se zaposleni osećaju iznevereno i izigrano.
Da li je svima u kompaniji jasno koje su njene vrednosti, može da se vidi ako jednostavno pitate svoje zaposlene da vam ih nabroje i daju konkretne primere. Daću vam primere iz Inspira grupe. Jedna od naših vrednosti je hrabrost i verujemo da nas ona krasi od samih naših početaka, pre više od 20 godina. Kako bismo se inače odlučili da pokrenemo internet biznis u situaciji kada je procenat korisnika interneta bio jednocifren, ili da uđemo u proces rebrendiranja tako da svima poznata Infostud grupa, krajem prošle godine, postane Inspira grupa, a da naziv Infostud prepusti svom najpoznatijem biznisu, koji se bavi zapošljavanjem i razvojem karijere!
- Kako osiguravate da brend poslodavca bude inkluzivan i privlačan za raznoliku grupu kandidata?
Možda ovo najbolje mogu da objasnim kroz jedan primer. Sedište Inspira grupe i Infostuda nalazi se u Subotici, što dodatno komplikuje situaciju sa privlačenjem kadrova, čiji deficit i mi, kao i drugi poslodavci, u velikoj meri osećamo. Imamo jasnu sliku na osnovu naših strateških ciljeva koje profile i kakve ljude želimo da privučemo, ali i u kom smeru želimo da naše zaposlene razvijamo i gradimo. Radimo istraživanja zadovoljstva zaposlenih i redovno poboljšavamo uslove rada na osnovu odgovora koje iz njih dobijamo. Omogućavama kvalitetno uvođenje u posao novim zaposlenima i jasno predstavljamo mogućnosti za dalji karijerni razvoj.
Svaka kompanija ima svoj employer brand, čak i ona koja, nažalost, svesno odluči da se time ne bavi
Takođe, veoma smo posvećeni tome da na lokalu doprinesemo stvaranju što boljih uslova za život i rad svih onih koji u Subotici žive ili žele da se u nju dosele, što je vidljivo kroz inicijativu „IT Subotica 2030”. Kada govorimo o konkretnim merama, ljudi koji se doseljavaju u Suboticu imaju na raspolaganju čitav paket podrške u preseljenju, a puno se radi na omogućavanju što boljeg balansa između privatnog života i posla, zaposlenima su na raspolaganju fleksibilni radni uslovi, mere podrške porodici, kao i stalan podsticaj za učenje i usavršavanje.
Sa druge strane, kroz našu politiku zapošljavanja glavni kriterijum prilikom selekcije i regrutacije jeste stručnost kandidata i njihovo uklapanje u vrednosti koje živimo i promovišemo kao kompanija.
- Da li imate konkretne primere uspešnih inicijativa ili kampanja koje su doprinele poboljšanju vašeg employer brandinga?
Mislim da su to sigurno naše regrutacione kampanje koje radimo i za svoje potrebe, ali i za potrebe svojih klijenata. Konkretno, izdvojila bih Infostudovu regrutacionu kampanju za prodajne savetnike, koja je i mesecima kasnije ostala u svesti kandidata koji su se prijavljivali na pozicije u prodaji. Reč je o integrisanoj employer branding kampanji koja se plasira kroz gotovo sve Infostudove kanale potencijalnim kandidatima za određenu poziciju. Osnova ovih kampanja su intervjui sa zaposlenima u kompanijama koji rade na radnim mestima za koje poslodavac raspisuje oglas. To je sjajna prilika za kompanije da kroz iskustva svojih zaposlenih ispričaju zbog čega su poželjni poslodavci i zašto je dobro raditi na poziciji za koju raspisuju oglas. Izvor ovog sadržaja je „u kući”, a iza njega stoje stvarni ljudi sa imenom i prezimenom, koji iz prvog lica pričaju svoju priču, zbog čega je ovaj sadržaj autentičan i rado čitan. O uspehu ovih kampanja govori i to što se i broj pregleda oglasa i broj konkurisanja na pozicije za koje su kampanje rađene povećao višestruko, u nekim slučajevima i osam ili deset puta.
- Kako se nosite s negativnim komentarima na društvenim mrežama i recenzijama na sajtovima za ocenjivanje poslodavaca?
Mislim da se ovo, možda, najbolje može objasniti na primeru sajta Helloworld.rs. Želimo da utičemo na povećanje transparentnosti na IT tržištu i pozivamo kandidate da na sajtu ostave svoja iskustva sa kompanijama, čak i ona negativna. To se, naravno, odnosi i na našu kompaniju. Takođe, ohrabrujemo poslodavce da na negativne recenzije odgovore i objasne svoj stav. Verujemo da kroz povećanje transparentnosti i dvosmernu komunikaciju doprinosimo boljem IT tržištu, omogućavamo kandidatima da iz prve ruke saznaju nešto o kompanijama koje ih zanimaju, a kompanijama dajemo priliku da iznesu svoju stranu priče. Naravno, pod uslovom da se kroz takvu komunikaciju ne koristi uvredljiv rečnik.
- Kako se vaš brend poslodavca razlikuje od konkurenata u istoj industriji?
Svaka kompanija ima svoj employer brand, čak i ona koja, nažalost, svesno odluči da se time ne bavi. Verujem da način na koji se Inspira grupa razvijala u ove 23 godine, šest uspešnih biznisa i preko 300 zaposlenih govori o tome koliko smo se na ovom polju trudili. Mislim da smo uvek znali da dobro postavimo ciljeve, tačno procenimo kakve ljude želimo u svom timu i da stvorimo što bolje uslove da se oni razvijaju i u kompaniji osećaju kao kod kuće. Kada tu stvari idu kako treba, mnogo je lakše raditi na privlačenju kvalitetnih ljudi.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: BIZLife Magazin