Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    YouTube (Unsplash)

    Koliko vredi MILIJARDA pregleda na YouTube-u?

    Pre jedne decenije, decembra 2012, Psajev „Gangnam Style“ je ušao u istoriju kao prvi muzički video koji je dostigao milijardu pregleda na YouTube-u.

    Kao rezultat toga, nastao je YouTube-ov Klub milijardera, odnosno videa i njihovih kreatora koji su dostigli ovu brojku na striming platformi. Kao način da proslavi video snimke koji su dostigli vrhunac viralnosti, klub je sada dom za preko 300 muzičkih spotova, uključujući neke od najpoznatijih hitova u poslednjih 10 godina — od Adele „Hello“ do „Despacito“ Luisa Fonsija.

    Ali koliko su umetnici plaćeni kada pređu prag od milijardu pregleda za muzički video na YouTube-u? Autorski honorari zavise od nekoliko faktora. Pripadnost, lokacija i vrsta prikaza značajno utiču na ove stope. Na primer, umetnici koji su potpisali ugovor sa velikim izdavačkim kućama — koje predstavljaju ogromnu većinu članova „Kluba milijardu pregleda“ — zarađuju više na platformi od onih koji nisu potpisani ili su nisu povezani sa nekom od kuća.

    YouTube (Unsplash)

    YouTube (Unsplash)

    Ali lokacija je možda najveći odlučujući faktor od svih: u Sjedinjenim Državama, stope su generalno veće nego u drugim zemljama. Dakle, dok bi zvanični YouTube muzički video za izvođača velike izdavačke kuće mogao da generiše kombinovani prosek od 0,0038 USD po strimu u Sjedinjenim Državama, globalno – kako YouTube broji njegove preglede – Billboard procenjuje tu stopu na 0,0026 USD po strimu.

    YouTube Premium video strimovi (pregledi klijenata koji su se pretplatili na YouTube-ov nivo za gledanje video snimaka bez oglasa) su takođe veći od strimova korisnika koji nisu pretplaćeni na ovu uslugu, kako u Sjedinjenim Državama tako i širom sveta.

    Milionske zarade

    Shodno tome, za izvođače velikih izdavačkih kuća, 1 milijarda video strimova na zvaničnom muzičkom spotu bi generisala oko 2,6 miliona dolara na globalnom nivou. To je, naravno, pre nego što izdavačka kuća uzme svoj deo honorara, koji uveliko varira u zavisnosti od individualnog ugovora svakog izvođača, i pre nego što umetnik uzme u obzir šta duguje svojim istaknutim saradnicima ili producentima na numeri.

    Za nezvanične video snimke koji koriste muziku — poput video snimka nečije posete zoološkom vrtu koji je kreirao korisnik, a postavljen uz pesmu velikog izvođača — ta globalna procena kombinovanog strima bi pala na 0,0021 USD, s obzirom na niže isplate za UGC video snimke i prekomerno indeksiranje gledanosti UGC-a u odnosu na zvanične video snimke. Dakle, za pesmu velike izdavačke kuće na YouTube-u koja generiše milijardu pregleda na svim video snimcima koji je koriste, izdavačka kuća i izvođač bi generisali blizu 2,1 milion dolara.

    Novac, investicije

    Novac (Unsplash)

    Od više od 300 muzičkih spotova na YouTube-u koji su dostigli milijardu pregleda, najbrže je to dostigla pesma „Hello“ od Adele, kojoj je trebalo samo 88 dana od objavljivanja da prikupi takvu gledanost. Sledi izjednačenje između „Shape of you“ Eda Širana i „Despacita“, kojima trebalo 97 dana. Treće i četvrto mesto na listi takođe zauzimaju pesme na španskom jeziku, „Mi Gente“ Džej Balvina i Vilija Vilijama koji su osvojili titulu za 103 dana, a „Echame La Culpa“ Luisa Fonsija i Demi Lovato za 111 dana.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE