Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, zaposleni (Unsplash)

    Ovo su 2 najgore NAVIKE kolega na poslu

    Možda ćete želeti da razmislite dvaput pre nego što podignete glas na sastanku ili se požalite na kolegu iza njegovih leđa. Glasni govornici i kancelarijski tračevi, koji počinju od kolega, najiritantniji su prema nedavnom izveštaju Roberta Halfa, koji je anketirao više od 1.000 zaposlenih u avgustu.

    „Neke smetnje dolaze i prolaze, ali kancelarijski tračevi i glasni govornici ometaju i zaista mogu da utiču na vaš fokus, produktivnost i odnose na poslu. One nisu samo ometanja, to su opasne navike koje mogu da izazovu previranja u vašoj karijeri“, kazao je Davn Fej, operativni predsednik u Robert Half-u.

    Izvesna je neprijatnost jer se sve više ljudi vraća u kancelarije nakon što su radili od kuće više od tri godine. Stoga nije iznenađenje da su greške u profesionalnom bontonu takođe sve češće, navodi se u izveštaju.

    Kako je Fej objasnio, mnogi zaposleni su promenili posao tokom pandemije, dok su drugi radeći na daljinu možda razvili nove navike koje pomeraju granice ponašanja prikladnog za kancelariju.

    Posao, tim, kolega

    Posao, kolega (Pexels)

    Strategije za prevazilaženje smetnja

    Brendon Smit, terapeut i trener za karijeru poznat kao The Workplace Therapist, predstavio je strategije za prevazilaženje ova dve loše navike kolega.

    Kako postupati sa glasnim saradnicima?

    Blokirajte ih: Ako vam je prijatno da koristite slušalice za neutralisanje buke za stolom ili možete da pređete u drugu prostoriju, pokušajte to prvo da biste izbegli bilo kakav potencijalni sukob sa glasnim govornikom.

    Zamolite ih za pomoć: Ako ne možete da izbegnete glasno pričanje, sačekajte sledeći put kada budete imali važan poziv ili veliki projekat i unapred ih zamolite da budu tiši. Smit predlaže sledeći scenario: „Žao mi je, zaista ne želim da budem smetnja, ali imam važan poziv za sat vremena, pa ako biste mogli da pričate malo tiše za to vreme, to bi mi pomoglo da se koncentrišem i zaista bih to cenio.”

    Posao, zaposleni

    Posao, zaposleni (Pexels)

    Ovim pristupom postavljate zdravu granicu unapred. To je poziv za njih da pomognu. Većini ljudi su u redu takvi zahtevi jer je to prilika da pokažu da su dobronamerni, velikodušni i ljubazni, dodao je on.

    Kada ništa drugo ne uspe: razgovarajte u četiri oka sa svojim menadžerom. Smit preporučuje da kažete svom šefu: „Stvarno bi mi dobro došla vaša pomoć jer mnogo posla koji imam zahteva fokus ili određeni stepen privatnosti, a ova osoba me zaista sprečava da to postignem. Probao sam druge metode i nijedna nije uspela, tako da ako postoji bilo kakva pomoć ili savet koji možete da ponudite, zaista bih to cenio.“

    Kako neutralisati kancelarijske tračeve?

    Prvo, morate da utvrdite da li je razgovor besposleno ćaskanje ili se preliva u ogovaranje, piše CNBC Make It. Smit preporučuje da sebi postavite sledeća dva pitanja:

    Da li bi se osoba o kojoj se razgovara osećala neprijatno da učestvuje u ovom razgovoru?
    Da li se razgovor fokusira na negativne stvari ili informacije koje bi mogle da naškode nečijoj reputaciji?

    Posao, razgovor, kolega

    Razgovor, kolega (Pexels)

    Ako je odgovor na bilo koje pitanje „da“, to je trač i treba ga izbegavati po svaku cenu. Ali ako ste suočeni sa kancelarijskim tračevima, o sebi ili nekom drugom, evo šta treba da uradite:

    Razjasnite, a zatim se suočite: Ako vam neko priđe i kaže da vas drugi ogovaraju, pitajte za detalje, savetuje Smit.

    „Nemojte prebrzo donositi zaključke ili otkrivati emocije. Umesto toga, recite: ‘Možda ste pogrešno razumeli. Možete li mi reći nešto više o tome šta ste čuli da govore?'“, kazao je.

    Suočavanje sa tračevima

    Kada vam sve bude jasno o tračevima, vratite se izvoru i direktno se suočite sa njim.

    „Pretpostavite pozitivnu nameru i predstavite je kao problem koji želite da rešite zajedno. Recite: ’Čuo sam ove komentare i siguran sam da to nije ono što ste nameravali, ali zaglavio sam u tome kako da ih protumačim i da nastavim dalje i dobro bi mi došla vaša pomoć“, naveo je Smit.

    Posao, radno okruženje

    Posao, radno okruženje, kolega (Unsplash)

    Ako kolega pokušava da vas navede na ogovaranje, držite se profesionalne distance.

    „Na primer, ako vas saradnik zamoli da se uključite u negativnu kritiku vašeg drugog kolege, možete reći: ‘Nisam imao nijedno od tih iskustava sa njim, tako da zaista ne mogu da dodam mnogo. Promenite temu’“, istakao je on.

    U idealnom slučaju, vaši saradnici će dobiti nagoveštaj da niste od onih koji ogovaraju. Ali, ako vam ponovo priđu zbog ogovaranja, pokušajte da suptilno preusmerite razgovor.

    „Ogovaranje na poslu se skoro nikada ne završava dobro, samo dovodi do povređivanja i smanjivanja poverenja“, zaključio je Smit.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE