Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jutjub oglasi efektniji od TV oglašivanja

    Gugl (Google) je u svojoj analizi došao do zaključka da Jutjub (YouTube) oglasi imaju 77 odsto bolji povraćaj investicije od TV oglašavanja.

    Gugl je još jednom „osuo paljbu“ po decenijama starom TV oglašavanju tvrdnjom da oglasi koje oni nude na Jutjubu imaju veću snagu uveravanja gledalaca da kupe proizvode. predsednik Gugla za Evropu  Met Britin će na oglašivačkoj konferenciji Advertising Week objaviti kako su u 77 odsto vremena Jutjub oglasi bili efektniji od TV oglasa, objavio je Gardian koji je došao do ovog izveštaja.

    Izveštaj se bazira na analizi 56 studija slučaja brandova iz šest različitih industrija u osam evropskih zemalja između 2013. i 2016. godine, a ti podaci pokazuju veći povrat investicije na Jutjubu-u.

    Lucien van der Hoven iz MarketShare-a kaže da iako TV ima snažan uticaj u digitalnom dobu, u digitalni video se i dalje ne ulaže dovoljno u kategorijama koje su merili u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Nemačkoj. On sugeriše da bi oglašivači trebali da troše šest puta više na Jutjubu, ukoliko žele rezultate ulaganja.

    internet_kupovina.jpg

    MLAĐA POPULACIJA NE GLEDA TV

    Iz marketinške TV kuće Thinkbox kažu da ‘televizija gradi brandove bolje od bilo čega i stvara najveći profit’. Dodaju i da su veliki oglašivači zainteresovani za ulaganje u top emisije poput najnovijih serija u odnosu na popularne Jutjub kanale.

    Debi Vejnštejn iz Gugla rekla je za Biznis Insajder kako nije reč o ratu sa TV industrijom već o najboljem načinu da se potroše oglašivački dolari sa svim prednostima koje su se u medijskom prostoru dogodile.

    Sa druge strane studije pokazuju da ključna publika (mladi od 16 do 24 godine) na koju ciljaju oglašivači, više ni ne gledaju TV te da obožavaju Jutjub snimke. Mladi danas više vremena provode gledajući online sadržaje od klasičnog TV programa. Rezultati idu u prilog Guglu jer su prihodi rasli 40 odsto u odnosu na godinu ranije, prenosi TNW .

    U Srbiji Sve više kompanija se odlučuje za online oglašavanje jer donosi dosta benefita za uloženi novac, a stručnjaci ističu da je ovaj vid reklamiranja najbolje uloženi novac, jer oglašivač dobija ono što mu je potrebno. Online oglašavanje je precizno, pa je moguće istražiti uspešnost reklamne kampanje, što nije baš tako jednostavno uraditi na drugim vidovima reklamiranje (televizija, outdoor…).

    U SRBIJI TV U PADU ALI I DALJE LIDER

    fashion-legs-notebook-working

    Prema Adex 2014 izveštaju IAB-a za Srbiju ukupna vrednost tržišta onlajn oglašavanja iznosila je u 2014. godini 18, 6 miliona evra, što predstavlja rast od 11, 82 odsto u odnosu na prethodnu godinu kada je iznosilo 16, 240 miliona evra.

    Tržište mobilnog oglašavanja u 2014. zabeležilo je rast od celih 108%, što znači da je ukupna vrednost ovog segmenta tržišta iznosila 790.000 €.

    Ukupnoj vrednosti tržišta i dalje najveći doprinos daje display advertising (47,14%) sa ukupnom neto vrednošću od 8.560.000 €.

    Prema vrsti medija, TV je bio i ostaje medij sa najvećim investicijama kada je masmedijsko oglašavanje u Srbiji u pitanju, a samo u 2014. godini 83 miliona evra je usmereno na TV oglašavanje.

    Međutim i u Srbiji je dominantan trenda pada oglašavanja na TV-u (u 2014. godini televizija beleži pad od 27% u odnosu na 2008. godinu), prema analizi medijskog tržišta koju je objavio Ipsos.

    Izvor: Bizlife

    Piše: M.M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE