
Japan planira izgradnju 500 km podzemne trake za transport robe
Japan planira da između Tokija i Osake napravi 500 kilometara dugu podzemnu pokretnu traku za transport tereta.
Nome će se moći da se transportuje količina tereta jednaka količini koja se svaki dan transportuje s 25.000 kamiona, a doneće tri glavna benefita.
Prvi je da će se smanjiti saobraćajne gužve, drugi je da će se smanjiti emisija štetnih materija u saobraćaju i da će se ublažiti nedostatak radne snage, što je sve izraženiji problem kako japansko stanovništvo stari.
Naime, prema podacima Svetske banke, ova zemlja je pre 30 godina imala 87 miliona radno sposobnih stanovnika, a sada ih ima 73 miliona.
Ovi negativni trendovi su izazov za japansku logističku industriju. Jedna od posledica tih trendova je nedostatak profesionalnih vozača. Procena je da će izgradnja podzemne pokretne trake koštati 23 milijarde dolara i da će ova traka u funkciji biti od 2034.
Nisu jedini
Japan nije jedina država koja namerava da napravi nešto ovako. Švajcarska takođe planira da izgradi podzemni transportni tunel dug 500 kilometara. Tunel će biti 80 metara ispod površine tla i imaće pokretne trake koje će biti pokretane obnovljivim izvorima energije.
Time će se za 80 odsto smanjiti emisija štetnih materija u saobraćaju. Ovim tunelom će se skratiti vreme transporta tereta, ali će vozila i dalje biti potrebna u poslednjoj fazi transporta.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Klix
Foto: Pixabay