
Istorija LACOSTE brenda: Zbog čega je čuveni krokodil bio revolucija u modi i kako se menjao?
Kada čujete ime Lacoste, prva asocijacija često je prepoznatljivi zeleni krokodil na polo majici, a viđamo ga i na sportskoj opremi našeg proslavljenog tenisera Novaka Đokovića. Međutim, iza ovog čuvenog brenda krije se fascinantna priča o sportu, inovaciji i večnom stilu. Osnovan davne 1933. godine, Lacoste je postao sinonim za spoj sportskog duha i sofisticirane mode.
Ideja koja je počela na teniskom terenu, zahvaljujući viziji čuvenog francuskog tenisera Renéa Lacostea, transformisala je način na koji svet doživljava svakodnevnu garderobu, donoseći revoluciju u sportsku i casual modu.
Ako ste ljubitelj tenisa ili sportske odeće uopšte, verovatno ste već upoznati sa logotipom Lacoste. Zeleni krokodil ovog brenda postao je jedan od najprepoznatljivijih simbola u savremenom svetu, evoluirajući zajedno sa brendom tokom decenija. Ali gde je počela istorija Lacoste logotipa?
Lacoste je oduvek bio inovator u sportskoj industriji. Pre nego što su mnoge druge kompanije za sportsku odeću i patike počele da eksperimentišu sa jednostavnim oblicima i tipografskim rešenjima, Lacoste je već istraživao svet maskota.
Jedinstveni amblem kompanije, koji prikazuje zelenog krokodila, privukao je pažnju potrošača širom sveta. Ovo je ujedno i simbol koji se često pojavljuje u sportskom svetu, a promovišu ga i sportisti iz najviših liga, poput Endija Rodika i Novaka Đokovića.
Pre nego što počnemo da istražujemo istoriju Lacoste logotipa, vredi se osvrnuti na evoluciju ovog čuvenog brenda. Lacoste je francuska kompanija za sportsku odeću, poznata po prodaji obuće, sportske odeće, kože i raznih drugih proizvoda.
Kompanija je osnovana 1933. godine od strane tenisera Renèa Lacostea i njegovog poslovnog partnera Andrèa Gilliera. Prvobitno je brend nosio ime „La Chemise Lacoste“ i proizvodio revolucionarne teniske majice, posebno dizajnirane za sportiste tog vremena.
Od samog početka, kompanija je koristila prepoznatljivog krokodila Lacoste kao svoju maskotu, štampajući složeni logotip na grudima svake majice. Prema brendu, ovo je bio prvi put da se logotip neke kompanije pojavio na spoljašnjem delu odeće.
U poslednjim godinama, popularnost Lacoste-a je naglo porasla zahvaljujući radu francuskog dizajnera Christophea Lemairea, koji je 2005. godine modernizovao izgled brenda. Kompanija se proširila na više od 110 zemalja, a iste godine su ostvareni i novi sponzorski ugovori.
Godine 2017, Đoković je postao je zvanični ambasador brenda Lacoste, kao i „novi krokodil“, oslanjajući se na nadimak koji je nekada nosio Renè Lacoste.
Evolucija simbola Lacoste
Iako je brend lansiran još davne 1933. godine, Lacoste je izvršio samo nekoliko promena na svom ikoničnom simbolu. Logotip je zadržao ključne elemente tokom decenija, uključujući prepoznatljivu maskotu krokodila.
Jedine značajnije promene uključuju dodavanje natpisa (wordmark) i pojednostavljivanje slike krokodila kako bi se vizuelni identitet brenda modernizovao.
Prvi Lacoste logotip, predstavljen 1933. godine, prikazivao je veoma detaljnu sliku krokodila sa podignutim repom i širom otvorenim ustima. Životinja je bila postavljena horizontalno u okviru logotipa, okrenuta prema desnoj strani.
Upotreba različitih nijansi i detalja u boji činila je sliku izuzetno realističnom i živopisnom, omogućavajući da se istakne na prepoznatljivim Lacoste majicama. U ovoj verziji logotipa nije bio prisutan dodatni natpis, ali je Lacoste i dalje uspevao da se momentalno razlikuje od svojih konkurenata.
Tek mnogo godina nakon što je Lacoste predstavio svoj originalni logotip, brend je odlučio da ga redefiniše. Slika krokodila bila je značajno pojednostavljena. Mnogi detalji i boje su uklonjeni, ostavljajući iza sebe jednostavniji siluetu.
Primarna boja krokodila postala je zelena, sa nekoliko belih detalja i crvenim delom za usta. Tokom te godine, Lacoste je takođe uveo prvi natpis u svoj logotip, koji je sadržao ime kompanije napisano blokovnim, sans-serif fontom.
Godine 2002, Lacoste je ponovo ažurirao svoj logotip, dodatno usavršavajući siluetu krokodila i uklanjajući neke od dodatnih belih detalja. Kompanija je odlučila da malo smanji veličinu ikone krokodila, dok je povećala veličinu natpisa.

Novak Đoković (AP Photo/Gerald Herbert)
Konačno, Lacoste je izvršio poslednje suptilne izmene svog logotipa 2011. godine. Promene su bile veoma male, ali značajne. Simbol krokodila je ponovo blago smanjen, a detalji poput krljušti na leđima postali su jednostavniji.
Zašto Lacoste ima krokodila kao logotip?
Iako su se vizuelni elementi Lacoste logotipa menjali tokom vremena, maskota krokodila ostala je dosledna. Razlog za izbor krokodila kao simbola krije se u priči o jednom od osnivača, teniskom asu Renèu Lacosteu.
Tokom 1923. godine, kapiten Renèovog tima obećao mu je kofer od krokodilske kože ako pobedi u sledećem meču. Iako Renè nije uspeo da pobedi, njegovu upornost i snagu na terenu mnogi su upoređivali sa „krokodilom“. Američka štampa je počela da koristi taj nadimak kada bi pisala o njemu, a ubrzo su ga i francuski fanovi prihvatili.
Godine 1927, Robert George je kreirao dizajn krokodila sličan onom koji je kasnije postao zaštitni znak brenda. Renè je koristio taj simbol na svojoj odeći, a potom ga preneo u poslovni svet sa osnivanjem kompanije Lacoste 1933. godine.
Gledajući istoriju Lacoste logotipa, jasno je da je ovaj sportski brend bio pionir u industriji. Bio je među prvima koji su postavljali logotip na spoljašnji deo majica, umesto samo na etikete sakrivene iza kragne.
Takođe, Lacoste je bio jedan od prvih velikih brendova u sportskoj odeći koji je koristio maskotu kao deo svog logotipa. Krokodil Lacoste sada je jedan od najpoznatijih simbola svih vremena, često povezan sa snagom, odlučnošću i upornošću.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/Mladen Stanković
Foto: Unsplash/Gerald Herbert