Infografik govori više od 1.000 reči - BIZLife

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Infografik govori više od 1.000 reči

    Piše: Veljko Stojiljković, dizajner The Content Studio, Represent Communications

    Infografik (information graphic) je grafička disciplina koja ima za zadatak da onom ko je posmatra prenese najbitnije informacije i suštinski sadržaj, na zanimljiv i atraktivan način, uz pomoć grafičkog dizajna. Posebno je koristan u današnjem vremenu brze razmene informacija i oslabljene pažnje posmatrača. I za nas kreativce je zanimljiva disciplina, kroz koju kombinujemo različita znanja. A najvažniji može biti za sve kompanije koje razumeju da će vizuelno atraktivnim sadržajem privući veću pažnju publike, umesto suvoparnih, neilustrovanih tekstova. Više o ovoj temi možete čuti na konferenciji Content Experience-u, prvoj konferenciji o content i digital marketingu u Srbiji i regionu, koja će biti organizovana u hotelu Metropol u Beogradu, 3. i 4. oktobra 2016.

    Do tada, rado ću sa vama podeliti nekoliko najvažnijih činjenica o inforgrafiku.

    Razmišljajte vizuelno

    Da li bi vam, recimo, ikada palo na pamet da čitate neiscrpni godišnji izveštaj kompanije koja proizvodi šešire?! Naravno da ne! Ali, verovatno bi za trenutak zastali pogledom kada biste videli grafički prikaz na ilustrovanoj mapi sveta gde se živopisno prikazuje koliko se gde izvozilo, koja je zemlja kupovala najlepše modele, koja najjeftinije, gde raste prodaja, gde pada i slično. Sve ove informacije su hipotetički veoma nezahvalne za aktiviranje pažnje nekog ko treba da ih primi, ali kroz drugačiji prikaz i kreativnu razradu sve može lako postati zanimljivo, od recimo klasičnog teksta sa brojkama.

    Dobar plan je pola posla

    U zavisnosti od toga koje informacije prenosimo posmatraču naš kreativni tim u konsultaciji sa UX stručnjakom donosi odluku sta je više – a šta manje bitno, sta treba istaći, a sta izbaciti. Zatim radimo na skicama i osmišljavanju samog karaktera, tona, dinamike, kompozicije i toka komunikacije. Ako sve ovo ispoštujete u samom staru i na pravi način – ostaje vam veoma malo prostora za eventualne promene. Smatra se da je kreiranje infografika baš zbog svoje sofisticirane prirode jedna od najzahtevnijih grafičkih disciplina. Zato, ako razmišljate da nekog angažujete ili vi sami pokušate da uradite ovako nešto – najbolji savet je da se dobro organizujete na samom početku i uđete u suštinu. Ne želite valjda da nekog udavite nepotrebnim sadržajem ili lošom estetikom?

    Svetla budućnost tek dolazi, granice gotovo da više i ne postoje

    Verovatno vam je jasno da je način na koji se plasiraju informacije zapravo i sama suština dobrog oglašavanja, pitanje je samo – gde su granice kada pričamo o tehničkim i kreativnim mogućnostima ove discipline? Pa, moglo bi se reći da se bar za sada ne vide. Tehnološki napredak, informaciona era, globalizacija i internet su samo od nekih olakšavajućih okolnosti za ovaj način komunikacije. Više ne postoje pravila u samoj produkciji infografika, može biti atraktivna i tehnički izvodljiva kako u štampanom izdanju – tako i u vidu animacije ili prikazu u virtuelnoj realnosti. Animirani infografik postaje sve jači medijum i može se sa sigurnošću tvrditi da će uskoro zameniti klasični – statični infografik. Sve je više društvenih mreža koje optimizuju sofisticirane metode reprodukcije različitih sadržaja, pa čak i do te mere da sam korisnik može da (potpuno interaktivno) istražuje kroz plasirani sadržaj. Dobar primer je Facebook Canvas. Ovakav način iskustva korisniku diže dinamiku obrade informacija ne jedan potpuno nov i kreativan način.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE