Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Inc-ova KOMPANIJA GODINE: Za nju „niko nije čuo“ i ima milione fanova

    Svakog decembra ugledni magazin i sajt Inc traga za kompanijama koje prkose izazovima, pomeraju granice našeg shvatanja biznisa, uvode novine, i uopšte ilustruju pokret koji transformiše današnji poslovni svet. U užem izboru našlo se čak 15 preduzetničkih kompanija (između ostalih i Snapchat, Uber, SpaceX, Niantic – tvorci Pokemon Go…) koje su im 2016. zapale za oko.

    Ove godine pobednik je Riot Games, kompanija koja stoji iza hit video igre ’League of Legends’. Kompaniju su osnovali Marc Merrill i Brandon Beck i, iako je u vlasništvu kineskog internet giganta Tencent, i dalje samostalno upravljaju njome i zarađuju 1,6 milijardi dolara od prodaje.

    Sport?

    Inc je pobednični Riot Games predstavio ovako:

    Najuzbudljivija kompanija za koju nikad niste čuli menja pojam sporta.

    ’League of Legends’ (LoL) je online igrica zasnovana na borbi timova. Ako nikada niste čuli za nju, kao ni za kompaniju koja ju je stvorila, niste jedini. To je, najverovatnije, zato što niste mladić koji ima između 16 i 30 godina. Svakog meseca, više od 100 miliona gejmera igra LoL, kako je od milošte zovu. Može se besplatno skinuti i igrati, s tim da mogu da se kupe dodatni likovi, odeća (poznata kao ’koža’), i obilje drugih stvari. Ove godine, prodaja virtuelne robe osnivačima je donela 1,6 milijardi dolara. Riot takođe zarađuje od korporativnih sponzorstava, prodaje u stvarnom svetu (majice, kape, dukserice sa LoL logotipom), kao i od prodaje prava za streaming, odnosno prenošenje šampionata i igara uživo.

    Pre deset godina, osnivači Marc Merrill i Brandon Beck, rešili su da započnu biznis koji se zasniva na poboljšanju online igrice koju su obojica obožavali. Biznis se pretvorio u pravu imperiju, koja ima kreativni i prodajni potencijal i zahtevne fanove. Iako osnivači upoređuju igricu sa nekom vrstom sporta (i sve što sport prati – od fanova do prodaje), mora se priznati da je ’League of Legends’ daleko od sporta kada je fizička aktivnost u pitanju. Ipak, obožavaju je stotine miliona ljudi.

    Njihov distributivni partner u Kini i investitor, internet gigatn Tencent Holdings, video je meteorski uspeh kompanije i želeo je da je kupi, nudeći 400 miliona dolara početkom 2011. godine. Merill i Beck su pristali, pod uslovom da im Tencent dozvoli da samostalno upravljaju.

    lol-printscreen

    Zanimljivo je da iako Riot finansira šampionate iz svog fonda i plaća stipendije u iznosu od 12.500 dolara za najbolje igrače i trenere za svaku sezonu, timovi su postali sve glasniji oko toga da bi Riot trebalo da deli svoje prihode koje dobija od sponzora za svetsko prvenstvo, kao i one koje dobija za streaming igara i online tura, i prodaje brendirane robe.

    Pleme, ljubav i… novac

    Osnivači Riot Gamesa veoma su preokupirani time kako ih zajednica gejmera vidi, i ne sviđa im se ideja bilo kakvog napuštanja. Zato koriste društvene mreže i sajtove kako bi sa njima komunicirali. Kad god imaju prilike, sreću se sa njima uživo i razgovaraju. Konstantno razmišljaju šta fanovi žele, šta mrze, obožavaju, a sve vreme gajeći jedno ključno obećanje – opsesija njihovih fanova je i njihova opsesija. „Ne radi se samo o pripadanju“, rekao je Merrill, „To je naša pleme, to je ljubav.“ Ovom rečenicom ujedno je opisao zašto su osnovali sopstvenu kompaniju.

    Bili smo ona vrsta igrača koja je mogla da provede stotine sati ispred ekrana, igrajući, ako je postojalo ubedljivo iskustvo nadmetanja“, rekao je Beck. Upravo na toj takmičarskoj crti njihova igrica doživela je ogroman uspeh. I ne samo to.

    ’League of Legends’ nije masovno tržište, to je jedna masovna niša. I kako svet nastavlja da se fragmentiše i potrošači sve više provode svoj život na internetu, veliki broj gigantskih niša će početi da isplivava. Takve niše imaju duboko strastvene, zahtevne kupce koji provode svoje živote u svetu koji ih odvaja od drugih. Sledeći veliki izazov za biznis jeste razumevanje kako da se dođe do njih i da se razgovara sa njima, a upravo je Riot dobar primer.

    Lična karta:

    2.500 zaposlenih u kompaniji Riot Games.

    1,6 milijardi dolara godišnjeg prihoda od igrica.

    133 LoL lika kojima se može igrati.

    7,5 miliona igrača koji istovremeno igraju svakog dana u „igračkom špicu“.

    1 video igra koja je objavljena u prvih 10 godina postojanja Riota.

    Ključne konkurentske kompanije: Valve (igrica: DotA 2); Blizzard Entertainment (igrice Overwatch, StarCraft II, World of Warcraft).

    Izvor: BIZLife

    Foto: Printscreen

    Piše: Nada Veljković

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE