Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Henri Ford: Od siromašnog dečaka do inovatora i ratnog profitera

    Henri Ford (Henry Ford) je američki industralijalac koji je osnovao Ford motor kompani (Ford Motor Company). Ova kompanija prodaje automobile i druga vozila. Ford je, takođe, igrao veliku ulogu u razvijanju linije montažne trake za masovnu proizvodnju.

    Pre nego što je osnovao svoju kompaniju, većina Amerikanaca nije mogla da priušti automobil. Međutim, Ford je izvršio revoluciju automobilske industrije dizajnirajući i proizvodeći automobile sa pristupačnijom cenom.

    Svoje preduzetničke osobine i sklonost ka tehnici razvijao je još od detinjstva. Od njega se očekivalo da pođe očevim stopama i postane farmer, ali nezavisni i uporni čovek je imao druge planove.fordov-avion_wikimedia

    Kada mu je sa trinaest godina otac poklonio džepni sat koji je mladi Henri rasklopio i potom ponovo sklopio, komšije su bile oduševljene i molile su ga da popravi i njihove satove. Nezadovoljan sa životom na farmi, Ford je napustio kuću sa samo šesnaest godina i počeo da radi kao šegrt mehaničara u Detroitu. U godinama koje su usledile, on će naučiti da vešto upravlja i popravlja parne motore, a uporedo će učiti knjigovodstvo.

    Ford je oženio Klaru Alu Brajant (Clara Ala Bryant) 1888. godine i na kratko se vratio poslu na farmi da bi izdržavo ženu i sina Edsela. Ali, tri godine kasnije, bio je angažovan kao inžinjer za Edison Iluminejting kompani.

    S vremenom, Forbs je razvio svoj plan o kočiji bez konja, a 1896. je napravio svoj prvi model – Ford kvadrikl. Tokom te godine se sastao sa čelnicima u Edisonu i na kraju je i model za svoj automobil predstavio samom Tomasu Edisonu koji ga je ohrabrio da napravi drugi, bolji model.

    Tokom 1903. godine je osnovao Ford motor kompani (Ford Motor Company), a Model T je tržištu predstavio pet godina kasnije. Godine koje će uslediti doneće kompaniji skoro 100 odsto dobitka. Ono po čemu je Ford zaista poznat je revolucionarska vizija: proizvodnja jeftinih automobila koje su pravili vešti radnici sa stabilnom zaradom.

    Trik njegovog uspeha krije se i u razvijanju pokretnog pogona za masovniju proizvodnju. Uporedo je uveo platu od 5 dolara na dan kao metod zadržavanja najboljih radnika u kompaniji. Jednostavan za vožnju i jeftin za opravku, pola automobila u Americi 1918. godine bilo je Model T.ford-automobil_wikimedia

    Henri Ford je bio pacifista i kada je buknuo Drugi svetski rat žestoko se protivio ulasku Sjedinjenih Američkih Država u njega. Međutim, ubrzo je promenio mišljenje i Ford motor kompani je postala jedna od najvećih dostavljača oružja, motora, džipova i tenkova za američku vojsku.

    Tragedija je zadesila Henri Forda 1943. godine kada mu je sin umro od raka. Iako je formalno imao kontrolu nad kompanijom nakon sinovljeve smrti, više nije imao apsolutnu moć. Na posletku je njegov unuk, Henri Ford II načinjen predsednikom kompanije.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Wikimedia

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE