
Vlasnik Gučija kupuje 30% italijanskog Valentina za 1,7 milijardi evra
Francuska luksuzna grupa Kering, koja se bori da oživi prodaju svog brenda Guči, saopštila je da kupuje 30 odsto udela u italijanskoj modnoj marki Valentino od katarskog investicionog fonda Mejhula za 1,7 milijardi evra (1,87 milijardi dolara) u gotovini.
Ugovor uključuje opciju da Kering kupi ceo Valentinov akcijski kapital najkasnije do 2028.
„Transakcija je deo šireg strateškog partnerstva između Keringa i Mejhula, što bi moglo da dovede do toga da Mejhula postane akcionar Keringa“, navodi Kering u saopštenju.
Francuska luksuzna grupa je promašila tržišne prognoze za prodaju u drugom tromesečju, ostvarivši rast od samo 3 osto i nastavivši da zaostaje za rivalima dok nastoji da preokrene poslovanje u Gučiju, uključujući nedavno reviziju svog menadžmenta.
Ukupna prodaja iznosila je 4,96 milijardi evra (5,45 milijardi dolara), po konstantnim stopama, što je ispod očekivanja analitičara za povećanje od 6 odsto, prema konsenzusu Visible Alpha, pri čemu je prodaja u Gučiju porasla za 1 odsto tokom tog perioda.

Guči (Pixabay)
Ovo se poredi sa dvocifrenim rastom drugih luksuznih kompanija, uključujući većeg rivala LVMH, koji je ranije ove nedelje prijavio porast prodaje od 21 odsto u svojoj diviziji mode i kožne galanterije, u kojoj se nalaze Dior i Louis Vuitton.
Keringov prihod od maloprodaje u Severnoj Americi pao je za 23 odsto u drugom tromesečju, rekao je finansijski direktor Žan-Mark Diple, dodajući da je to i dalje „komplikovanije tržište za luksuz”.
Šef Keringa Fransoa-Anri Pino rekao je da su rezultati ,,lošiji od njihovih ambicija i potencijala, posebno u Gučiju. Grupa je prošle nedelje najavila značajnu rekonstrukciju menadžmenta, uključujući odlazak veterana, direktora Gučija Marka Bizara, sa ciljem oživljavanja prodaje brenda.
Kering je rekao da će imati predstavnika u odboru u Valentinu. Mejhula, koja je kupila Valentino 2012. godine, „ostaće većinski akcionar sa 70 odsdto akcijskog kapitala i nastaviće da sprovodi uspešnu strategiju podizanja brenda“.
Očekuje se da će kupovina 30 odsto udela biti završena pre kraja godine, rekao je Kering. Valentino, jedna od najpoznatijih italijanskih modnih marki, ima 211 direktno upravljanih prodavnica i ostvarila je prihod od 1,4 milijarde evra u 2022, piše Rojters.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay