Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Fortuna pomogla da 8.000 ljudi nađe SRODNU DUŠU – spajanje parova kao biznis

    Pandemija korona virusa posebno je pogodila „single“ osobe, negativno je uticala na njihovo raspoloženje i pshičko stanje i naterala mnoge da preispitaju svoj emotivni život, ali i preduzmu „dalje korake“.

    Izuzetno je teško pala onima koji samoću nisu „izabrali“ kao svoj način života, već su ostali sami sticajem životnih okolnosti.

    U novonastalim prilikama odlučuju  se, neretko, i  da se jave agenciji za bračno posredovanje i upoznaju svoju srodnu dušu.

    Pandemija dodatno uticala da se ljudi osete usamljenije nego inače

    U agenciji „Fortuna“, koja postoji skoro 40 godina i koja je sinonim za bračno posredovanje na našim prostorima, kažu da su imali tokom protekle godine „solidan broj novih članova“ i da su primetili da je aktuelna situacija dodatno uticala na ljude koji žive sami da se osete usamljenijim nego inače kada su okolnosti „redovne“.

    Samoća im, kako kaže jedan broj njih, nije toliko smetala ranije, ali tokom poslednjih godinu dana, nametnute izolacije i smanjenih socijalnih kontakata, nekako  je „izbila u prvi plan“.

    „Okolnosti izazvane pandemijom su mnoge ljude koji su nam se javili, a žive sami, navele na to da se preispitaju o svom emotivnom životu, a sigurno bi im bilo lakše da su tokom tog perioda imali partnera“, ističe sociolog u bračnoj agenciji „Fortuna“ Ljiljana Lepšanović Živanović za BIZLife portal.

    Ovaj period pandemije upoređuju u „Fortuni“ sa prazničnim danima i letnjim periodom godišnjih odmora, koji su, svih ranijih godina, obeleženi kao periodi koji posebno teško padaju ljudima koji su sami.

    U „Fortunu“ se učlanjuju isključivo slobodne osobe, radi novih poznanstava i ostvarenja ozbiljne, trajne veze, braka, zasnivanja porodice…

    Najstarija osoba koja je potražila srodnu dušu u devetoj deceniji života

    Ovoj agenciji javljaju se ljudi svih starosnih doba i zanimanja. Najstarija osoba koja je učlanjena u „Fortunu“ u potrazi za partnerom ima 83 godine, a najmlađa 24 godine.

    Poslednjih godina, primećen je povećan broj javljanja mladih između 30 i 40 godina, što i nije čudo, jer se javljaju upravo oni koji su u godinama kada je vreme da formiraju porodicu, ali nisu sreli do sada osobu sa kojom bi to mogli da ostvare.

    Takođe ima i starijih ljudi koji nemaju partnera, bilo da su razvedeni ili ostali bez bracnog partnera, a žele da ga na ovaj način pronađu.

    „Za razliku od društvenih mreža koje su sada u ekspanziji, mi insistiramo na ozbiljnosti, nema  avanture, četovanja, lažnog predstavljanja… Kod nas se učlanjuju isključivo osobe koje nisu u braku, a u želji da upoznaju ogovarajuću osobu za trajnu vezu, brak, a kod mlađih i za stvaranje porodice. Zato nam se javljaju ljudi ozbiljnijih namera“, objašnjava Ljiljana.

    „Društvene mreže nisu konkurencija, lični kontakt nema alternativu“

    Svesni ekspanzije komunkacije na društvenim mrežama i različitim sajtovima za upoznavanje, Ljiljana ipak smatra da im to ne predstavlja konkurenciju jer se upoznavanje preko socijalnih mreža znatno razlikuje od načina na koji „Fortuna“ radi i posreduje.

    Društvene mreže daju mogućnost ljudima da se predstave u drugačijem svetlu, kakvi nisu, da postave lažne slike, lažne profile, nema provere takvih podataka, a kod nas nije tako. Mi „uživo“ vidimo svoje clanove prilikom učlanjenja, razgovaramo sa njima, slikamo ih…  Takođe, motiv ljudi koji nam se javljaju je jasan, a podaci proverljivi, za razliku od poznanstava koje možete ostvariti putem društvenih mreža. Smatramo da lični  kontakt i živa reč nemaju alternativu“ navodi ona.

    Napominje da svako ko se Agenciji javi, za početak popunjava Upitnik, koji sadrži 56 pitanja.

    Odgovarajući na njih osoba predstavlja sebe, kao i svoju situaciju, i naravno, želje u pogledu izbora partnera. Zatim sledi razgovor, na osnovu upitnika, sa savetnikom. U Pristupnici, delu Upitnika, se ostavljaju lični podaci, i oni se nikome ne daju na uvid.

    Ako se neko, primera radi, i predstavi onakav kakav nije, osoba koja se upozna sa njim, ima kome to da javi i u agenciji odmah odreaguju na to.

    Ipak, retki su takvi slučajevi baš zbog ozbiljnosti namera ljudi koji se učlanjuju, kažu u agenciji.

    A koji su kriterijumi za „spajanje“ parova?

    Kada „spajaju“  ljude, imaju nekoliko kriterijuma za koje nastoje da se poklope.
    Među njima su i godište, visina, težina, prethodno bračno stanje, (da li imaju dece, da li žele decu u novoj vezi), obrazovanje, mesto stanovanja, da li je neko pušač…

    „Naš moto prilikom posredovanja je – mi predlažemo, vi birate. Predlažemo određenu osobu za upoznavanje i dajemo upitnik (samo sa imenom, bez prezimena i ostalih ličnih podataka) sa fotografijama, na uvid, prvo jednoj, pa drugoj strani. Ne mora se, naravno, prihvatiti ponudjen predlog. Samo ako postoji obostrana zainteresovanost  za poznanstvo, razmenjujemo brojeve telefona. Nema dugog četovanja i dopisivanja, već je ideja to da se odmah dogovore i nađu radi upoznavanja“, priča Ljiljana Lepšanović Živanović.

    Kroz agenciju „Fortuna“ za 39 godina prošlo je 70.000 ljudi, a oko 8.000 ljudi našlo je srodnu dušu, odnosno, upoznalo odgovarajuću osobu za trajnu vezu ili brak.

    Mnogi imaju predrasude o upoznavanju preko agencije, ustručavaju se da se obrate

    Ono za čime žale je što im se članovi nakon uspešnog upoznavanja uglavnom ne javljaju i da zato ne mogu da se hvale svojim uspesima.

    Nemamo zato ni tačnu evidenciju, šta se dešava posle, da li su ostali u vezi, venčali se…“, priča.

    Ljiljana kaže i da joj se često dešava da na ulici, u šetnji, sretne osobe za koje se seća da su bile u agenciji i da su se upoznali posredstvom nje i koleginice Nade Jovičić, psihologa, ali da samo prođu, ne jave se.

    „Retki su parovi koji nam se, bar povremeno, javljaju. Ljudi i dalje imaju predrasude o ovakvom načinu upoznavanja. Nerado pričaju o tome da su se upoznali posredstvom Agencije… Te predrasude, odnosno pogrešna uverenja da u Agenciju dolaze oni kojima nešto fali ili nisu sposobni sami da pronađu odgovarajućeg partnera su, naravno, potpuno pogrešna, ali i posle svih ovih godina postojanja „Fortune“, i dalje utiču da se  jedan broj singl ljudi ustručava da nam se obrati“, objašnjava Ljiljana.

    Važno je kaže, istaći da samoća nije ni sramota, ni poraz, ni krivica, i da svakog može „zadesiti“, ali da se ne treba miriti sa time i ne preduzimati ništa, ako već samoća nije nečiji izbor života.

    Ljiljana navodi i da su pre ratnih devedesetih imali više zaposlenih, ali i članova i da se mesečno učlanjivalo oko 60 ljudi.

    „Tada se drugačije živelo, standard ljudi bio je veći, postojala je srednja klasa kao temelj društva. Tada nije bilo prepreke da neko iz Beograda upozna nekog u u Kranju, u Sloveniji, na primer, rezerviše avion, smeštaj, pitanje posla isto nije bio problem…“, priseća se.

    Sada se mesečno učlani između 10 i 15 osoba, a proleće i lepo vreme je period kada se ljudi masovnije odlučuju da obogate svoj društveni i emotivni život…

    „Uz jenjavanje, nadamo se, pandemije korona virusa naš savet je da učinite sve što je do vas u pravcu obogaćenje društvenog i emotivnog života… i ko zna, možda je i „Fortuna“  vaša sreća“, poručuju iz ove bračne agencije.

    Izvor: BIZLife/Jelena Andrić

    Foto: Pexels, Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE