FORBS: Pogledajte 100 najvrednijih brendova

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    FORBS: Pogledajte 100 najvrednijih brendova

    Na Forbsovoj listi TOP 100 najvrednijih brendova, Epl (Apple) je i dalje nadmoćan, čak 87 odsto bolje rangiran od glavnog rivala Gugla (Google). Pogodio ga je pad prihoda od 13 odsto, a vrednost deonica stropoštala se za čak 30 odsto u odnosu na najbolji „score“ dosegnut pre tačno 12 meseci ali, to ga nije srušilo sa vrha lestvice najmoćniji brendova današnjice.

    S vrednošću brenda procenjenu na 154,1 milijardu dolara, kompanija koju je osnovao pokojni vizionar Stiv Džobs klasa je za sebe – glavni je zaključak Forbs tima koji je krojio lestvicu 100 najvrednijih brendova za ovu godinu. Međutim, mada je Epl nedostižni vladar ovog elitnog društva, titula zvezde pripala je drugome.

    Fejsbuk, najveća i najpopularnija društvena mreža na planeti, nezaustavljivo juriša prema samom vrhu. Reč je o najbrže rastućem brendu i to drugu godinu zaredom, vrednost mu je u odnosu na prošlu godinu skočila za zavidnih 44 odsto i sa prihodima od 17,4 milijarde dolara danas „teži“ 52,6 milijardi dolara. „Fejsbuk niže inovacije, kontinuirano dodaje nove mogućnosti korišćenja i poboljšava funkcionalnost“, komentarisao je kolumnista “New York Timesa” Džejms Stjuart (James Stewart), a prenosi Poslovni.hr.

    Analiza aktuelne liste pokazuje da su na njoj kompanije iz 16 zemalja, a zastupljeno je ukupno 19 industrijskih grana. Amerika očekivano dominira, na popisu su 52 brenda iz USA, Nemačka je zastupljena kroz 11, Japan kroz osam, a Francuska sa šest kompanija. Tehnološki brendovi su u prednosti, mada ne prevelikoj, na listi ih je 17, uključujući i prva tri mesta. Finansije su osvojile 13 pozicija predvođeni American Expressom na 24. mestu. Automobilske marke osigurale su 12 mesta, dok je trgovačkim lancima i luksuznim brendovima pripalo osam. Prvak auto industrije je Toyota, koja se nalazi na na 6. poziciji uz rast vrednosti brenda od 11 odsto odnosno 42,1 milijarde dolara.

    Prvih 20 mesta izgleda ovako:

    1. Apple, vrednost vrenda: 154.1 milijardi dolara.

    2. Google                                 82.5 milijardi dolara.

    3. Microsoft                            75.2 milij. dolara.

    4. Coca Cola                           58.5 milij. dolara.

    5. Facebook                            52.6 milij. dolara.

    6. Toyota                                 42.1 milij. dolara.

    7. IBM                                      41.4 milij. dolara.

    8. Disney                                 39.5 milij. dolara.

    9. McDonald’s                        39.1 milij. dolara.

    10. GE                                      36.7 milij. dolara.

    11. Samsung                           36.1 milij. dolara.

    12. Amazon                             35.2 milij. dolara.

    13. AT&T                                  32.6 milij. dolara.

    14. BMW                                  28.8 milij. dolara.

    15. Cisco                                  28.4 milij. dolara.

    16. Oracle                               28 milij. dolara.

    17. Intel                                  27.7 milij. dolara.

    18. NIKE                                 27.5 milij. dolara.

    19. Louis Vuitton                    27.3 milij. dolara.

    20. Mercedes-Benz                 26 milij. dolara.

    Celu listu pogledajte na sajtu Forbes.

    Izvor: BIZLife

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE