Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bred Bird, film

    Stiv Džobs je angažovao neuspešnog reditelja – rezultat je film nagrađen Oskarom

    Godine 1999. u bioskope je stigao film reditelja Breda Birda “The Iron Giant”. Bio je to komercijalni neuspeh, koji je koštao oko 70 miliona dolara, dok je zarada od njega bila 23 miliona dolara na blagajnama širom sveta. Loše iskustvo je navodno navelo Birda da se zapita da li je stvoren da uspe u filmskoj industriji.

    Nakon promašaja koji je ugrozio njegovu karijeru, Birda su unajmili suosnivači kompanije Pixar, Stiv Džobs i Ed Ketmul, da napiše i režira film pod nazivom “The Incredibles”. Film je osvojio više Oskara, ali u to vreme ništa nije izgledalo kao garancija.

    „Aktivno su birali tipa koji je upravo napravio veliki promašaj. Osećali su se kao: ‘U opasnosti smo da upadnemo u određene navike jer imamo istu grupu koja radi stvari, ali mi želimo da uzdrmamo“, rekao je Bird u podkastu „WorkLife with Adam Grant“ 2019.

    Bilo je to posebno neobično jer je Pixar već bio uspešan. Do 1999. studio je već objavio „Toy Story“ i „A Bug’s Life“, a „Toy Story 2“ je izašao krajem te godine.

    Kako je otkrio reditelj, Džobs i Ketmul su ga angažovali zato što je “The Iron Giant” pokazao odlučnost da pronađe nove načine za pričanje priča.

    Stiv Džobs, film

    Stiv Džobs, film (Screenshot YT)

    Kako je reditelj uspeo da napravi bolji film?

    Birdovo obećanje da će da napravi bolji film za upola manje vremena i novca od drugih animiranih takođe nije škodilo, primetio je.

    Kada je Bird bio angažovan, studio je rekao da su njegova očekivanja od “The Incredibles” zaista bila nerealna. Rečeno mu je da će za proizvodnju filma da bude potrebna skoro decenija i 500 miliona dolara, rekli su on i producent Džon Voker u podkastu.

    Reditelj je počeo da traži „crnu ovcu“ – članove osoblja čije su rizične ideje bile zanemarene u prošlosti, piše CNBC.

    „Želim ljude koji su nezadovoljni jer imaju bolji način da rade stvari i nemaju problema da pronađu put“, rekao je Bird.

    Zatim ih je ujedinio protiv zajedničkog neprijatelja: status kvo.

    „Niko ne misli da ovo možemo da izvedemo“, rekao je Bird svom timu.

    Film

    Film (Pixabay)

    Zašto zanemareni na kraju uspeju?

    Neki stručnjaci ovu metodu motivacije nazivaju „underdog efektom“. Istraživači sa Univerziteta Coastal Carolina su 2017. otkrili da ljudi koji su početnici ili zanemareni često imaju prednost. Uprkos nedostatku resursa i kontrole, oni imaju „snažnu motivaciju da nešto steknu, a ne da nešto zadrže“.

    Umesto da na svoje nedostatke gledaju „kao na prepreku, pokušaji autsajdera da povećaju tu kontrolu mogu da imaju pozitivne efekte na kreativnost“ i rešavanje problema, primećuje se u studiji.

    U Pixar-ovom slučaju, Birdov tim je prevazišao probleme potrebe da angažuje napredne animatore ili da investira u novu i skupu tehnologiju kreiranjem sopstvenih kompjuterski generisanih unapređenja animacije.

    Izrada “The Incredibles” je na kraju koštala 92 miliona dolara. Zaradio je više od 631 milion dolara na blagajnama širom sveta nakon objavljivanja 2004. Bird je nastavio da stvara još filmova sa Pixar-om, uključujući još jedan film nagrađen Oskarom “Ratatouille”.

    „Underdog“ majndset je koristan i dobar izvor motivacije, istakao je Bird i dodao je da bi „trebalo da pucate na nešto što je van domašaja“.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Screenshot YT, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE