Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    nominacije za Oskara

    Feministička utopija i odličan marketing: Gledali smo Barbi da biste i vi morali (FOTO)

    Ovih dana Barbimanija drma ceo svet. Nije zaobišla ni Srbiju. More devojčica, žena i muškaraca, sa bar jednim roze komadom odeće na sebi, čeka red na blagajnama da preuzme ulaznice za dugoiščekivani film o najpoznatijoj lutki na svetu – Barbiki.

    Od 50-ih godina prošlog veka, kada je ugledala svetlost dana ova lutka menjala je oblike, veličine, zanimanja, boju kože, frizuru, ali je ostala Barbi. Sada je dobila i svoju dugoiščekivanu ekranizaciju. A u glavnoj ulozi glumica koju često i upoređuju sa Barbi, Margo Robi. Plava, visoka i zgodna – stereotipna Barbi.

    Pored nje u filmu se pojavljuju i druge Barbi, ali u sporednim ulogama, glavna i u centru pažnje je ona, standardna Barbi od koje je sve i počelo, kada joj je 1959. Rut Handler dala prepoznatljivi izgled i nazvala je po svojoj ćerki Barbari.

    Barbie u stvarnom svetu (Beta/AP)

    Tu je i Ken, koji je nekako uvek na drugom mestu, jer „Ona je sve. On je samo Ken.“, kako je glasila poruka na jednom od postera pred premijeru filma. U ovoj fantastičnoj komediji, pojavljuju se i predstavnici kompanije Mattel koji i proizvode lutku već duži niz decenija i u kutiji je plasiraju devojčicama širom sveta.

    Ali u filmu, Barbi ne želi u kutiju. Dosta joj je da je ukalupljuju i postavljaju joj standarde. Jer ona je ta (bar tako misli) koja postavlja pravila i vlada situacijom.

    Ovo ne iznenađuje jer se Barbi savršeno uklapa u repertoar priča fokusiranih na žene režiserke Grete Gervig, koji uključuje dva filma nominovana za Oskara, „Bubamara“ (2017) i „Male žene“ (2019). Gervig je feministička rediteljka čiji su likovi radoznali i buntovni, te protiv svojih ograničavajućih okolnosti. Barbi nije izuzetak.

    Barbie predsednica (Beta/AP)

    Barbilend – feminističa utopija

    Film počinje parodijom na čuvenu scenu iz filma Stenlija Kjubrika iz 2001: Odiseja u svemiru (1968). Svet je bačen u nered kada džinovska Barbi lutka sleti u pustinju kao NLO. Kroz sjajnu naraciju Helen Miren, rečeno nam je da su stanovnice ove neplodne pustinje gomila devojčica koje imaju samo lutke za igru.

    Devojčice su oslobođene dolaskom njihovog uzbudljivog novog prijatelja i, umorne od izigravanja majki, zauvek razbijaju svoje slatke i blage lutkice.

    Ovde je najpoznatija svetska lutka prikazana kao feministička ikona koja može da natera mlade devojke u stvarnom svetu da poveruju da mogu da postignu šta god žele u životu, pod sopstvenim uslovima.

    Ovo otvaranje pozicionira Barbilend kao feminističku utopiju. U Barbilendu žene mogu sve: postati predsednice, osvojiti književne nagrade i organizovati „samo ženske večeri“ na kojima Kenu nije dozvoljeno da prisustvuje.

    Čudna Barbie (BETA/AP)

    Kada Barbi dospe u stvari svet i pronađe svoju ljudsku porodicu, te osobu koja se sa njom igra, nailazi na neprijateljstvo od strane tinejdžerke Saše, koja tvrdi da Barbi nije ništa drugo do „profesionalna kurva“ zbog čijeg se savršenog tela i privilegovanog načina života žene decenijama osećaju loše zbog sebe.

    Kao prave žene, Barbi se suočava sa objektivizacijom i kritikama. Film poznaje svoju publiku i pravi pametne i tačne komentare o iskustvima žena.

    Ono što mu se takođe mora priznati jeste i odličan marketing koji je predstojao filmu. U gotovo svim bioskopima, na dan premijere, organizovani su događaji u skladu sa temom sa različitim propratnim sadržajima idealnim za plasirati na društvene mreže.

    On je samo Ken

    U Barbilendu, Barbin dečko (Da li je?) koji stanuje na plaži je „samo Ken“. U stvarnom svetu, on otkriva društvo u kojem muškarci vladaju. Nije prošlo mnogo vremena pre nego što je Kenova draga nevinost ukaljana novim konceptom odakle on dolazi: patrijarhat.

    Barbie i Ken (Beta/AP)

    Ken postaje opijen muškom dominacijom i film koristi svaku priliku da ga ismeva. Rajan Gosling briljira u ovim komedijskim trenucima. Zanimljiva scena je kada Ken u jednom trenutku upada u bolnicu i zahteva operaciju uprkos tome što nema nikakve kvalifikacije – osim što je, naravno, muškarac.

    Film koji je Gervig napravila radi sjajan posao otkrivanja koliko je patrijarhalna ideologija štetna za društvo.

    Iako film očigledno privlači žene, muškarci su ti koji ga zaista moraju pogledati.

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE