
Emocionalna veza sa kupcima donosi profit, a sa zaposlenima trajni uspeh
Koja je tajna uspeha velikih brendova? Ne, nije u pitanju samo vrhunski proizvod ili izuzetna usluga. To je, nedvosmisleno, važno; međutim, postoji nešto iskonsko i mnogo jače – emocionalna povezanost koju, kao potrošači, osećamo ka njima.
Ivana Rogač, ekspertkinja za internu komunikaciju @ MediGroup, member of topIC_community
Mnoge kompanije, u trci za brojkama i moćnim skraćenicama, koje retko ko zaista razume, kao i u brizi prema reputaciji u eksternoj javnosti, često zaboravljaju da grade emocionalnu vezu sa svojom najvažnijom ciljnom grupom – zaposlenima. Takva greška može skupo koštati kompanije, jer smo poslednjih godina svedoci sve češćeg bojkota brendova nakon što se sazna više o tome kakvi su poslodavci. P.S. Desilo se i na našem tržištu.
Kada zaposleni osećaju snažnu povezanost sa svrhom, vrednostima i ciljevima kompanije, kada prepoznaju da su deo nečeg većeg i da se njihov trud ceni – lojalnost i angažovanost prirodno rastu. To ih čini produktivnijima, zadovoljnijima i spremnijima da daju svoj maksimum, što se direktno odražava na uspeh kompanije. U svemu tome – interne komunikacije igraju ključnu ulogu.
Emocionalna povezanost znači da zaposleni ne samo da razumeju već i dele svrhu i misiju kompanije, deluju u skladu sa njenim vrednostima i osećaju snažnu pripadnost. Ipak, čak i kada su misija i vrednosti savršeno osmišljene, one neće imati pravi efekat ako nisu dobro prenesene i ne odražavaju se u svakodnevnim aktivnostima.
Zato poster sa vrednostima na zidovima kancelarija ili lepo sročena misija na intranetru neće biti dovoljni. Vrednosti kompanije moraju se osetiti u svakoj komunikaciji, na svakom internom sastanku i događaju. Treba da se vide u svim aktivnostima menadžmenta, u procedurama i benefitima za zaposlene. Kada su interne komunikacije strateški postavljene, pomažu u negovanju ovih vrednosti, čineći ih delom svakodnevice zaposlenih – što je prvi korak ka njihovom emocionalnom povezivanju sa kompanijom.
Kako interne komunikacije, u ime kompanije, osvajaju zaposlene?
- Pokazuju da su greške okej. Transparentnost u vezi sa uspesima, planovima, ali i izazovima sa kojima se kompanija susreće – jača poverenje zaposlenih. Kada vide kompaniju kao nekoga ko, baš kao i oni, ponekad i (po)greši, a zatim iz te greške nešto nauči, osećaju da su joj bliži. Zato ne treba glasno pričati samo o uspesima – u redu je podeliti i trenutke kada se, na primer, novo prodajno mesto nije otvorilo baš onda kada je isprva planirano. „Fuckup nights” događaji, na kojima se bez dlake na jeziku priča o neuspesima, takođe su sjajna prilika da delimo priče sa kojima zaposleni mogu da se povežu i poistovete.
- Stavljaju ljude u fokus. Priče o postignućima i dobrim praksama, o timovima i pojedincima, slavljenje i najmanjih uspeha, nagrađivanje zaposlenih koji su „prvi osmeh kancelarije” i pozitivno utiču na atmosferu u timu – to je ono što treba da bude u fokusu. Zaposleni koji osećaju da je njihov doprinos prepoznat i cenjen osećaju veću povezanost s brendom, a interne komunikacije su tu da osiguraju da se i ove priče čuju.
- Daju glas zaposlenima. Davanje i primanje povratnih informacija ključno je za održavanje snažne emocionalne povezanosti, čak i van profesionalnih okvira. Kultura otvorenog „fidbeka” omogućava zaposlenima da izraze svoj stav, a menadžmentu da reaguje na potrebe timova. Kada zaposleni vide da se njihove povratne informacije čuju i primenjuju, njihova povezanost s brendom dodatno jača.
U modernom poslovnom okruženju emocionalna povezanost zaposlenih sa brendom nije luksuz, već neophodnost. Zadovoljan, motivisan i angažovan zaposleni biće najbolji ambasador kompanije.
Izgradnja ove povezanosti nije jednokratni projekat, već kontinuirani proces koji zahteva potpunu posvećenost i aktivno angažovanje brojnih funkcija unutar kompanije. Samo one kompanije koje na vreme razumeju stratešku ulogu internih komunikacija i daju im priliku da budu zlatna nit koja će uvezati sve procese i funkcije, kompaniju i zaposlene – mogu da računaju na održiv uspeh na tržištu.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Miodora Bozar