Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Džef Bezos (Jeff Bezos) Bernar Arno ispod Bezosa

    Džef Bezos kaže da šef uvek treba da govori POSLEDNJI na sastanku, evo zbog čega

    Ako se ikada nađete na sastanku sa Džefom Bezosom, nemojte očekivati da će milijarder i osnivač Amazona prvi progovoriti. Pre nego što je Džef Bezos odustao od mesta generalnog direktora Amazona 2021. godine, imao je praksu da pusti svoje zaposlene da prvi govore.

    Sada, njegova devojka Lauren Sančez, osnivač kompanije za snimanje iz vazduha „Black Ops Aviation“ u Santa Monici, u Kaliforniji, kaže da je to jedna od najvažnijih poslovnih lekcija koju je naučila od njega otkako je počela da se zabavlja sa njim pre nekoliko godina.

    „Živeti sa Džefom je kao svaki dan imati master klas. Ono o čemu me je zaista mnogo naučio je menadžment“, rekla je nedavno Sančez, bivša voditeljka televizijskih vesti „The View“ na ABC, za The Wall Street Journal.

    Loren Sančez

    Loren Sančez (Screenshot Youtube)

    Zbog čega šef treba da govori poslednji?

    Postoji razlog zašto Bezos misli da menadžeri uvek treba da govore poslednji na poslovnim sastancima.

    „Održavam mnogo sastanaka i prva bih pričala na sastanku, a Bezos kaže: Ne, ne, ne. Ti si šef. Ti pričaš poslednja. Pusti sve ostale da govore, kako ih tvoje mišljenje ne bi pokolebalo“, dodala je Sančez.

    U govoru iz 2018. Bezos je rekao da je preoblikovanje pristupa njegove kompanije sastancima „verovatno najpametnija stvar koju su ikada uradili“ u Amazonu, piše CNBC.

    Prvo, Bezos je ukinuo PowerPoint prezentacije. Umesto toga, svaki sastanak je započinjao sa otprilike 30 minuta ćutanja, tako da su prisutni mogli da pročitaju detaljan memorandum koji pokriva planirane teme za diskusiju. Zatim bi zaposleni ponudili svoja razmišljanja o dopisu pre nego što bi Bezos to uradio kako bi se zaštitili od podređenih koji oponašaju njegovu tačku gledišta kako bi postigli poene.

    Period tihog čitanja stvorio je „kontekst za ono što će tada biti dobra diskusija“, rekao je Bezos.

    Džef Bezos

    Džef Bezos (AP Photo/Patrick Semansky, File)

    Odvojite vreme za belešku

    To je takođe način da se uverite da učesnici zaista pročitaju belešku, dodao je on. Jednostavno slanje putem e-pošte nije dovoljno.

    „Rukovodioci će blefirati kao da su pročitali dopis, jer smo zauzeti. Morate zapravo da odvojite vreme za dopis, pročitajte“, rekao je on.

    Memorandum takođe pomaže da sastanak ne skreće sa teme, posebno ako kraće govorite, bez gubljenja ključnih detalja.

    „Još jedna stvar koju me je naučio je: ako ćete imati sastanak, neka osoba koja ga vodi napiše dokument o tome o čemu ćete razgovarati i zašto. I ne može biti više od šest stranica“, napomenula je Sančez.

    Džef Bezos preporučuje kratke sastanke

    Slično tome, Bezos preporučuje da sami sastanci budu što kraći kada se period čitanja završi, ako može manje od sat vremena.

    Višestruke studije su otkrile da trošenje previše vremena na sastancima, bilo da se radi o maratonima od sat vremena ili kraćim sprintovima, može povećati nivo stresa i odvratiti vas od posla.

    Bezosov metod sastanka favorizuju i drugi tehnološki rukovodioci. Bivši izvršni direktor Tvitera Džek Dorsi, na primer, voli da započne sastanke sa učesnicima čitajući beleške sa Google dokumenta 10 minuta, tvitovao je 2018.

    „Ova praksa daje vremena svima da dođu na istu stranicu, omogućava nam da radimo sa više lokacija i brže dolazimo do istine/kritičkog razmišljanja“, napisao je Dorsi.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/AP, Screenshot YT

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE