
Počeo Međunarodni sajam grafičke industrije Grafima
Međunarodni sajam grafičke, papirne i kreativne industrije, Grafima biće otvoren u sredu, 18. septembra i trajaće tri dana, saopšteno je sa Beogradskog sajma.
Pod sloganom „Više boje“, ova manifestacija je namenjena promociji tehnoloških dostignuća u grafičkoj industriji, izdavaštvu, štampanim medijima, dizajnu i reklamnoj industriji, u proizvodnji, doradi i preradi papira i brojnim drugim segmentima ovih privrednih grana, predstavlja centralno mesto okupljanja profesionalaca, entuzijasta i kompanija koje se bave grafikom, dizajnom, štampom i srodnim oblastima.
Cilj sajma je da ponudi platformu za predstavljanje najnovijih proizvoda i usluga, umrežavanje među stručnjacima, kao i za razmenu znanja i iskustava. Paralelno sa Grafimom u hali 4 Beogradskog sajma, biće održan i 30. Međunarodni sajam informatičko-birotehničke opreme – Biroexpo i 3. Sajam pakovanja i ambalaže – Pak Am.
Svetski trendovi
Globalni trendovi u grafičkoj i kreativnoj industriji značajno su evoluirali u poslednjih nekoliko godina, prvenstveno vođeni tehnološkim inovacijama i promenama u potrošačkim navikama. Jedna od misija Grafime je upravo predstavljanje globalnih trendova, koji poslednjih godina ukazuju na značajan napredak u digitalizaciji i automatizaciji procesa, kao i na sve veći fokus na personalizaciju i održivost. Možda je najupečatljiviji trend uspon digitalne štampe, koja omogućava visokoprilagodljive, male serije proizvoda sa brzim vremenom isporuke, što je posebno značajno u sektorima kao što su ambalaža i personalizovana promocija. Uz to, 3D štampa i dalje beleži rast, omogućavajući izradu složenih oblika i struktura koje su ranije bile nemoguće za proizvodnju, što je revolucionisalo industrije poput mode, medicine ili arhitekture. Softverski alati postaju sve napredniji, sa posebnim naglaskom na automatizaciju i robotiku, te veštačku inteligenciju i mašinsko učenje (AI), koji postaju neprikosnoveni u optimizaciji dizajnerskih procesa, automatizaciji repetitivnih zadataka, analizi podataka, prilagođavanju marketinških kampanja i uopšte unapređenju korisničkog iskustva. Virtuelna i proširena realnost (VR/AR) postaju sve važniji alati u kreativnim industrijama, pružajući nove mogućnosti pre svega za interaktivne korisničke doživljaje, posebno u oblastima kao što su edukacija, zabava i marketing. U trendovskom usponu su i inkjet tehnologija, obrada slika visoke rezolucije, hibridna štampa… Ekološka održivost postaje centralni aspekt u svim segmentima grafičke industrije, sa razvojem novih materijala i tehnologija koje smanjuju ekološki otisak proizvodnih procesa. Grafima nastoji da pokaže da budućnost grafičke industrije leži i u pametnoj proizvodnji i Internet stvarima (IoT), Cloud computingu i kolaborativnim alatima, blokčejn tehnologiji, adaptivnom dizajnu (omogućava kreiranje sadržaja koji se automatski prilagođava različitim uređajima i ekranima, poboljšavajući korisničko iskustvo).
Zavirili smo u najluskuzniji sajam nekretnina na svetu: Ovako izgleda čuveni MIPIM u Kanu
S obzirom na to da pomenuti i drugi trendovi oblikuju današnju globalnu grafičku industriju i predstavljaju područja u kojima se beleže značajne promene i inovacije, misija Grafime je da na očigledan način predstavi inovativne ideje, umetničke koncepte i rešenja koja će pomoći da se kreativnost iskaže na potpuno novi način. Zbog toga se o Grafimi, za sve koji se bave štampanjem, grafičkim dizajnom, umetnošću i svim aspektima kreativne industrije, govori kao o nezaobilaznom događaju, bez obzira da li se radi o profesionalcu, studentu ili ljubitelju umetnosti.
Prateći program
Akcenat stručnog i pratećeg programa, koji podrazumeva radionice, predavanja i panel-diskusije, i dalje je na tehnologiji štampe, grafičkom dizajnu i reklamnom materijalu. To je prilika za upoznavanje sa vrhunskim stručnjacima iz industrije, razmenu ideja i sticanje novih znanja, povezivanje sa istomišljenicima, uspostavljanje korisnih kontakata i otvaranje vrata novim poslovnim mogućnostima. (Vidi prilog)
Domaćini grafima kompanije Difol i Brother
Difol je sa mladim, ali stručnim i iskusnim timom u samom vrhu srpskog tržišta od 1995. Kompanija nudi širok opseg grafičkih proizvoda poput digitalnih eko solventnih, sublimacionih i UV štampača velikog formata, katera japanskih proizvođača Roland DG i Graphtec, CNC mašina nemačkog proizvođača Stepcraft i njihovog brenda Difol lasera. Difol je distributer solventnih materijala i boja, PVC kater folija renomiranih svetskih proizvođača poput ORAFOL, Guandong, Aslan, flok i fleks transfer folija za majice Chemica i Siser, kao i sitoštamparskih boja KIIAN. Difol grupa je zastupnik vodećih svetskih proizvođača grafičkih materijala i opreme.
Brother je japanska multinacionalna kompanija specijalizovana za proizvodnju raznih tehnoloških proizvoda. Proizvodni asortiman uključuje štampače, skenere, laserske, inkjet i multifunkcionalne uređaje, profesionalne uređaje za označavanje i identifikaciju, desktop računare, potrošačke i industrijske mašine za šivenje… Kompanija je poznata po svojoj inovativnosti i kvalitetu, te se ističe kao lider u oblasti kancelarijskih rešenja, upravljanja dokumentima i mrežnog povezivanja i tehnologija štampe. Brother distribuira svoje proizvode i pod svojim imenom i pod OEM ugovorima sa drugim kompanijama.
BIRO-EXPO
BIRO-EXPO, međunarodni sajam informatičko-birotehničke opreme, tradicionalna prateća manifestacija „Grafime“, tematski je usmeren na kancelarijsko poslovanje (kancelarijski nameštaj, biro mašine i pribor, kancelarijski materijal, poslovna i dekorativna galanterija…).
PAK AM
Treće izdanje perspektivnog Sajma pakovanja i ambalaže (PAK AM) okuplja vodeće kompanije i proizvođače ambalaže i pakovanja od drveta, stakla, plastike, papira, kartona, proizvođače etiketa, te stručnjake, poslovne lidere, dizajnere i inovatore iz ove oblasti nudeći korisne prezentacije, panel diskusije i mogućnosti za povezivanje sa ključnim akterima u ovoj industriji.
Radi se o privrednim granama koje su u trajnom usponu, pa se od okupljanja kompanija iz ovih oblasti, distributera, vlasnika i rukovodilaca preduzeća, inženjera i tehničkog osoblja, jedinica za kontrolu kvaliteta, specijalizovanih laboratorija, trgovaca na veliko i malo i drugih na jednom mestu očekuje da i na ovaj način doprinesu razvoju i unapređenju i vlastitog i poslovanja na širem planu.
Izlagački program sajma PAK AM obuhvata mašine i opremu za pakovanje i ambalažu za sve industrijske grupe: punjenje, pakovanje, zatvaranje, konfekcioniranje, kalibriranje, vakumiranje, kodiranje, markiranje, kombinovane funkcije, integrisane sisteme, zaštitu proizvoda, mernu tehniku, paletizaciju, doziranje, miksovanje, sortiranje itd. Manifestacija je namenjena i predstavljanju svih vrsta ambalaže, materijala, sredstava i gotovih proizvoda: plastičnih i kompozitnih folija, blistera, stakla, limenki, kontejnera, transportnih pakovanja, ambalaže za farmaceutsku i kozmetičku industriju, dekorativnih poklon pakovanja
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.