Branka Letica, izvršni direktor Sektora za upravljanje marketingom i komunikacijama, NLB Komercijalna banka
- Koliko su mediji zainteresovani da pokrenu neku temu iz domena društveno odgovornog poslovanja kada inicijativa dolazi od neke kompanije, u ovom slučaju od banke?
U današnje vreme mediji su preplavljeni ogromnom količinom informacija. Zbog toga je jedan od njihovih najvažnijih zadataka da prepoznaju šta je relevantno i da svoje znanje, iskustvo i ekspertizu iskoriste kao filter za sadržaj koji se plasira njihovoj publici. Svedoci smo i da dobar deo tih informacija medijima nude kompanije. Od njih, kao od organizacija prevashodno motivisanih profitom, redakcije očekuju komercijalnu, tj. plaćenu saradnju. Međutim, inicijative koje imaju potencijal da odgovore na neko značajno otvoreno društveno pitanje veoma brzo prerastu svog pokretača. Onoga časa kad društveno odgovorni projekat postane relevantna vest – mediji će se zainteresovati i više neće biti važno da li iza njega stoji kompanija, organizacija ili angažovan pojedinac.
- Kako kreirati veći interes medija za CSR teme?
Kao što sam već napomenula, mediji, ali i ljudi zaposleni u kompanijama – za početak, moraju da razlikuju šta je važno, a šta nije važno za njihove ciljne javnosti. Ukoliko medijima, uz jasnu i svrsishodnu komunikaciju ponudite projekat koji ima širi društveni uticaj i značaj, nećete imati problem da osigurate podršku. Dobar primer je projekat Organic, koji naša banka realizuje punih 11 godina. Zahvaljujući snažnoj podršci medija, u ovom periodu uspeli smo ne samo da podržimo uzgajivače i prerađivače organskih proizvoda već i da edukujemo širu javnost o značaju i prednostima ovakvog načina proizvodnje. Ukoliko pogledate podatke, videćete da je u prethodnoj deceniji ova grana poljoprivrede eksponencijalno rasla, baš kao i broj prijava na naš konkurs. Potražnja za organskim proizvodima danas je na višestruko većem nivou, što je ne samo ogroman benefit za organske uzgajivače već i standard svakog dobro postavljenog društveno odgovornog projekta.
- Smatrate li da treba kompanije javno da iznose stavove u vezi sa aktuelnim društvenim temama, posebno kada je reč o onim osetljivim, poput Prajda ili rata u Ukrajini?
Društvene okolnosti se neminovno odražavaju kako na pojedince tako i na kompanije, te je prirodno da prema njima zauzmemo stav. Međutim, između posedovanja i javnog iznošenja mišljenja postoji velika razlika, koja se, na kraju, svodi na dve stvari: uticaj i odgovornost. Ukoliko nešto komentarišete javno, trebalo bi da iza svog stava možete da stanete relevantnom ekspertizom i velikim brojem informacija, iz potvrđenih izvora. Ovaj uslov važi i za kompanije, čija je odgovornost da zauzmu stav o onim temama koje su povezane sa njihovom strategijom društveno odgovornog i održivog poslovanja. Na primer, u prvoj pandemijskoj godini naša matična NLB grupa pokrenula je projekat #OkvirPodrške, kroz koji je do sada podržala nekoliko stotina lokalnih malih biznisa širom regiona u borbi sa ekonomskim posledicama korone. To je bio naš način da se, kao najveća regionalna finansijska institucija, zauzmemo za segment koji predstavlja kičmu i motor razvoja nacionalnih privreda, baš kao što se, podržavajući mlade ljude, umetnost, sport i zelena rešenja, zalažemo za srećniju i održiviju budućnost čitavog regiona koji je naš dom.
- Zašto ste se, nakon integracije banaka, odlučili da se usmerite baš na podršku organskoj proizvodnji? Koliki je bio značaj podrške medija projektima, s obzirom na to da je reč o konkursu i da poljoprivrednici moraju da se prijave na njega?
Organska proizvodnja jedan je od najboljih primera stvaranja na održiv način, uz poštovanje prirodnih resursa i biodiverziteta, čuvajući zemljište za buduće generacije i istovremeno štiteći čitav ekosistem i zdravlje korisnika. Kao takva, ona podupire jedan od strateških ciljeva ne samo NLB Komercijalne banke već i naše matične NLB grupe – da doprinesemo održivijoj budućnosti regiona, koji je naš dom. Pored toga, naša banka drži gotovo 30 odsto tržišta kada je o agraru reč i godinama nastupa kao lider u isplati subvencionisanih kredita za poljoprivrednike. Zbog toga imamo posebnu odgovornost da ih podržimo – posebno one koji se poljoprivredom bave na teži, ali održiv način – organske uzgajivače i prerađivače. Iako smo Organic ove godine organizovali 11. put, interesovanje i broj prijava i dalje eksponencijalno rastu. Verujemo da je razlog za to relevantnost projekta, ali i partnerski odnos sa medijima i poljoprivrednicima, koji iz godine u godinu postaje sve snažniji
Izvor: BIZLife Magazin