CEO i zagovornica rada na daljinu priznaje jednu VELIKU MANU ovog modela
Prošle su tri godine od početka pandemije Covid-19, kada je ideja o radu od kuće zauvek promenila kancelarijski pejzaž.
Dok su neki poslodavci odlučili da u potpunosti prihvate udaljeno radno okruženje, a stručnjaci izjavljuju da je „povratak u kancelariju mrtav“, veliki poslodavci, uključujući Amazon i Google, obavezuju svoje zaposlene da se vrate u kancelariju, a u nekim slučajevima povezuju unapređenje sa prisustvom u kancelariji.
Sallie Krawcheck, izvršni direktor Ellevest-a, platforme za ulaganja i finansijsku pismenost za žene, bila je glasni zagovornik rada na daljinu. Različite pogodnosti – niži fiksni troškovi, veći fond talenata i dodatna fleksibilnost za žene i nedovoljno zastupljene grupe – utiču na to zašto je Ellevest ostao potpuno udaljen od kancelarije.
Na nedavnom samitu Izvršnog saveta radne snage CNBC-a u Njujorku, Krawcheck je rekla da otkako je pala odluka o radu na daljinu – za koju je rekla da je doneta uglavnom kao rezultat toga što je bila fleksibilna startup kompanija koja nije mogla da opravda troškove poslovnog prostora i zato što joj je model omogućio da regrutuju raznovrsniju radnu snagu — timovi su bili produktivniji i uspešniji u ispunjavanju rokova.
„Ističemo rokove kao nikada ranije“, napomenula je ona. Ali dodala je da su jedan od nedostataka manje kreativni zaposleni. „Hajde da napravimo Zoom za razmišljanje? Malo ljudi to radi u svojim kompanijama, ali tu ne možete da naletite jedni na druge za aparatom za kafu kada ste na Zoom-u“, rekla je Krawcheck. „Produktivniji smo, ali smo i manje smo kreativni“.
Mišljenje Kravcheck nije nepopularno, posebno među njenim bivšim kolegama na Wall Street-u — bila je na visokim pozicijama u Citygroup-u i Merrill Linch-u pre nego što je osnovala Ellevest. Ona je opisala stav generalnih direktora Wall Street-a kao često vezan za pristup „komande i kontrole“, i koji ih navodi da i dalje žele da vide ljude fizički u kancelariji, čak i ako je to samo po sebi slab razlog.
Među vrhunskim izvršnim direktorima koji su javno naveli gubitke u kreativnosti, inovativnosti i spontanosti, nalazi se generalni direktor JPMorgana Jamie Dimon. Kada je započeo kampanju vraćanja zaposlenih banke u kancelariju u septembru 2020., rekao je da bi praktično funkcionisanje „sa Zoom-om i Cisco-om“ tokom pandemije moglo da održi produktivnost, „barem kratkoročno“.
Ali u godišnjem pismu akcionarima, Dimon je dalje rekao da rad na daljinu „praktično eliminiše spontano učenje i kreativnost jer ne nailazite na ljude za aparatom za kafu, ne razgovarate sa klijentima u neplaniranim situacijama ili putujete da biste se sastali sa klijentima i zaposlenima za povratne informacije o vašim proizvodima i uslugama.”
I tehnološke kompanije vide nedostatke rada od kuće
Izvršni direktor Goldman Sachs-a David Solomon nazvao je rad na daljinu „aberacijom“.
Nisu samo banke — koje se verovatno oslanjaju na to da su njihovi radnici na funkcijama zbog ulaganja u komercijalne nekretnine — te koje se zalažu za RTO (Recovery time objective). Kao što primeri Gugla i Amazona ilustruju, izvršni direktori tehnoloških kompanija — koje su ranije prihvatale WFH (Work from home) kao put budućnosti — promenile su pozicije. Meta, koja je glasno prihvatila potpuno daljinski rad, sada ima mnogo zaposlenih koji dolaze na posao tri dana nedeljno.
U oktobru 2020. Microsoft studija je pokazala da rad od kuće otežava kreativnost radnika, a procenat lidera koji misle da su njihove kompanije inovativne opao je za 16 odsto zbog pandemije.
Izvršni direktor OpenAI Sam Altman rekao je još u maju da je „jedna od najgorih grešaka tehnološke industrije dugo vremena bila to što su svi mogli da idu na rad od kuće.
Ekonomista i profesor sa Stanforda Nicholas Bloom, stručnjak za WFH mnogo pre Covid-19 koji je nedavno objavio da je „povratak u kancelarije mrtav“, u izvesnoj meri se složio. „Mislim da potpuni rad od kuće može biti problematičan, iako zavisi od toga kako on funkcioniše“, rekao je.
Po Bloom-u, hibridna radna postavka je i dalje optimalna: „Nema očiglednih nedostataka u pogledu produktivnosti ili inovacija hibridnog plana sa tri dana u nedelji u kancelariji, ali zaposleni to zaista cene tako da ima ogroman uticaj na rezultate zapošljavanja i zadržavanja. ”
Izvor: BIZLife
Foto: Pexels/YT Scrn/Beta/AP
Pingback: CEO i zagovornica rada na daljinu priznaje jednu VELIKU MANU ovog modela - InfoPuls