Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Koncert publika

    Sve što niste znali o Koačeli: Festivalu koji zarađuje stotine miliona USD

    Festival Coachella Vally se 2022. održava od 15. do 24. aprila u Empire Polo Clubu, u sred kalifornijske pustinje, gde ove godine, kao i uvek, nastupaju velika muzička imena poput Bili Ajliš, The Weeknd-a, Maneskina i Megan The Stallion.

    Coachella je festival muzike i umetnosti, koji je na programu jednom godišnje od 1999. na više bina.

    Tolet i Rik Van Santen iz muzičke kompanije ,,Goldenvoice-a“ osnovali su festival, nadajući se da će privući 70.000 fanova sa širokim spektrom umetnika.

    Festival u dolini Koačela počeo je da se održava u oktobru 1999. godine i trajao je dva dana. Prva postava Coachelle obuhvatila je više žanrova i eminentne izvođače kao što su Beck, Rage Against The Machine i Tool. Na festivalu je prisustvovalo više od 25.000 ljudi, ali zarade nije bilo.

    Coachella je održana samo nekoliko meseci nakon muzičkog festivala Vudstok ’99. Zbog toga je bilo neizvesno da li mogu da ostvare profit na višeetapnom vikend događaju.

    Pustinja Koačela

    Pustinja (Pixabay)

    Promena strategije za održavanje festivala

    Organizatori festivala Coachella odlučili su da godinu dana naprave pauzu, a onda su priredili festival kao jednodnevni događaj u aprilu 2001. Promenom meseca održavanja pokušali su da izbegnu visoke temperature u pustinji.

    Nakon lošeg početka sa malim brojem posetilaca, Coachella se prvi put rasprodala 2004. godine. Festival je održan dva dana u maju i predstavljao je grupe kao što su Radiohead, Pixies, The Cure i The Flaming Lips. Zabeležen je najveći broj posetilaca u tadašnjoj petogodišnjoj istoriji festivala, gde je bilo 120.000 ljudi.

    Koliko festival zarađuje iz godinu u godinu?

    Kako navodi sajt Expandedramblings.com, zarada od muzičkog događaja, prema njihovim podacima, rasla je od 2007. do 2017. Kako stoji na njihovoj stranici, 2007. je profit bio 16 miliona dolara, 2012. 47,3 miliona dolara, 2014. godine 78,3 miliona, 2015. 84 miliona dolara, 2016. 100 miliona dolara i 2017. godine 114 miliona dolara.

    Istorijski maksimum kada je u pitanju bruto prihod festivala dostignut je 2017. i iznosio je 114 miliona dolara, prema Bilbordu. Bio je prvi festival među onima koji se ponavljaju, koji je prešao granicu od 100 miliona dolara u jednoj godini.

    Festival Koačela

    Koačela (Pixabay)

    Poređenje sa Egzitom u Srbiji

    Exit festival, koji se održava tradicionalno u Novom Sadu na Petrovaradinskoj tvrđavi, na primer doneo je 2016. godine 14 miliona evra domaćoj privredi prema istraživanju TIM centra. Festival je te godine zabeležio rekordni broj posetilaca, kojih je bilo 195.000.

    Za razliku od kalifornijskog festivala Exit je zaradio čak 100 miliona dolara manje.

    Godine 2019. Exit je Novom Sadu i Srbiji doneo 16,4 miliona evra.

    Exit se poslednji put održao 2021. godine, godinu i po dana od početka pandemije korona virusa, i tada je našoj privredi doprineo sa 20 miliona dolara.

    Ulaznice za Exit prošle godine koštale su 6.490 dinara, odnosno 59,67 dolara, 31. jula kada su puštene u onlajn prodaju.

    Exit

    Exit (BETAPHOTO/EXIT Photo Team)

    Cena ulaznica na festivalu Coachella

    Na primer, oni koji su želeli da prisustvuju trodnevnom festivalu 2019. godine plaćali su 429 dolara za ulaznicu za jednu osobu za sva tri dana festivala. Ulaznica je omogućavala i pristup parkingu na licu mesta. VIP paket je tada koštao 999 dolara i podrazumeva pristup ekskluzivnim delovima festivalskog terena.

    Coachella je 2019. navodno rasprodata za manje od sat vremena, ali to nije uvek bio slučaj.

    Prvi vikend festivala, na kojem su nastupali Childish Gambino, Ariana Grande i Tame Impala kao hedlajneri, navodno je rasprodat za 40 minuta. Oba vikenda festivala bila su potpuno rasprodata u roku od šest sati od puštanja ulaznica u prodaju.

    Novac

    Novac (Pixels)

    Raznovrsna muzika na događaju

    Iako je elektronska muzika obično više zastupljena na Coachelli nego na drugim festivalima, nastupale su i velike zvezde sa rok, pop i hip-hop scene.

    Muzički koncept se zasniva na mešavini novih umetnika i etabliranih izvođača. Na festivalu se vrlo mali broj izvođača ponovio.

    Među glavnim umetnicima našli su se Madonna, Jay-Zi, Portishead i Paul McCartney. Ponovna okupljanja su takođe bili stalni deo festivala, gde su nastupale muzičke grupe Pavement, Faith No More, The Specials i Iggi and the Stooges, koji su prvi put izašli na scenu nakon nekoliko godina.

    Osim uživanja u muzici, posetioci mogu da vide i umetnost, tačnije skulpture i konzumiraju hranu i piće.

    Organizatori su 2010. naljutili pojedine eliminacijom jednodnevnih ulaznica u korist trodnevnih festivalskih ulaznica. Međutim, posećenost nije smanjena, a Coachella je uspela da postavi rekord sa oko 75.000 ljudi svakog dana.

    Recenzija Coachella 1999. objavljena u Rolling Stone-u otkrila je da je festival bio pristupačan izbor za posetioce koncerata. Ulaznica je bila 50 dolara, što je uključivalo parking i besplatnu bocu vode.

    Publika, koncert

    Koncert (Pixabay)

    Festival bio samo za posetioce, a sada ide uživo

    Pored sadržaja za posetioce, u ponudi je i sadržaj koji se kreira za zvanične festivalske kanale. Oni objavljuju sve na društvenim mrežama, odgovaraju na pitanja fanova i dele najave.

    Poslednjih godina Coachella je takođe obezbedila direktan prenos prvog vikenda festivala gledaocima na Jutjubu. Nastup Bijonse 2018. srušio je rekorde i u velikoj meri doprineo da subotnji strim postane najveći ukupan broj za muzički festival uživo. Njen nastup je prikupio preko 41 miliona pregleda i najgledaniji je događaj koji se prenosi uživo svih vremena. Istorijski nastup je takođe objavljen kao deo filma „Homecoming“.

    Coachella je 2019. prvi put emitovala uživo oba vikenda, pružajući fanovima dve prilike da se uključe.

    Koncert

    Koncert (Pixabay)

    Događaj je raj za influensere i brendove

    Budući da je festival tako dobro pokriven, mnogi veliki brendovi su koristili Coachellu kao platformu za društvene kampanje. Coachella je postala godišnje mesto okupljanja najtraženijih umetnika, ali i marketinška prilika za brendove i poznate ličnosti. Festival je postao zasićen ekskluzivnim sponzorisanim iskustvima, uključujući žurke za influensere, stiliste, pop-up koncerte i još mnogo toga.

    Festival je idealna destinacija za brendove da svoje proizvode distribuiraju masovnoj publici. U to ime nastao je novi trend #Nochella. On podrazumeva da brendovi prenose iskustva sa festivalskih terena i beleže „trenutke“ za društvene mreže.

    Na primer, modni brend Revolve pozvao je „it-girls“ na festival, gde ih je oblačio u njihovu odeću. Takođe ih smeštaju u hotel, stvaraju jedinstvene fotografije, a zatim koriste njihov sadržaj kako bi navodno generisali milijarde utisaka u jednoj godini na festivalu. Na tu temu, suosnivač Revolve-a Majkl Mente uporedio je Coachella sa Nedeljom mode rekavši: „Coachella, i šire festivali, postali su nova nedelja mode za milenijalce. To je autentično iskustvo i okruženje u kojem se od svih očekuje da se zabavljaju i guraju kovertu sa njihovim modnim izborima.“

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay; EXIT

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE