Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Brisel smatra da je Folksvagen varao kupce

    Evropska komesarka za pravosuđe ocenila je da je auto-gigant Folksvagen (VW) izveo ogromnu prevaru s vozilima s dizel-motorima, kršeći propise većine zemalja EU o zaštiti potrošača.

    „U većini država-članica EU izgleda da su pravila prakično prekršena“, izjavila je Vera Jurova na konferenciji za novinare u Briselu.

    Takođe je moguće da je Folksvagen prekršio i evropske propise o prodaji i garancijama za robu široke potrošnje, dodala je ona.

    Na pitanje AFP, Folksvagen je rekao da te tvrdnje smatra „neosnovanim“ i „jasno ih odbacuje“, održavajući „redovan i konstruktivan dijalog s vlastima i institucijama u Briselu“.

    Jurova je pozvala kupce da prijave sudovima automobile i traže odštetu jer je septembra 2015. godine otkriveno da je VW u 11 miliona svojih vozila instalirao softver za falsifikovanje nivoa zagađujućih materija u izduvnim gasovima.

    „Način dobijanja obeštećenja je u EU komplikovaniji nego u SAD“, priznala je komesarka. Komisija je stoga letos pokrenula široke konsultacije o tome sa organizacijama potrošača u svakoj zemlji-članici od kojih je tražila da joj daju informacije, i sa državnim organima nadležnim za zaštitu potrošača.

    Sastanci sa organizacijama potrošača i nadležnim državnim organima su zakazani za 8. i 29. septembar. To treba da bude prilika da se razmotri mogućnost kolektivnih tužbi protiv nemačkog proizvođača.

    Po pisanju lista „Di Velt“, Folksvagen je prekršio pravila zaštite potrošača u 20 zemalja EU.

    „Ta kompanija je sada, posle SAD, suočena s pretnjom da će i u EU morati da isplati milijarde evra kazni i naknada štete“, navodi list.

    Nemačka grupa koja je vlasnik 12 marki vozila, uključujući Folksvagen, Audi, Porše, Seat i Škodu, pristala je da plati 15 milijardi dolara u SAD da bi izmirila samo deo sudskih potraživanja u vezi sa „Dizelgejtom“.

    VW se uz to obavezao da od vlasnika u SAD otkupi 480.000 automobila s dizel-motorima od 2.000 kubika, opremljenih softverom za prevaru pri merenju zagađenja, ili da ih popravkom uskladi sa standardima. Njihovi vlasnici će takođe dobiti nadoknadu do 10.000 dolara po automobilu, u zavisnosti od modela.

    U Evropi, gde se ne očekuje da VW finansijski obešteti svoje kupce, nezadovoljstvo jača zbog nejednakog tretmana američkih i evropskih potrošača.

    Izvor: Beta

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE