Benefiti za zaposlene kompanije Delez Srbija ogledalo su njihovih potreba i različitosti
Ne postoji dimenzija različitosti koju ne možete pronaći među zaposlenima kompanije Delez Srbija.
„Strateško opredeljenje kompanije Delez Srbija jeste da sve različitosti uvaži, poštuje i neguje”, ističe u intervjuu za BIZLife Marko Babić, član Izvršnog odbora i potpredsednik ljudskih resursa i organizacionog razvoja te kompanije.
Prema njegovim rečima, kada shvatite da je imidž koji imate među zaposlenima, u stvari, i reputacija na tržištu, na pola ste puta do uspeha.
- Šta, prema vašem mišljenju, karakteriše dobrog poslodavca, onog koji podjednako brine o dobrobiti radnika i o profitu kompanije?
Kao poslodavac možete biti sigurni da ste na pravom putu samo onda kada vaš tim čine zadovoljni i ispunjeni ljudi. Zaposleni koji se dobro oseća na poslu, koji ima priliku da doprinosi u produktivnom okruženju i čije se vrednosti i svrha prožimaju sa misijom kompanije najbolji je ambasador jedne zdrave organizacije i kulture. Konkretno u sistemu Delez, Employer Value Proposition (EVP) strateški je stub i duboko verujem da nema uspešne kompanije bez motivisanih i zadovoljnih zaposlenih. Da budem još konkretniji, jedan od naših prioriteta u poslovanju jeste „Winning CVP” (Customer Value Proposition), koji podrazumeva pružanje najboljeg koncepta kupovine i usluge u našim prodavnicama. Da biste bili uspešni u ovom segmentu, morate kao bazu imati „Winning EVP” i tu se, zapravo, najbolje ogleda neophodnost sinergije ova dva, naizgled, odvojena modela.
- Koliko je zahtevno sprovoditi employer branding u kompaniji kao što je Delez Srbija, koja broji 13.000 zaposlenih? Koji su najveći izazovi na tom putu?
Kada shvatite da je imidž koji imate među zaposlenima, u stvari, i reputacija na tržištu, na pola ste puta do uspeha. Mi smo to na vreme prepoznali, a zatim napravili još nekoliko strateških koraka na putu izgradnje i jačanja reputacije kao poslodavca. Kao velika kompanija koja uvek zapošljava, prevashodno zbog ekspanzije naše maloprodajne mreže i ulaganja u digitalizaciju i e-commerce segment, među prvima na tržištu uspostavili smo funkcije employer branding i recruitment marketing. U prethodnoj godini lansirali smo veoma uspešnu EVP kampanju, u kojoj smo, zapravo, pokazali koliko smo otvoreni u svim segmentima poslovanja. Rekao bih da tu leži i najveći izazov – u samo jednoj poruci sublimirati brojne aspekte poslovanja našeg biznisa, veliku odgovornost koju imamo u društvu i sve benefite koje pružamo kao poslodavac, pažljivo vodeći računa da ta poruka bude originalna, inkluzivna i lako razumljiva za svakoga. Dozvolite mi da ovde ne budem skroman kada kažem da smo, sa ove tačke gledišta, i te kako uspeli u tome.
- Koliko vam matična kuća Ahold Delez pomaže svojim iskustvom da sprovedete zacrtane planove kada je reč o employer brandingu?
Izuzetno nam pomaže. Ahold Delez je portfolio različitih kompanija koje posluju na još različitijim tržištima, od kojih su neka, kada je reč o ovoj oblasti, dosta razvijenija od naših, te su iskustvo i praksa koje delimo veoma dragoceni. Ipak, važno je razumeti lokalno tržište, ciljnu grupu i potrebe, kako bismo uputili segmentirane i prave ključne poruke.
Delez Srbija danas zapošljava 240 kolega i koleginica sa invaliditetom
- Jedan vaš slogan kaže: „MAXImalno otvoreni za sve! Različitost, pravičnost i inkluzija u kompaniji Delez Srbija!” Da li ste zadovoljni primenom te ideje u praksi?
Upravo je to naša priča koju živimo i uvek sa ponosom ističemo da smo „Srbija u malom”. Mi smo i generacija Z, ali i pripadnici generacije bebi-bumera; mi smo i iskusni profesionalci, ali i praktikanti na početku karijere; ima i nas roditelja i onih koji to nisu; govorimo 16 različitih jezika, a broj hobija nije moguće ni izbrojati, a kamoli navesti. Sa aktivnom politikom zapošljavanja osoba sa invaliditetom krenuli smo još 2008, i pre donošenja zakona koji uvodi obavezu za poslodavce. Danas zapošljavamo blizu 240 koleginica i kolega sa invaliditetom, a učestvovali smo i u brojnim programima poput prakse za mlade sa invaliditetom i podržali platforme za zapošljavanje. Ja mislim da ne postoji dimenzija različitosti na koju možete naići u našoj zemlji, a da je ne možete pronaći među našim zaposlenima. Naše strateško opredeljenje je da sve te različitosti uvažimo, poštujemo i negujemo. Radimo na tome da budemo okruženje u kojem svako od nas može da bude ono što jeste, gde se svaki glas čuje, da budemo podstaknuti i ohrabreni da budemo najbolja verzija sebe. Istovremeno verujemo da na ovaj način dajemo svoj doprinos da svakog dana budemo bolje i tolerantnije društvo, u celini.
- Na koji način Delez Srbija podržava karijerni napredak svojih zaposlenih?
Podrška razvoju zaposlenih nam je posebno važna tema, a samo tokom prošle godine u našem sistemu napredovalo je više od 1000 kolega. Kao veliki tim, na tom putu se izuzetno oslanjamo na naše rukovodioce. Oni, kroz savremene procese upravljanja ljudskim resursima, kontinuirano i svakodnevno prate i vrednuju doprinos, potencijal za rast i želju za napretkom svakog pojedinca u sistemu. Mogućnost za učenjem je velika i pružamo je gde god prepoznamo motivaciju za novim saznanjima. Puno kolega iz naše kompanije kroz dugogodišnje karijere prošlo je različite sektore, timove, unapređivali su ekspertize i tako rasli zajedno sa kompanijom. Naša velika prednost je veličina organizacije, ali i činjenica da pružamo mogućnost internacionalnog radnog iskustva. U prilici smo da ponudimo dinamičnu i raznovrsnu karijeru, od početka rada do zaslužene penzije, na šta smo posebno ponosni.
- Koji su to „MAXI benefiti” koje ste osmislili na nivou kompanije i kome su namenjeni?
Mi smo, pre više od dve godine, kreirali i pokrenuli EVP program „Tebi više”. Ovaj koncept je okupio sjajne profesionalce s različitih funkcija koji rade na stalnom unapređenju zadovoljstva naših ljudi u različitim sferama i kreiranju najboljih benefita na tržištu. Različitost, koju sam već pominjao, i autentičnost zahtevaju kontinuirano osluškivanje potreba i zahteva različitih grupa. Nije moguće negovati koncept benefita „one fits all”, jer onda ništa nismo uradili. Ono čemu težimo i na čemu stalno radimo jeste da u razgovoru sa ljudima budemo aktivni slušaoci, te zatim iznedrimo i skrojimo benefite prema meri pojedinca.
Tako, na primer, praktikujemo hibridni model rada, gde su zaposleni u funkcijama podrške u mogućnosti da fleksibilno organizuju svoje radno vreme, da kombinuju rad sa različitih lokacija kako njima najviše odgovara. Takođe, omogućavamo i najmanje 26 dana godišnjeg odmora, kako bismo pomogli u uspostavljanju ravnoteže privatnog i profesionalnog života, a sa istim ciljem smo, pre dve godine, uveli dva neradna dana nedeljeno u prodavnicama, što je naišlo na zadovoljstvo zaposlenih. Takođe, razumemo potrebu za sigurnošću i stabilnošću, te smo nedavno uveli ugovor zastalno od prvog dana za sve naše zaposlene u prodavnicama, a svi naši zaposleni imaju pravo na popust prilikom kupovine u našim prodavnicama. Bili smo među pionirima na tržištu kada smo ponudili fleksibilne modele rada, koji su u ovoj godini privukli pažnju blizu 10 hiljada srednjoškolaca i studenata, a upravo smo dodelili i 50 stipendija, jer želimo da promovišemo kreiranje radnih navika i pravih vrednosti, uz istovremeno naglašavanje značaja obrazovanja.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Predrag Todorović