Vazduhoplovstvo upozorava: Avio karte mogu još da POSKUPE

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Avio karte

    Vazduhoplovstvo upozorava: Avio karte mogu još da POSKUPE

    Avio karte bi mogle da poskupe zahvaljujući nedostatku kapaciteta za preradu i finansijskom stanju avio kompanija, rekao je Vilijam Volš, generalni direktor Međunarodnog udruženja za vazdušni saobraćaj (IATA).

    Pad kapaciteta prerade tokom pandemije i više cene goriva za avione izazvane povećanjem potražnje za gorivom  zabrinjavaju avio-industriju, rekao je Volš za CNBC.

    Kapacitet prerade u SAD pao je za 5,4 odsto u 2022. otkako je dostigao vrhunac 2019. – najniži u poslednjih osam godina. Pad je usledio nakon zatvaranja rafinerija i konverzije za proizvodnju više obnovljivih goriva.

    Volš je dodao da dok potrošači plaćaju veće cene karata, avio kompanije ne ostvaruju nužno profit.

    “A s obzirom na finansijsko stanje mnogih avio-kompanija… Nije da avio kompanije zarađuju novac, one samo prebacuju trošak koji ne mogu same da apsorbuju i koji ne mogu da izbegnu“, rekao je on.

    Cene avio karata porasle su za 25 odsto u protekloj godini, što je najveći godišnji skok od 1989. Samo u aprilu cene avionskih karata su porasle za 18,6 odsto, prema Birou za statistiku rada.

    Avion, avio karte

    Avion, avio karte, letovi (Pixabay)

    Rat Rusije i Ukrajine

    Još jedan faktor bi mogao da doprinese višim cenama karata – ruska najava vojne mobilizacije, rekao je izvršni direktor Katar ervejza Akbar Al Bejker.

    Ruski predsednik Vladimir Putin najavio je u sredu delimičnu vojnu mobilizaciju u Rusiji, stavljajući narod i privredu zemlje na ratnu osnovu dok se invazija Moskve na Ukrajinu nastavlja.

    Al Baker je za CNBC izjavio da je kineska politika Covid-a “najmanja briga“ i da je najveća briga avio-kompanija eskalacija rusko-ukrajinskog rata.

    “Za mene najveća briga je širenje sukoba, što će tada podstaći inflaciju, stvarajući veći pritisak na lanac snabdevanja. Neto rezultat će biti manje putnika u mom avionu. Takođe me brine nestabilnost cene nafte, koju ne želim da prenesem na putnike, što će ih onda obeshrabriti da putuju“, dodao je on.

    Cene nafte su skočile za više od 2 odsto nakon Putinove objave, nakon zabrinutosti zbog eskalacije rata u Ukrajini i smanjenja zaliha nafte i gasa.

    Ipak, Al Bejker je tvrdio da će Katar nastaviti da leti za Rusiju sve dok je to operativno bezbedno.

    “Nastavićemo da letimo u Rusiju, nastavićemo da služimo narodu… Mi nismo politička institucija. Mi smo industrija koja služi običnim ljudima”, napomenuo je.

    Avion, avio karte, avio kompanija

    Avion, avio karte, avio kompanija (Pixabay)

    Nade za pristupačno održivo gorivo

    Al Baker je pozvao na više ulaganja u alternativno gorivo i istakao da je Qatar Airlines “spreman da investira u održivo gorivo za vazduhoplovstvo” pod uslovom da ima “razumnu cenu”.

    “Nemam problema da platim malo više, ali oni ne mogu da plate četiri ili pet puta više od cene normalnog F-gasa”, poručio je on.

    F-gas, takođe poznat kao fluorovani gasovi, su gasovi koje je napravio čovek koji se primenjuju u različitim industrijskim upotrebama.

    Avion

    Avion (Pixabay)

    “Ako nas na to nateraju, vi kao putnik ćete to platiti“, rekao je on.

    Volš je ponovio svoje nade da će videti više ulaganja u proizvodnju održivog avio goriva, a ne u tradicionalne rafinerije, navodeći brige za životnu sredinu.

    Prošle godine, IATA je postavila cilj globalnoj industriji vazdušnog saobraćaja da postigne neto nultu emisiju ugljenika do 2050. godine.

    “Održiva vazduhoplovna goriva predstavljaju najbolju opciju koju industrija ima da postigne naš cilj od neto nule do 2050”, zaključio je.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE