Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    ,,Bavimo se svim poljima na kojima naše delovanje utiče na ljude i životnu sredinu“

    „Naša polja delovanja odnose se na poštovanje biodiverziteta, zaštitu klime, očuvanje resursa, fer poslovanje, promociju zdravlja i učešće u dijalogu”, za BIZLife govori Aleksandra Mirić, specijalista za CSR u kompaniji Lidl Srbija.

    Održivost je sastavni deo dugoročne strategije poslovanja kompanije Lidl Srbija, utkan u korporativne ciljeve. O tome razgovaramo sa Aleksandrom Mirić.

    Kako definišete pristup kompanije ESG-u i kako obezbeđujete da je u skladu sa opštim ciljevima kompanije?

    ‒ Društveno odgovorno poslovanje, ESG, tj. održivost – nije koncept koji u kompaniji Lidl Srbija sagledavamo kao nešto dodatno, neki nametnuti cilj koji treba pratiti pored opšte uspešnosti kompanije. Održivost je sastavni deo naše dugoročne strategije poslovanja, utkan u korporativne ciljeve. Svesni smo uticaja koji kao trgovinski lanac imamo na prirodu i ljude, kako u našem neposrednom okruženju tako i u našim lancima snabdevanja, ali i uticaja koji određene teme, poput klimatskih promena, imaju na naše poslovanje. Samim tim su naši ciljevi održivosti usko povezani sa opštim ciljevima kompanije.

    Dakle, ne bavimo se samo aktuelnim pitanjima, već i onima koja nas čekaju u budućnosti na svim poljima na kojima naše delovanje utiče na ljude i životnu sredinu.

    Na koji način sarađujete sa drugim odeljenjima u kompaniji da biste postigli ESG ciljeve?

    ‒ U sistemu u kojem se uspeh sagledava i kroz prizmu održivosti ova tema nije i ne može biti ograničena na samo jedan sektor unutar kompanije. Odgovornost za održivo poslovanje leži kod uprave kompanije i samim tim su svi sektori uključeni u implementaciju i realizaciju aktivnosti koje tome doprinose. Tim stručnjaka iz svih relevantnih odeljenja u uskoj saradnji sprovodi strategiju održivosti i prati ispunjenje ciljeva. Mnoge teme održivosti, takođe, nisu ograničene na domen jednog sektora i ne odnose se samo na jednu oblast, već zahtevaju angažovanje timova širom kompanije, prvenstveno zbog toga što mnogi sektori kroz svoje svakodnevno poslovanje imaju uticaj na te teme.

    Uzmimo, na primer, naš projekat „Dobro se reciklažom vraća”, u okviru kojeg smo potrošačima u dva grada ponudili mogućnost da PET i ALU ambalažu napitaka kupljenih u Lidlu vrate putem aparata za reciklažu. Kao dodatni podstrek ovoj, u biti ekološkoj inicijativi, uveli smo i humanitarni momenat – tako što Lidl Srbija za svaku na ovaj način deponovanu ambalažu donira po pet dinara Fondaciji „Budi human”. U samu realizaciju projekta su, pored sektora koji se bavi upravljanjem otpadom, uključeni i oni koji postavljaju aparate u prodavnicama, odeljenja koja pripremaju kampanju za komunikaciju o projektu, kolege zadužene za realizaciju donacije, brendiranje i drugi.

    Dodatno, svaki sektor, svakako, konstantno radi na ispunjenju svojih ciljeva održivosti, pa se tako Sektor nabavke bavi, između ostalog, održivim proizvodima, Sektor gradnje implementira principe održive gradnje, HR je usmeren na dobrobit zaposlenih unutar kompanije. Da zaključim, isključivo zajedno svi sektori doprinose ispunjenju ciljeva održivosti kompanije.

    Aleksandra Mirić, Lidl Srbija

    Aleksandra Mirić, specijalista za CSR u kompaniji Lidl Srbija

    Kako kompanija meri ESG performanse, koje metrike koristite za procenu napretka i kako izveštavate o njima?

    ‒ Kao i kod svih drugih aspekata poslovanja, i za temu održivosti postoji set definisanih ključnih pokazatelja učinka (KPI), koji se redovno prate, o kojima se izveštava i koji daju uvid u ispunjenje ciljeva i razvoj ove teme. Kao deo internacionalne grupacije, deo naših KPI-jeva definisan je na internacionalnom nivou i važi za celu grupaciju, dok za lokalno razvijene teme i projekte KPI-jeve definišemo nacionalno. Kod kompleksnih tema određivanje odgovarajućih parametara za praćenje uspeha i ispunjenosti ciljeva zna da bude izazovno. U tim slučajevima konsultacije sa ekspertima i njihovo angažovanje mogu biti svrsishodni. Tako je Švarc grupa, čiji je Lidl deo, svoje klimatske ciljeve definisala u skladu sa smernicama inicijative Science Based Targets i oni su zasnovani na naučnim parametrima. Ali svaka kompanija, uključujući i one najmanje, može da definiše način na koji će pratiti realizaciju svojih ESG napora i ciljeva.

    Kako dajete prioritet svojim ESG inicijativama i koji faktori se uzimaju u obzir prilikom donošenja ovih odluka?

    ‒ Inicijative koje sprovodimo na temu održivosti definišemo na osnovu različitih parametara, pre svega, sa ciljem da Lidl bude spreman za budućnost, pod načelom „Za bolje sutra”. Naša strategija održivog poslovanja definiše teme kojima se prioritetno bavimo i u okviru kojih sprovodimo različite projekte i inicijative. Tako se naša polja delovanja odnose na poštovanje biodiverziteta, zaštitu klime, očuvanje resursa, fer poslovanje, promociju zdravlja i učešće u dijalogu.

    Povratna informacija stejkholdera takođe je dobra smernica pri postavljanju projekata. Tako smo mi prošle godine, nakon povratne informacije potrošača da na našim parkinzima ispred prodavnica često zatiču nepropisno parkirane automobile na parking mestima za osobe sa invaliditetom, pokrenuli projekat „Hoćeš da menjamo mesta? Pomeri se s mesta”, sa ciljem da se, pre svega, reši problem na parkinzima ispred naših prodavnica, ali i podigne svest društva o pravima i potrebama osoba sa invaliditetom. Tema raznolikosti i inkluzije jeste ujedno i deo naše strategije održivosti, ali je upravo povratna reakcija potrošača inicirala pokretanje ovog projekta.

    Kako vidite da će se uloga ESG-a razvijati u vašoj kompaniji i širem poslovnom okruženju u godinama koje dolaze?

    ‒ Uloga ESG-a u našoj kompaniji, ali i u celokupnom društvu, s pravom postaje sve prominentnija. Resursi naše planete su ograničeni, a mi, kao globalno društvo, trošimo daleko više nego što planeta može prirodnim putem da nadomesti. Globalna društvena nejednakost u korist razvijenih zapadnih zemalja veliki deo populacije na planeti ostavlja posebno ranjivim, na primer, prema klimatskim promenama. Samim tim je jasno da način na koji smo kao vrsta do sada živeli i poslovali nije održiv i da moramo da se okrenemo ka održivom delovanju, poslovanju i životu, kako bi naredne generacije imale budućnost na planeti. U Lidlu to znači da se vodimo maksimom da naše poslovanje duž celog lanca snabdevanja mora biti dobro za planetu, dobro za ljude i, samim tim, dobro za tebe.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE