Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Milana Ceković, osnivačica kompanije Agile Management

    Agilno poslovanje

    O novoj poslovnoj metodologiji razgovaramo sa Milanom Ceković, osnivačicom kompanije Agile Management

    Milana Ceković pomaže pojedincima i kompanijama da shvate i primene princip agilnog poslovanja u svojim kompanijama i poslovima. Ona je trener u ovoj modernoj varijanti poslovanja i slušamo šta ima da nam kaže o njemu.

    • Kako vidite agilno poslovanje? Opišite nam to iz svog ugla i iskustva, mimo onog što možemo pročitati na internetu.

    Kod agilnog pristupa poslovanju, pre svega, treba obratiti pažnju na to kako zaposleni razmišljaju, kako shvataju i izvršavaju zadatke, kao i kako međusobno komuniciraju.

    Ono što je najbitnije – agilnost podrazumeva fleksibilnost i lako prilagođavanje promenama.

    S tim u vezi, rekla bih da je agilnost danas bitnija nego ikada jer su promene u poslovanju, zbog svega što se dešava u svetu, mnogo brže nego ranije. Iz mog iskustva, i kompanije i pojedinci zaista su počeli da prepoznaju potencijal i vrednost agilnosti.

    • Odakle nam stiže taj koncept agilnog poslovanja, koje godine i na koji način? Odakle možemo da naučimo nešto više o tom konceptu?

    Metodologija agilnog poslovanja utemeljena je još pre 2000. godine kao nov pravac i način poslovanja, samo je bila definisana kroz jedan drugačiji, holistički pristup, tada zvan The New New Product Development. Međutim, zvaničnim nastankom sledbenici smatraju 2001. godinu, kada su kreirani dokumenti Manifest agilnosti i Principi agilnog manifesta. Kreiran je, prvobitno, kako bi IT sektoru pomogao u rešavanju kompleksnih zadataka. Stoga, možemo slobodno reći da je potekao iz IT sektora. Danas se njegova primena može primetiti u mnogim drugim oblastima poslovanja.

    Milana Ceković, osnivačica kompanije Agile Management

    Milana Ceković, osnivačica kompanije Agile Management

    Agile se sa godinama menja, promene u poslovnom okruženju dovode i do promena u samom agilnom načinu poslovanja, stoga ova metodologija kao najznačajniju komponentu izdvaja fleksibilnost. Mnogo toga možete naučiti pomoću samostalnog istraživanja, stručne literature na zvaničnim sajtovima Scrum Alliance i Scrum.org, članaka, podkasta – jedino što vam je potrebno jeste internet i sve znanje sveta je pred vama.

    • Kada jedna kompanija donosi odluku da reformiše svoju strukturu rada ka agilnom poslovanju? Od čega početi i kako ući u taj proces organski i smisleno?

    Kada kompanija odluči da promeni svoje poslovanje i primeni agilnost, mi, kao treneri, prvo se upoznajemo sa trenutnim stanjem u firmi – strukturom, politikama, odnosima, načinima rada. Jako nam je važno da dobijemo jasnu sliku o samoj organizaciji, potrebama zaposlenih, aktuelnim izazovima.

    Stoga nam je važan razgovor sa zaposlenima, rukovodiocima, što je ujedno sledeći korak u procesu implementacije agilnog poslovanja. Takođe, samo posmatranje svakodnevnog rada pomaže nam da razumemo sve aspekte funkcionisanja sistema. Treći korak podrazumeva prezentaciju posmatrane situacije kao i davanje smernica za unapređenje komunikacije i trenutnih tokova rada.

    Nakon toga slede faze edukacije i treninga kao i faza praćenja implementacije samog agilnog okvira, ili više njih, u zavisnosti kakav plan je kroz prvu fazu definisan. Ova poslednja faza se još naziva i koučing fazom.

    Milana Ceković: "Agilnost podrazumeva fleksibilnost i lako prilagođavanje promenama."

    Milana Ceković: „Agilnost podrazumeva fleksibilnost i lako prilagođavanje promenama.“

    • U teoriji, agilno poslovanje deluje dosta razumno i jasno. Zbog čega ovaj pristup nije šire rasprostranjen?

    Mnoge kompanije, ali i pojedinci još uvek nisu upoznati za agilnom metodologijom i sa onim što ona predstavlja i šta donosi poslovanju. Nažalost, malo je onih koji znaju koliko prednosti i uspeha mogu postići zahvaljujući njoj. Takođe, postoje kompanije koje se boje promena, iako su one prirodne. Samo je bitno da svaka transformacija ima plan, te sistemski i struktuirano krenuti u razradu planiranog. Raduje nas to što nam se javljaju kompanije, više nego ranije, koje žele da nauče i shvate svrhu agilnosti, a potom i da je primenjuju.

    • Tema broja su dame preduzetnice. Koliko žena imate neposredno u svom timu i kako izgleda vaša saradnja?

    Dosta žena imam u svom poslovnom okruženju, kako u svom timu tako i u timu saradnika. Mogu reći da zaista dobro funkcionišemo i radimo zajedno, a verujem da je za to zaslužan otvoren i iskren odnos među nama. U ovoj poslovnoj branši su žene te koje umeju da doprinesu empatijom, koju po prirodi više nose od suprotnog pola, a slobodno u to mogu da svrstam i požrtvovanost u poslu.

    • Imate li nekog uzora u poslu?

    Uzore pronalazim svaki dan. U malim i velikim biznisima. Zaista umem da se obradujem tuđem uspehu bez obzira na to da li osobu poznajem. Takve stvari su mi dnevni pokretači, ispune me dobrom energijom i daju mi elan.

    Milana Ceković, agilno poslovanje

    Milana Ceković, agilno poslovanje

    • Šta radite kada ne radite? Koja su vaša interesovanja?

    Često umem da se našalim, pa kažem da, i kada ne radim, ja radim. Ali verujem da je to tako kod svakog ko ima svoju kompaniju i velike planove. Sa druge strane, volim i da ugađam sebi. Da li je to slobodan dan koji ću provesti u nekom od omiljenih kafića, uz omiljeni ručak, ili je to šetnja uz Dunav uz slušanje nekog podkasta, ili pak dan sa detetom koji je samo za nas – nekada je nebitno, bitan je momenat u kome se nalazim. Volim mnogo da budem pored vode, to me dosta opušta. Jedna od dobrih navika koju primenjujem već duži period jeste jutarnje pisanje dnevnika.

    • Imate li neku poruku ili smernicu za žene iz sveta biznisa?

    Ženama bih poručila da daju sve od sebe da nâs, žena, bude mnogo više u svetu biznisa i da se trude da budu podrška jedna drugoj na tom putu. Čvrsto stojim iza toga da su žene bolji lideri i bolje vođe biznisa, upravo zbog onih stvari koje sam gore navela kroz odgovor, a to su empatija i požrtvovanost u poslu. Žene su te koje se u velikoj meri ne stide da zatraže pomoć kada im je potrebna i zbog toga uvek idu korak ispred. To bih ujedno navela i kao smernicu za sve one koje se tek upuštaju u svet biznisa:

    budite hrabre, postavite ciljeve i, kad zaškripi, pitajte, zatražite pomoć – garantujem da ćete dobiti to što tražite. Iz iskustva potvrđujem.

    I da naglasim da su takve žene koje ja poznajem i sa kojima sarađujem – hrabre, motivisane, sa jasnim ciljevima i velikim osmehom na licu. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE