
Kina budući lider e-trgovine
Prema istraživanju američke konsultantske kuće B&C, trgovina preko interneta na kineskom tržištu mogla bi, po vrednosti, da zauzme vodeće mesto u svetu, ispred e-trgovine u Sjedinjenim Državama. Preko milijardu Kineza koristi internet.
Kako prenosi Rojters, očekuje se da u narednih 10 godina onlajn prodaja čini polovinu potrošnje kineskih domaćinstava, prema šest odsto koliko iznosi trenutno.
Kinesko tržište e-trgovine zabeležilo je rast od čak 71 odsto u proseku godišnje, u periodu od 2009. do 2012, dok je u istom razdoblju taj rast u Americi iznosio 13 odsto.
Ovakva promena u ponašanju kineskih potrošača objašnjava se činjenicom da blizu polovine kineske populacije, njih 1,3 milijarde, koristi internet, a skoro 80 odsto njih poseduje smartfon ili tablet.
Do 2015. prodaja preko interneta dostići će vrednost od oko 3.300 milijardi juana, odnosno 400 milijardi evra, navodi se u studiji.
Prošle godine, vrednost e-trgovine u Kini iznosila je oko 212,4 milijarde dolara (159,3 milijarde evra), dok je u SAD bila 228,7 milijardi dolara.