Sreća zaposlenih nije samo u povišici ili bonusima
Iako novac olakšava mnogo stvari u životu, vreme ekonomske krize nije najidealnije za povišice. Svakodnevni problemi, previše obaveza, strah od otkaza, loše raspoloženje u društvu utiču na zaposlene, a samim tim doprinose i manjoj produktivnosti na radnom mestu.
Ipak, sreća zaposlenih ne treba nužno da znači i povišicu ili velike bonuse, piše internet portal Business.hr. Postoje znatno jeftiniji i vrlo delotvorni načini kako postići zadovoljstvo zaposlenih i omogućiti im da se osećaju bolje u radnom okruženju, što konačno doprinosi i većoj produktivnosti. Evo nekoliko saveta kako da zaposlenima omogućite bolje uslove rada.
Mogućnost napredovanja
Brojna istraživanja pokazala su da su radnici koji nemaju mogućnost za napredovanje manje srećni i zbog toga najčešće daju otkaz u potrazi za odgovarajućim radnim mestom. Ukoliko svojim zaposlenim ne nudite mogućnost napretka, oni bi to mogli da shvatie na način da se uzalud trude te zbog toga na kraju odustaju.
Trening program
Poslodavci nikada ne bi smeli da zaborave na ovaj vrlo važan segment. Kompanije koje primenjuju mentorski odnos prema novim zaposlenima ili one koje održavaju treninge za svoje zaposlene,imaju veću, a ujedno i bolju angažovanost od strane svojih zaposlenih.
Autonomija u radu
Ukoliko svojim zaposlenim pružite autonomiju u radu, oni će znati to da prepoznaju što će se odraziti većim angažmanom i znatno većom lojalnošću. Prepuštanje poverenja zaposlenima veliki je korak i ova odluka ne bi trebalo da bude samo spomenuta već i realizovana.
Povoljno okruženje
Kreirajte svojim zaposlenima povoljno kancelarisjko okruženje. Niko ne voli da radi u prostoru gde vlada negativna atmosfera. Jednostavne stvari kao što su skraćivanje trajanja sastanka ili pak muzika u kancelarijama može dovesti do pozitivnog radnog okruženja. Iskrena i otvorena komunikacija sa zaposlenima može doprineti otklanjanju barijera u odnosu nadređenog sa svojim zaposlenim.
Rad od kuće
Ukoliko posao dopušta ovakvu vrstu rada, omogućite svojim zaposlenicima da rade od kuće. Zasigurno postoje dani kada nije potrebno da su svi u kancelariji. Organizujte svoje zaposlene tako da svako u određenom periodu ima priliku da posao obavlja od kuće.
Fokusiranje na rad
U idealnim uslovima, radnici bi celokupno vreme trebalo da budu fokusirani na ono što rade. Pokušajte prekidanja svojih zaposlenih da svedete na minimum i primetićete razliku.
Balans u životu
Dozvolite svojim zaposlenima uspostavljanje balansa između privatnog i poslovnog života. Često su zaposleni u situaciji kada posao nose sa sobom i zbog toga nemaju slobodnog vremena. Pobrinite se da ih što je više moguće rasteretite kada je u pitanju prekovremeni rad ili nošenje posla kući, a najviše kada su u pitanju zaposleni s malom decom.
Benefiti
Potrudite se svojim zaposlenima ponudite različite benefite kao što su usluge za održavanje doma, servisi za čišćenje, popusti kod partnera i ostale pogodnosti koje će im omogućiti da imaju više vremena za sebe.
Zdraviji život
Omogućite svojim zaposlenima da vode zdraviji život, a to ćete postići uvođenjem zdravstvenih programa. Ukoliko imate slobodnu prostoriju unutar kompnije preuredite je u malu teretanu u kojoj će tokom radnom vremena biti moguće vežbanje i slobađanje od stresa.
Surfovanje internetom
Zaposleni bi trebalo da imaju slobodno vreme koje će provesti na internetu, a to podrazumeva praćenje medija putem interneta kao i mogućnost pristupa društvenim mrežama. Ovakve mogućnosti mogu vidno poraviti raspoloženje kod zaposlenih, a nakon kratke pauze zasigurno će lakše krenuti u obavljanje zadataka.