
Telenor dobio Sertifikat za sistem upravljanja zaštitom životne sredine
Telenor je prva telekomunikaciona kompanija u Srbiji koja je dobila sertifikat za Sistem upravljanja zaštitom životne sredine. Svečanim uručenjem sertifikata ozvaničeno je višegodišnje zalaganje ove kompanije u oblasti očuvanja čovekove okoline.
Maja Nibel (Telenor) i Marinko Ukropina (SGS Srbija)
Od 2010, kako bi smanjio uticaj svog poslovanja na životnu sredinu, Telenor primenjuje standard ISO 14001:2004 ili Sistem upravljanja zaštitom životne sredine. Ovaj sistem odnosi se na čitavu kompaniju, na sve njene aktivnosti, proizvode i usluge i sve objekte koje posredno ili neposredno utiču na okolinu.
„Iako u poređenju sa drugim industrijama Telenor nije veliki zagađivač, uveli smo Sistem upravljanja zaštitom životne sredine koji nam je pomogao da smanjimo svoj negativni uticaj na okolinu u kojoj poslujemo. U 2011. u našim prostorijama reciklirali smo gotovo 90 odsto otpada koji generišemo, uštedeli smo više od 10 hiljada litara goriva za službene automobile u odnosu na 2010, a smanjili smo i potrošnju električne energije. Naša je želja da svojim primerom i radom skrenemo pažnju na ovo veoma važno pitanje koje, ukoliko se ne vodi računa, može da ima ozbiljne posledice po život i zdravlje ljudi”, kaže Maja Nibel, izvršna direktorka ljudskih resursa u Telenoru.
„Svojim sistemskim pristupom u oblasti zaštite životne sredine, Telenor je zauzeo istaknuto mesto društveno odgovorne kompanije sa obavezom da konstantno poboljšava i predupređuje zagađenja čovekove okoline, iako nije bio u zakonskoj obavezi da primenjuje ISO standard 14001:2004“, kaže Marinko Ukropina, generalni direktor SGS Beograd d.o.o.
Od početka poslovanja u Srbiji Telenor je započeo i podržao brojne ekološke projekte među kojima su: reciklaža mobilnih telefona, tokom koje je reciklirano više od 75 000 telefona, odnosno oko 8 tona materijala, gradnja prve ekološke bazne stanice na sunce i vetar i otvaranje Eko parka kod Kule Nebojša.
Promovisanjem digitalne razmene informacija i neprestanim razvojem inovativnih rešenja za svoje korisnike, Telenor znatno doprinosi uštedi energije i očuvanju životne sredine. Usluge poput PlatiMo, koja omogućava plaćanje putem mobilnog telefona, kao i usluga dostave mesečnog računa, E-račun, na i-mejl adresu samo su neka od rešenja koja omogućavaju našim korisnicima da smanje svoj uticaj na sredinu u kojoj žive.