
Kraj agonije: Od sutra preko Gazele u svih šest traka
Posle godinu i po dana od kada je počela temeljna rekonstrukcija „Gazele”, od  sutra uveče na mostu će za saobraćaj ponovo biti prohodno svih šest kolovoznih  traka. 
 
Zoran Drobnjak, generalni direktor „Puteva Srbije”, ranije je izjavio da  će obnova „Gazele” ukupno koštati više od 50 miliona evra i da će „Gazela” biti  praktično novi most,koji će služiti još najmanje 60 godina.
„Obnova je bila izazovan i obiman projekat, tim pre što u „Gazelu” nije  ozbiljnije ulagano od kada je sagrađena pre 40 godina. Primera radi, u  konstrukciju je trebalo ugraditi čitavih 2.000 tona čelika. Kompanija „Štrabag”  i domaći podizvođač „Mostogradnja” kvalitetno su uradili posao,“ rekao je  Slavoljub Tubić, pomoćnik generalnog direktora „Puteva Srbije”.
Težište radova sada se seli u konstrukciju mosta, dok će novim asfaltom  tutnjati 160.000 vozila dnevno, kao i pre rekonstrukcije. Dok su trajali radovi,  kroz usko grlo „Gazele” prolazilo je 140.000 vozila.
Sa „šestotrakim” mostom sigurno će biti lakše i brže prelaziti sa jedne na  drugu savsku obalu, ali nerealno je očekivati da će namah iščeznuti saobraćajne  gužve, koje su poslednjih meseci konstanta prestoničkog života. Kako ističu  stručnjaci, da bi se to dogodilo, valja sačekati završetak obilaznice oko  Beograda i puštanje u saobraćaj mosta kod Ade Ciganlije.
„Kada se završi novi most preko Save, potrebno je odmah početi sa  projektovanjem još jednog, jer od projektovanja do izgradnje prođe najmanje šest  godina,“  ističe Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta.
Njegov kolega, profesor Dragomir Mandić, naglašava da nema brzih,  jednostavnih i jeftinih načina da se grad reši saobraćajnih gužvi. „Najbolje bi bilo da se veći deo javnog prevozaizmesti pod zemlju. Upravo  zato se zalažem da što pre počne gradnja nezavisnog šinskog sistema,“ precizira  Mandić.
 
	





