Nemačka finansira razvoj električnih vozila
Nemačka vlada namerava da isplati milijardu dolara subvencija u naredne dve godine kako bi pomogla vlastitoj industriji razvoj električnih vozila, piše „Velt am Zontag“, nakon što je kancelar Angela Merkel izjavila da bi Nemačka trebalo da postane tržišni lider u novim tehnologijama, imajući u vidu zalaganje da se milion vozila pojavi na domaćim putevima do 2020. godine.
Nemačka vlada će već u sredu raspravljati o finanijskoj podršci industriji na osnovu Nacionalne platforme o elektro-mobilnosti, koju je sačinila vladina komisija sastavljena od eksperata i preporučila takve korake, piše list.
Vlada će razmatrati davanje poreskih olakšica vlasnicima električnih automobila, skupa sa nemonetarnim merama, kao što su specijalne brze linije i prioritet u parkiranju takvih vozila.
Privredni magazin „Virtšaftvohe“ počektom meseca pisao je da će komisija zatraziti „nekoliko milijardi evra“ vladine podrške kako bi se obezbedio razvoj nove tehnologije, kao krucijalan korak na putu smanjivanja emisije štetnih gasova skupa sa smanjivanjem zavisnosti uvoza nafte iz inostranstva.
Dva glavna problema u razvoju nove tehnologije, međutim, jesu izrada baterija produženog trajanja i uspostavljanje odgovarajuće infrastrukture neophodne za njihovo punjenje.
„Za to već postoji veći broj pilot projekata i oni moraju da budu brzo razvijeni,“ dodala je Merkelova i naglasila da bi do 2030. na domaćim drumovima trebalo da bude šest miliona električnih automobila.
Nemačka automobilska federacija (VDA) najavila je da će na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu od 15. do 25. septembra dominirati električni automobili.
„BMW“ je najavio da će lansirati prvi kompletno električni gradski automobil u 2013. godini, dve godine ranije nego što je planirano. „Dajmler“ je najavio za ovu godinu električnu verziju mini „smart“ automobila, kao i verziju „mercedes A klase“, a „Volksvagen“, najveći evropski proizvođač auta, očekuje da će lansirati električno vozilo 2013.
Uporedo sa zalaganjem da se ubrza razvoj elektrovozila, kritičari optužuju Berlin da koristi zabrinutost za ekologiju kako bi uticala na smanjivanje konkurentnosti među proizvođačima, navodeći da će se subvencije za nabavku takvih vozila kretati i do 5.000 evra.
Iako većina autokompanija proizvodi neke od formi električnih modela, za sada nema elektrovozila koja bi mogla da se serijski proizvode.
Sada su električni automobili ograničeni na distancu između 100 i 200 kilometara (60 do 120 milja) pre nego što moraju da baterije napune. Sledeći problem su same baterije. Njihovo punjenje traje i do 10 sati, a posle svakog punjenja njihov kapacitet se smanjuje, tako da većina baterija mora da se menja svake tri godine. Konačno, u pitanju je njihova skupoća, između 600 do 800 evra po kilovat satu kapaciteta skladištenja.