Beogradska nedelja dizajna od 23. do 28. maja
Šesta Beogradska nedelja dizajna biće održana od 23. do 28. maja a centralni program ovog jedinstvenog multidisciplinarnog obrazovnog festivala odvijaće se tokom tri dana 26, 27. i 28. maja, izjavio je danas osnivač ovog događaja Jovan Jelovac u Turističkoj organizaciji Srbije. Na konferenciji pod nazivom „Budućnost na kvadrat“ okupiće se stručnjaci iz 20 zemalja među kojima iz Austrije, Švedske, Švajcarske, Velike Britanije, Nemačke.
Jelovac je podsetio da je ovu manifestaciju pokrenula grupa građana sa idejom da u Srbiji, koja nije imala prepoznatljivu „industirju dizajna“, okupe jednom godišnje stručnjake iz celoga sveta koji bi držali radionice za mlade dizajnere iz Srbije i regiona i uspostavili komunikaciju sa predstavnicima poslovnog sveta, administracije i liderima iz domena reklame, bredninga, arhitekture, dizajna, mode, filma… Takođe, Beogradsku nedelju dizajna su finansijski podržale kompanije „Gorenje“, „Delta holding“ i Banka „Intesa“ a pokrovitelj je Skupština grada Beograda koja je obezbedila da se radionice i paneli održavaju u Jugoslovenskom dramskom pozorištu (JDP).
Prema rečima Jelovca, ove godine, prvi put, večernji programi planirani su kao urbani muzički festival za koji su strane ambasade obezbedile goste. Tradicionalne besplatne profesionalne radionice „Dizajnlabs“ pratiće satelitski programi izložbi, projekcije filmova, revije mode i druge vrste prezentacija na mnogim lokacija a u gradu pod nazivom Beogradska nedelja dizajna „Dizajnpremijers“. Ove godine je premijera projekta „100% Future Serbia“ koji je, kako je objasnio Jelavac, rezultat rada 20 volontera koji su uspeli da okupe 114 beogradskih javnih prostora (radnje, predstavništva firmi…) koji su u svojim izlozima izdvojili po jedan metar kvadratni u kome će najbolji mladi dizajneri (odabrani između 250 prijavljenih) moći da izlože svoje kreacije. Jelovac očekuje da će se iz godine u godinu povećavati broj izloga za naš dizajn a svaki izlog će biti na internetu sa svim podacima o autorima kao što će se naći i na sajtovima više poznatih reklamnih agencija.
Pokrovitelji projekta „Gorenje“ i „Beograd 20/20“ su obezbedili 20.000 planova grada sa lokacijama „izloga“ i imenima firmi koje su ih „pozajmile“. Za uzvrat Beogradska nedelja dizajna će preko drugih učesnika u manifestaciji promovisati Beograd kao Evropske prestonice kulture 2020. godine.
Na konferecniji za novinare bili su danas predstavnici kompanija i stranih ambasada koje su obezbedile dolazak najvažnijih gostiju poput austrijskog dizajnera Tomasa Gajzlera, jednog od osnivača Bečke nedelje dizajna, Manfreda Stokla osnivača brending agencije „Minds – Brendmejkers“, dizajnerke rođene u Beogradu Dejane Kabiljo koja živi i radi u Beču, Volfganga Čapeleara koji je u žiži interesovanja srpske javnosti zbog projekta kojim je prošle godine pobedio na konkursu za idejno rešenje nove zgrade Centra za promociju nauke u Beogradu…