VR u 2016. do milijarde dolara prihoda

Virtuelna realnost dostići će svoju prvu milijardu američkih dolara prihoda u 2016. godini, sa oko 700 miliona prodatih hardverskih proizvoda, dok ostatak čini prodaja nehardverskog sadržaja, piše u petnaestom izdanju Deloitte-ovog izveštaja „Predviđanja u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija za 2016. godinu“.

U izveštaju se procenjuje prodaja oko 2,5 miliona setova – slušalica za virtuelnu realnost i 10 miliona prodatih primeraka igrica. Osim toga, izveštaj pokazuje da će najveći deo novca na virtuelnu realnost trošiti glavni korisnici, a ne povremeni igrači. To znači da dok svako sa smartfona može da isproba varijante virtuelne realnosti, većinu prihoda će u 2016. godini verovatno doneti desetine miliona pravih korisnika pre nego milijarde drugih korisnika.

„Dok se očekuje da virtuelna realnost u 2016. godini dosegne milijardu dolara – na duže staze će morati da vodi borbu kako bi dostigla razmere ili sveprisutnost pametnih telefona, računara ili televizora“, rekao je Žarko Mijović, partner u Deloitte-u. „Međutim, kako je tehnologija u obavezi da se unapređuje i donosi nova iskustva, moguća je i šira globalna primena“.

“Svedoci smo značajnog rasta potencijala kognitivnih tehnologija, kao što je kompjuterska vizija, obrada prirodnog jezika i mašinsko učenje. Očekuje se da ove godine 80 od 100 najznačajnijih softverskih kompanija koriste kognitivne tehnologije, oslobađajući potencijal interneta stvari; to čak može da transformiše svet kompjutera kakav poznajemo. Kognitivne tehnologije mogu da privuku manju trenutnu pažnju potrošača nego nove virtuelne naočare, ali verovatno će biti mnogo važnije za preduzeća i potrošače na duže staze.“

Osim predviđanja koja se odnose na virtuelnu realnost, izveštaj sugeriše da iako su tzv. milenijalsi „smartfon generacija“, oni mlađi (između 18 i 24 godine) će najviše koristiti PS od svih starosnih grupa u 2016. godini. U skladu sa istraživanjem Deloitte-a u proseku oko 85% mlađih milenijalsa u 13 razvijenih zemalja je koristilo laptop u 2015. godini. Ovi podaci pokazuju da milenijalsi od 18-24 godine vide smartfon kao dopunu računaru, a ne zamenu za njega, a razlog mogu biti manje cene laptopova (na tržištu se mogu naći za manje od 500 američkih dolara).

Evo još zanimljivih podataka iz izveštaja.

Tehnologija

-Očekuje se da će do kraja 2016. godine manje od 25 procenata poslova u oblasti  informacione tehnologije u razvijenim zemljama obavljati žene. Ova cifra je ista kao u 2015. godini, a možda čak i manja.

– U 2016. godini će 80 od 100 najvećih svetskih softverskih kompanija integrisati kognitivne tehnologije, kao što su mašinsko učenje, obrada prirodnog jezika ili prepoznavanje govora, u svoje proizvode. To predstavlja 25% povećanje u odnosu na 2015. godinu kada je 64 od 100 lansiralo ove proizvode i usluge.

-Broj pojedinaca koji koriste usluge plaćanja na dodir da bi obavili kupovinu putem svojih mobilnih uređaja (smartfoni i tableti) će se povećati na 50 miliona redovnih korisnika u 2016. godini. Onlajn trgovina omogućava prodavcima da iskoriste to što kupci sve više koriste mobilne uređaje da bi pretraživali prodavnice, gde se retko ostvaruju transakcije, pre svega zbog mukotrpnog procesa plaćanja.

Dok je ukupna vrednost tržišta grafen materijala u 2016. godini manja od deset miliona dolara, u istraživanja i razvoj će biti uložene stotine miliona američkih dolara. U srednjeročnom periodu grafen može biti inkorporiran u proizvode vredne više milijardi dolara godišnje – ali može da prođe decenija pre nego potencijal ovog materijala bude u potpunosti iskorišćen.

Mediji:

-Blokatori reklama za mobilne uređaje – Predviđa se da će samo 3% korisnika mobilnih uređaja koristiti blokatore reklama do kraja 2016. godine, što tržište mobilnog oglašavanja, koje je procenjeno na 70 milijardi američkih dolara, može dovesti u rizik manji od 100 miliona američkih dolara.

-Igrice za mobilne uređaje –  Predviđa se da će softverska rešenja igrica za mobilne uređaje (smartfone i tablete) verovatno postati vodeća platforma koja će generisati 35 milijardi američkih dolara, 20% više u odnosu na 2015. godinu. Predviđa se da će kompjuterske igrice generisati 32 milijarde dolara, a igrice sa konzolom 28 milijardi dolara, do samo pet i šest procenata u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, prosečni prihod će verovatno značajno varirati zavisno od platforme za koju su igrice namenjene.

– eSport: predviđa se da će eSport generisati globalne prihode od 500 miliona dolara ove godine, odnosno 25% više u odnosu na 400 miliona američkih dolara ostvarenih prihoda u 2015. godini. Ovaj očekivani prihod je samo deo prihoda liga glavnih sportova kao što su evropski fudbal, američki fudbal, košarka, bejzbol, hokej na ledu, a koji se kreću od 4 milijardi pa do 30 milijardi američkih dolara.

-Evropsko fudbalsko tržište će verovatno dostići 30 milijardi američkih dolara u 2016/2017, odnosno rast od 8 milijardi dolara u odnosu na 2011/2012, što je prosečna godišnja stopa rasta od 7%.

-Očekuje se da će u 2016. vrednost ulaznica za bioskop u SAD i Kanadi opasti za oko tri odsto, odnosno iznosiće 10,6 milijardi američkih dolara, sa prodatih oko 1,3 miliona ulaznica.

-Predviđa se da će američko televizijsko tržište, kao svetsko najveće tržište, koje će iznositi verovatno 170 milijardi američkih dolara u 2016 godini, oslabiti i to u nekoliko segmenata: u broju TV pretplatnika, penetraciji TV pretplata kao procentu od ukupne populacije, prosečnom iznosu mesečnih TV pretplata, u gledanju uživo i odloženom praćenju programa, a posebno među mladima (18 do 24 godine ) koji sve više gledaju TV preko svojih računara.

Telekomunikacije

-Očekuje se da će broj korisnika gigabitnih (Gbit/s) internet konekcija dostići deset miliona do kraja godine, što je desetostruko povećanje, od čega će najverovatnije oko 70 odsto činiti kućni korisnici. Rast potražnje će verovatno biti podstaknut povećanjem dostupnosti i padom cene. Predviđa se da će 600 miliona pretplatnika koristiti ovaj tarifni paket, od kojih će većinu predstavljati kućni korisnici.

-U 2016. godini se očekuje da će potrošači (korisnici) prodati skoro 120 miliona polovnih pametnih telefona generišući tako prihode veće od 17 milijardi američkih dolara. Ovo je značajno povećanje u odnosu na prethodnu godinu, kada je prodato 80 miliona pametnih telefona u vrednosti od 11 milijardi američkih dolara. Osim toga, 10 odsto novih premijum pametnih telefona (od $ 500 ili više) kupljenih u 2016. verovatno će imati tri ili više vlasnika pre nego što budu povučeni.

-U 2016. godini, predviđa se da će se 2,5 triliona fotografija deliti  ili skladištiti na internetu, što će činiti povećanje od 15 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Preko 90 odsto ovih fotografija će verovatno biti preuzeto putem pametnih telefona, a ostale sa digitalnih SLR fotoaparata, kompaktnih fotoaparata, tableta i laptopova. Ova procena ne uključuje trilione fotografija koje se nalaze na memorijskim uređajima.

-Predviđa se da oko 26 odsto korisnika pametnih telefona u razvijenim tržištima neće koristiti mobilne telefone za klasične razgovore u 2016. godini. Ovi korisnici, neće prestati da komuniciraju, već će uobičajene pozive zameniti kombinacijom slanja SMS poruka i putem drugih servisa za glasovnu i video komunikaciju.

Foto: YouTube

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE