Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako kreirati transport po meri korisnika

    Drugačijim pristupom poslu, klijentima i organizaciji DHL Global Forwarding dokazao je da se kreće pravim putem – putem razvoja. Nizom promena i inovacijama u drugoj polovini 2014, prošlu godinu kompanija je završila sa natprosečnim, dvocifrenim rastom. U nastavku, to je omogućilo veoma dobar početak poslovne 2015. godine i nakon deset meseci ostvarili su rast koji je veći od prošlogodišnjeg. Nebojša Mandić, direktor DHL Global Forwardinga u Srbiji za BIZLife kaže da nastavljaju dalje putem kojim su krenuli, uz neprestani fokus na stvaranju nove vrednosti za klijente, bilo da je reč o efikasnosti, umanjenju troškova ili novim mogućnostima.

    Ova godina je jubilarna za vas?

    DHL Global Forwarding svoje korene ima u dalekoj 1815. godini kada je Luj Danzas krizu pretvorio u priliku. Naime, on je tada kao 27-godišnjak službovao u Napoleonovoj armiji. Nakon poraza u čuvenoj bici kod Vaterloa, Napoleon je bio primoran da abdicira, a Luj se vraća kući i osniva logističku kompaniju. Do pre desetak godina ta kompanija je uspešno pružala logističke usluge u svetu sa brendom Danzas, a potom ulazi u sastav Deutshe Post DHL Group-e, odnosno DHL-a i tako nastaje DHL Global Forwarding koji danas predstavlja svetskog lidera. U svetu ove godine obeležavamo 200 godina pružanja logističkih usluga.

    Kao što znate, DHL Global Forwarding pruža usluge transporta robe u pomorskom i vazdušnom saobraćaju, uz usluge carinskog posredovanja. Predstavljamo deo globalne mreže koja pruža logističke usluge. U pomorskom transportu, obezbeđujemo transport punih kontejnera različitih vrsta, ali pružamo takođe i usluge zbirnog kontejnerskog transporta, za robu čija je količina manja od jednog kontejnera. U avio-cargo uslugama, obezbeđujemo transport robe našim avionom koji svakog radnog dana sleće u Beograd, ali i zajedno sa partnerskim kompanijama koje, takođe, imaju svoje letove. Za robu većih gabarita ili sa posebnim zahtevima, angažujemo posebne čarter letove. Uz sve to, osiguravamo carinsko posredovanje i na mestu polaska robe i u tranzitu i na destinaciji bez obzira da li je reč o izvozu ili uvozu. Ove godine obeležavamo desetogodišnjicu pružanja ovih usluga na tržištu Srbije.

    Pomenuli ste inovacije. Možete li nam reći koja ste inovativna rešenja uveli u avio i prekookeanskom transportu robe?

    Svi znamo da se svet danas veoma brzo menja. Da bi došao do 50 miliona korisnika, telefonskom aparatu bilo je svojevremeno potrebno 75 godina, TV-u 13, Internetu četiri, a jednoj od popularnih internet igrica, nedavno, samo 35 dana. Da bismo sačuvali lidersku poziciju i mi smo potpuno svesni da je neophodno da se neprestano unapređujemo. Iako bi se moglo u prvi mah pomisliti da u ovim uslugama nema prostora za inovativnost, situacija je sasvim drugačija. Sada, na primer, imamo mogućnost da ponudimo i intermodalna rešenja. Obzirom da ceo svet uvozi robu iz Kine, možemo da ponudimo avio-cargo za brz transport robe, pomorski transport kao tradicionalnu opciju, ali i transport od Kine do Evrope vozom, a potom drumom do krajnjeg odredišta. To je jedno od rešenja za pouzdan transport robe koji je brži od pomorskog, ali sporiji od avionskog, što prati i adekvatna, konkurentna cena usluge. Pored toga, obezbeđujemo i niz drugih pogodnosti.

    Da li imate više uvoznog ili izvoznog transporta?

    Naša zemlja više uvozi nego što izvozi, tako da i mi imamo više aktivnosti vezanih za robu koja dolazi kod nas. Ipak, izvoz brže raste od uvoza tako da smo posebnu pažnju posvetili kompanijama koje imaju proizvodnju u Srbiji i koje svoje proizvode otpremaju u svet. U mogućnosti smo da kreiramo uslugu posebno ’skrojenu’ za svakog izvoznika, pa čak i za svaki izvozni posao. Pored pouzdanosti u smislu otpreme robe, u kratkim rokovima obezbeđujemo potrebna transportna sredstva, u zavisnosti od mesta proizvodnje ili skladištenja izvoznih proizvoda, koristimo različite vrste transporta kako bismo postigli visoku efikasnost, po konkuretnim cenama. Na taj način naši izvoznici pretežno otpremaju svoju robu kao avio-cargo u zemlje Evrope, Severne i Južne Amerike, a morskim putem na Bliski Istok, u Afriku i takođe na američki kontinent. Ono što je ovde važno reći je da, zahvaljujući našoj globalnoj mreži, izvoznici imaju komunikaciju samo sa našim timom u Srbiji dok svu koordinaciju do isporuke njihovim ino-partnerima, vršimo mi, u skladu sa međunarodnim standardima. To predstavlja svojevrsno olakšanje u poslovanju naših izvoznika i na taj način zajednički gradimo partnerske odnose.

    Koji su izazovi sa kojima se susrećete?

    Po onoj staroj, narodnoj „Svako vreme ima svoje breme“, tako i u današnjem saobraćaju postoji niz izazova. U avio-transportu tu su na prvom mestu povišene mere bezbednosti, zbog rizika koji postoje u svetu, ali i svojevrsna ograničenost jer postoje destinacije za koje naprosto nema vazdušnog transportnog rešenja. U pomorskom transportu, izgradnjom mega-brodova koji nose preko 20.000 kontejnera došlo je do povećane ponude transportnih kapaciteta, dok je sa druge strane zbog odnosa valuta opala svetska potražnja za robom iz Azije. To predstavlja snažan pritisak na cene pomorskog transporta, a samim tim i na profitabilnost, tj. održivost kompanija koje taj transport obavljaju. Tu je svakako i ekologija, odnosno potreba da se koriste goriva koja minimalno zagađuju životnu sredinu i kada tome dodate i administrativne barijere, odmah postaje jasno da je logistika veoma kompleksna. Ipak, ono što bih istakao na prvom mestu je (ne)predvidivost. Kada znate šta da očekujete i kada raspolažete relevantnim informacijama, nije previše zahtevno da kreirate uslugu po meri korisnika.

    Ipak, u realnom životu suočeni smo sa nizom nepredvidivih događaja u svetu što logistiku čini itekako izazovnom. Tu do izražaja dolazi prednost globalnih kompanija koje, poput DHL Global Forwardinga, imaju svetsku mrežu i stručne timove u svim zemljama i koji obezbeđuju ekonomičan, bezbedan i ekološki prihvatljiv prevoz. Znate kako kažu: kada naiđe oluja, jedni grade zidove, a drugi vetrenjače. Mi se trudimo da, baš kao i Luj Danzas pre 200 godina, u izazovu uočimo priliku i tako budemo u ovoj drugoj grupi.

    DHL Global Forwarding
    Tel: 011 / 22 88 122
    E-mail: [email protected]

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE