Trikovi trgovaca za nepažljive kupce

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Trikovi trgovaca za nepažljive kupce

    Sve češći trikovi sa obeležavanjem cenovnika u prodavnicama širom Srbije "zavaraju" kupce, kojima na kasi neretko otkucaju veću cenu od one koja stoji na rafu, pišu Novosti.

    Trgovci i dalje zbunjuju potrošače, a posebnu zbrku prave akcijske cene, koje se ne "skinu" na vreme, pa kupac često mora da izdvoji i duplo više novca. A kako ne postoji standardno označavanje cenovnika, niti veličina brojeva i slova, zloupotrebe u prodavnicama su svakodnevne.

    Odredbama Zakona o trgovini nije propisana veličina slova, ili veličina polja na kojem mora da bude ispisana cena, kao što je na primer propisano za deklarisanje hrane, ali je nedvosmisleno da istaknuta cena mora da bude lako čitljiva, kaže za Novosti tržišni inspektor Mirjana Damjanović.

    Ukoliko trgovac nudi posebne povoljnosti pri kupovini robe i usluga, dužan je da ih jasno i vidljivo istakne, navede uslove za njihovo ostvarivanje. U prvih devet meseci ove godine inspekcija je primila 4.585 prijava, ističe Damjanović. Od toga 258 puta su se građani žalili da nije bila istaknuta cena i da su dovedeni u zabludu.

    Kod akcijskih sniženja, ponuda mora da sadrži i prethodnu i trenutnu cenu. Tržišni inspektori ističu da je propisima u Srbiji regulisano da trgovac ne sme da dovede potrošača u zabludu u pogledu prodajne cene, odnosno uslova pod kojim može da ostvari određeni popust.

    Centar potrošača Srbije smatra da je uobičajena "igra" trgovaca sa cenama i da tu oni manje pažljivi plate ceh. Posebno kada idu u takozavne "velike" kupovine piva, sokova, namaza, konditora, kafe, sireva, začina… Neko ko kupuje nedeljno ili mesečno sledovanje nema šanse da primeti "varku".

    Javljaju nam se ljuti potrošači, koji misle da kupuju na akciji, ali tek kada dođu do kase vide da u stvari plaćaju punu cenu, kaže predsednica CEPS Vera Vida, dok Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača ističe da cena ispod proizvoda obavezuje prodavca da je naplati i da u slučaju spora treba se javiti tržišnoj inspekciji.

    Kupac koji misli da je prevaren, može vrlo lako da podnese prijavu tržišnoj inspekciji, a kazne za ove prekršaje, odnosno privredne prestupe su pozamašne i kreću se u rasponu od 300.000 do 2.000.000 dinara za pravno lice i 50.000 do 150.000 za odgovorno lice, a 50.000 do 500.000 dinara za preduzetnika.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE