
PR vredi 13,5 milijardi dolara i raste
Kroz sektor odnosa s javnošću u svetu, u kom dominiraju američke firme, godišnje prođe 13,5 milijardi dolara, to predstavlja globalni rast od 7 odsto, zaključak je ovogodišnjeg Svetskog izveštaja o odnosima s javnošću.
The Holmes Report i ICCO prikupili su podatke od preko 400 firmi za odnose s javnošću iz celog sveta, koji pokazuju da su javne PR firme u 2014. zabeležile rast prihoda od 3,5 odsto, a privatne od čak 8,7 procenata, što jasno pokazuje da nezavisne agencije polako preuzimaju primat na tržištu.
Takođe valja istaći da je u sektoru "teškom" 13,5 milijardi dolara u 2014. radilo 85.000 ljudi, što je 5.000 više nego u 2013. godini.
Istraživanje donosi i zanimljive podatke koji se tiču otvaranja novih mogućnosti i izazova za PR agencije širom sveta, a najpre se odnose na proširenje spektra usluga na digitalne i društvene medije koji agencijama donose dodatnu vrednost i konkurentnost na tržištu.
Iako veliki udeo klijenata i dalje traži prvenstveno standardne usluge, odnosno prisutnost u tradicionalnim medijima, sve više ukazuju poverenje PR agencijama i za nestandardne usluge poput community managementa i digitalne podrške.
Situacija se u samom vrhu među 5 vodećih svetskih PR agencija nije bitno menjala u odnosu na 2013. Prva četiri mesta zauzimaju američke firme, a peto je pripalo francuskom MSL Groupu.
Prvo mesto i dalje drži Edelman, a slede ga Weber Shandwick i Fleishman Hillard. Jedini je iskorak ove godine napravio Ketchum, koji je pretekao MSL i se sada nalazi na 4. mestu.
Prve dve firme su u 2014. imale prihode od preko 800 miliona dolara, Fleishman Hillard je prihodovao 580 miliona, a prihodi poslednje dve kreću se oko 500 miliona dolara.