Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Hajka na kombi prevoznike?

    Da li je najava ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović da će u oblasti drumskog prevoza biti uveden red, samo "zeleno svetlo" za hajku protiv kombi prevoznika?

    Autobuski lobi, koji je u Srbiji veoma jak, nameće rešenja ministarstvu očekujući da se kombi prevoznici "izbrišu" sa tržišta. I umesto da ih država zakonom uvede u legalne okvire, jer je to potreba putnika, ona će ih izmenama propisa potpuno zabraniti.

    To znači, da će kombi vozila ostati parkirana, a ogroman broj zaposlenih bez radnog mesta. Ili će vlasnici posao prebaciti u okolne zemlje u Hrvatsku ili Mađarsku, gde je po pravilima Evrpske unije, takav vid transporta zakonom regulisan i prisutan u javnom prevozu.

    Ovako u razgovoru za Novosti vlasnik Gea tursa Zoran Balović komentariše najavljene izmene propisa. Ova firma, jedna je od najvećih u Evropi, ima 75 zaposlenih i 63 vozila od kojih je 50 kombija.

    Država prvo treba da sagleda tržište i potrebe putnika, a ne da prepisuje propise iz nekadašnje FNRJ, da se vraća unazad, da predlaže zakone koji nisu aktuelni i ne prate razvoj drumskog saobraćaja, navodi Balović.

    Putnicima u odnosu na autobuse nudimo komfor, brže se stiže, prevozimo ih sa kućne do krajnje destinacije… Ništa ne tražimo od države da nam pokloni, već samo da nam omogući da radimo. Da donesu zakon po ugledu na zemlje EU, kojoj težimo.

    Dakle, mora da se uvede i kategorija mini-busa u javnom prevozu kako bi se popunila praznina, a ne da po našem zakonu imamo samo automobile i autobuse. Država bi tako imala najviše koristi, jer bi i oni koji nelegalno rade ušli u legalne tokove.

    Zabranom rada kombi prevoznika pokrivaju su ogromni gubici autobuskih firmi. Ali, kako navodi Balović, nisu te firme na rubu propasti zbog kombi prevoznika, već zbog same organizacije, koja je odavno prevaziđena, na nivou "Ko to tamo peva".

    Više puta se vlasnik Gea tursa obraćao resornom ministarstvu sa molbom za sastanak, da se čuje i druga strana. U lobiranju protiv kombi prevoznika, kako tvrdi, prednjačila je beogradska Lasta.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE