Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tanak izvoz u Kinu i Japan

    Na tržišta Kine i Japana, koja ukupno čine 1,5 milijardi ljudi, Srbija je u prvih pet meseci plasirala manje od 20 miliona dolara robe.

    Srpska roba stiže i na daleko azijsko tržište, ali još u skromnim količinama. U Kinu je u prvih pet meseci ove godine stigla 8,3 miliona dolara vredna roba iz naše zemlje. I to je za 81 odsto bolji rezultat nego lane. Istovremeno, za prvih šest meseci, ova zemlja je uvezla robe za blizu 800 milijardi dolara.  

    Iako u skromnim količinama, srpska "marka" stiže i do probirljivih japanskih potrošača, a rezultat je 10 miliona dolara za prvih pet meseci. Naši proizvodi leže i na indijskim rafovima, doduše ove godine vredni tek 2,9 miliona dolara.  

    Do dalekih kineskih kupaca srpske firme šalju obrađeno bukovo drvo, cirkulacione pumpe za grejne sisteme, delove za mašine, otpatke i ostatke od plemenitih metala, pribor za cevi i creva od plastičnih masa, hartiju i karton.  

    Godinama unazad među najvećim izvoznicima na kinesko tržište je mala firma Trifeks iz Beograda. Oni u Aziju šalju građu raznih veličina. Iako na tolikom tržištu, prostora ima i za druge, reklo bi se da se retko koja srpska kompanija upušta u taj poduhvat.  

    Poslovanje nije ništa manje komplikovano nego sa drugim tržištima, kaže generalni direktor Trifeksa Branislav Đorović.  

    Oni su verovatno ispred Italijana, pa i Grka i drugih mediteranskih zemalja kada je u pitanju korektnost. Malo je teže uskladiti rad sa njihovim bankama. Jeste komplikovanije organizovati prevoz i mehanizam naplate. Potrebno je strpljenje dok se dođe do prve isporuke. Nije lak prvi plasman, objašnjava Đorović.

    U Zemlju izlazećeg sunca, Srbija izvozi proizvode za ishranu, maline, cirkulacione pumpe za grejne sisteme, neaktivni kvasac, smrznuto voće, voćne džemove, želee i marmelade, pire od voća, cigarete, perje i paperje, kukuruz…

    Zato je na spisku vodećih izvoznika i beogradska firma "Master frigo". Japan je vrlo zahtevno tržište, gde se ceni tačnost, preciznost i konstantan kvalitet. Neophodno je poštovati zahteve globanih standarda u proizvodnji hrane (IFS i BRC), ali i zadovoljiti stroge provere japanskih kupaca, koje traju čak do pet dana, rekla je Milena Cvetić iz "Master friga".

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE