Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    55 godina Hemofarma – slika jednog doba

    Hemofarm je kompanija koja je tokom postojanja prebrodila sve turbulentne etape naše novije istorije. Promenila je četiri države, nekoliko ekonomskih sistema. Privatizovana je, a ostala naša. Kupili su je stranci, a i dalje je domaća. Pre nekoliko dana Hemofarm je napunio 55 godina. Iako je, mereno ljudskim vekom, na pragu trećeg doba, ova kompanija se sudeći po rezultatima nalazi u najboljim godinama.

    Lider je na srpskom tržištu lekova, najveći izvoznik u svojoj branši i svrstava se među prvih pet izvoznika Srbije. Povodom jubileja zavirili smo u arhive ove farmaceutske kuće i podsetili se pionirskih poduhvata proizvodnje lekova koji su prerasli u zlatno doba.

    Od malog pogona sa 30 zaposlenih, Hemofarm je narastao do multinacionalne kompanije koja danas zapošljava više od 2600 ljudi i posluje na 38 tržišta. Ovo je istovremeno priča o predanosti i domaćinskom poslovanju koja je dobar glas o Vršcu pronela daleko izvan Srbije.

    Grupa entuzijasta okupljena oko farmaceuta Nikole Gerdeca 1. juna 1960. godine počela je proizvodnju lekova.
    U vreme kada je rokenerol postajao nova religija mladih, a fudbalska reprezentacija bivše Jugaslavije osvojila olimpijsko zlato, počinje i istorija vršačkog farmaceustkog giganta. Retki se sećaju da je prvi lek  bio Aminopirin, današnji Aspirin.

    Posle početnog gubitka u novcu šesdesete su prolazile bez značajnijih uzleta. Nova odluka rukovodstva da 1973. počne gradnju fabrike van grada Vršca delovala je kao promašaj u startu. Međutim, ispostavilo se potpuno suprotno. Već naredne godine zamajac gradnji daje i prvi izvoz lekova.

    Ipak tek početkom 80-ih,  praktično dvadeset godina od osnivanja, Hemofarm sa začelja ’tabele’ prelazi u ligu ključnih timova. U tadašnjoj Jugoslaviji izbija na 4. mesto farmaceutskih kompanija.

    Godine 2006. STADA Grupa, jedan od najvećih svetskih proizvođača generičkih lekova, prepoznaje Hemofarm kao strateškog partnera i ulaže u osavremenjavanje proizvodnje koji donose sertifikate za izvoz lekova i na najzahtevnija tržišta sveta.

    Na pitanje kako opstati u ovim vremenima u Hemofarmu će vam svako reći da u vremenu krize umesto štednje treba ulagati u proizvodnju i ljude. To i jeste tajna ovog farmaceutskog giganta koji je malim koracima stigao do nacionalnog ekonomskog simbola.

    HEMOFARM FONDACIJA

    Svoju misiju da bude odgovoran član zajednice i pomogne društvo u kome posluje, Hemofarm realizuje kroz svoju Fondaciju. Po tome je Hemofarm začetnik društveno odgovornog poslovanja kod nas. Za 21 godinu Hemofarm Fondacija realizovala je veliki broj humanitarnih aktivnosti i nastavlja da bude promoter dobrih vrednosti. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE