Svaki deveti stanovnik nema pristup čistoj vodi
Zaboravite na globalne ekonomske krize, potrese na berzama i svetskim tržištima jer nam prema zaključcima sa ovogodišnjem Svetskog ekonomskog foruma preti najveća kriza ikada i to uskoro. Izgleda da ipak postoji nešto vrednije i od nafte i zlata, a to je voda. Kako sada stvari stoje, uskoro će biti od neprocenjive vresnosti jer će usled zagađenosti i eksploatacije postojećih prirodnih izvora za deset godina čak dve milijarde ljudi na svetu ostati bez pijaće vode.
Danas ta cifra iznosi 750 miliona ljudi, a ako vam je teško da zamislite koliko je to tačno ljudi, rećićemo vam da je to dva i po puta više nego što Sjedinjene države imaju stanovnika! Zapravo svaka deveta osoba na svetu nema nikakav pristup čistoj vodi za piće i osnovne higijenske potrebe. 840.000 ljudi godišnje umre usled bolesti koje su povezane sa vodom, a u pitanju su razne crevne infekcije i virusi koji se nalaze u zagađenim izvorima vode.
Osećaj žeđi je jedan od neprijatnijih i poznato vam je da u tim trenucima samo razmišljate kako da se dokopate čaše vode i date telu ono bez čega ne može. Sada pomislite kako bi to izgledalo da ste stalno žedni a da svoju žeđ ne možete da ugasite prosto jer nemate čime. Zvuči kao prava noćna mora i zato bi trebalo da se probudimo što pre, dok još nije prekasno i makar u svojoj okolini preduzmemo sve što možemo da sačuvamo prirodne izvore vode baš onako kako to rade fabrika Vlasinka i Rosa. Dugi niz godina fabrika Vlasinka i Rosa sprovode brojne inicijative za očuvanje prirode vlasinskog kraja i izvora na Vlasini kako bi i generacije koje dolaze mogle da uživaju u lepotama ovog kraja i čistoj planinskoj vodi. Evropska agencija za upravljanje i zaštitu voda (European Water Stewardship) prepoznala je napore Vlasinke i Rose i nagradila ih Zlatnim EWS sertifikatom, najvišim priznanjem za visoke eko standarde. Rosa, koja je regionalni lider u segmentu negaziranih voda, se tako svrstala među malobrojne evropske vode i prva je u regionu koja je dobila ovo priznanje koje će potrošačima dati dodatno uverenje da se odgovorno ophodi prema životnoj sredini na koju nema nikakav negativan uticaj.