Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ovaj prevoznički servis osvaja Hrvatsku

    Iako je Uber možda poznatiji, jedan drugi prevoznički startap, koji je u Francuskoj, Britaniji, Španiji, Portugalu i Poljskoj zbog svoje pouzdanosti već postao konkurencija vozovima i autobusima, u Hrvatskoj velikom brzinom osvaja tržište.

    Francuski servis BlaBlaCar, koji je u Hrvatsku došao u martu, za regionalne medije potvrdio je da mu je Hrvatska najbrže rastuće tržište u srednjoj i istočnoj Evropi.

    Iz kompanije ističu da je Hrvatska sa četiri i po miliona stanovnika, po veličini, jedno od najmanjih tržišta na kojima je BlaBlaCar prisutan.

    BlaBlaCar ima više od 20 miliona korisnika u Evropi, a mesečno njegove usluge koristi više od dva miliona putnika. Na hrvatsko tržište BlaBlaCar je ušao kada je u martu preuzeo mađarskog konkurenta AutoHop i najvećeg evropskog konkurenta, nemački Carpooling.com.

    Vozač, vlasnik vozila, zaradi nešto novca od svakog putnika, a BlaBlaCar po rezervaciji uzme proviziju od deset odsto. Kako je tržište prevoza strogo regulisano u celoj Evropi, Francuzi su otkrili jedinstvenu formulu kako svoje usluge da nude potpuno u okviru zakona.

    "Mi ne nudimo taksi usluge kao Uber, ne nudimo usluge unutar gradova i ne omogućavamo vozačima da preko nas zarađuju, već jedino što nudimo je mogućnost da onaj ko bi ionako išao na neki put, znači veću udaljenost, pronađe do četiri saputnika sa kojima može podeliti trošak puta", kažu iz kompanije.

    Dodaje da su cene za saputnike ograničene. U Hrvatskoj se prema zakonu trošak prevoza računa dve kune po kilometru plus trošak putarine i deli s brojem saputnika. "Vozač može naplatiti manje, ali ne može više jer bi to bilo protiv zakona".

    Sistem proverava da vozači ne voze svakodnevno na istim rutama ili na bilo koji drugi način koriste sistem za pružanje komercijalnih usluga.

    BlaBlaCar u Hrvatskoj i većini zemalja u kojima pruža usluge ne uzima proviziju od vozača. Izuzetak su Francuska, Velika Britanija, Španija, Portugalija i Poljska. Reč je o tržištima, koja su uz Nemačku, najrazvijenija i gde su korisnici najaktivniji.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE