Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Srbija ključna za povezivanje transportnih mreža u Evropi

    Kompanija Louis Berger posluje na zapadnom Balkanu od sedamdesetih godina prošlog veka i samo u poslednjih 20 godina završili su preko 90 projekata od kojih je 30 sprovedeno u Srbiji (uključujući i Kosovo). Pomažu Vladi Srbije u naporima da poboljša infrastrukturu u zemlji, a pored toga pružaju i usluge u oblasti ekonomskog i institucionalnog razvoja. 

    „U ovom trenutku, u Srbiji vodimo deset infrastrukturnih projekata iz oblasti transporta i zaštite životne sredine čija je ukupna investiciona vrednost blizu 1,5 milijardi evra. Takođe, sa ponosom možemo istaći da smo trenutno najjača konsultantska kuća u zemlji koja zapošljava više od 120 inženjera iz različitih oblasti“, navodi Danijel Serafimovski regionalni menadžer kompanije Louis Berger za Zapadni Balkan.

    S obzirom na široku perspektivu koju imate na infrastrukturu u Srbiji, šta su po vašem mišljenju razvojni prioriteti, posebno u sektoru transporta?

    Srbija ima dobro razvijenu transportnu infrastrukturu i trebalo bi da ima koristi od svog strateškog položaja. Istovremeno, drumskoj i železničkoj infrastrukturi je potrebna modernizacija i mi podržavamo posvećenost Vlade Srbije restrukturiranju i rehabilitaciji nacionalne transportne mreže. Zbog toga je u poslednjih pet godina pokrenuto na desetine projekata sa ciljem da se poveća protok saobraćaja na Panevropskom Koridoru 10 i da se unaprede uslovi zaštite životne sredine i bezbednosti saobraćaja na putevima saobraćajne mreže u Srbiji, kako bi odgovarali standardima EU. Iz našeg iskustva, javnom sektoru je takođe potrebna pomoć i u pogledu ne-tehničkih aspekata (finansiranje, eksproprijacija zemljišta, granični prelazi itd.) razvoja projekta.

    Kakav je vaš doprinos razvoju transportnog sektora u Srbiji?

    Možemo da pomenemo Most na Adi preko reke Save, koji je najveći drumsko-šinski most sa jednim pilonom na svetu i koji je predstavljen na kanalu Discovery. Nedavno kompanija Louis Berger dobila je počasnu nagradu za inženjersku izuzetnost Američkog saveta za inženjerska preduzeća (ACEC) za svoj rad na ovoj arhitektonskoj znamenitosti Srbije. Takođe smo pomagali u rekonstrukciji mosta u Novom Sadu i dali uspešan doprinos izgradnji mosta Mihajlo Pupin. Od 2011. godine Louis Berger vrši nadzor nad radovima na modernizaciji autoputa E75 kroz dva uzastopna ugovora. Radimo i na projektima u oblasti zaštite žiivotne sredine, odnosno upravljanja otpadom, vodom i otpadnim vodama. U 2014. godini smo počeli dva projekta iz oblasti zaštite životne sredine: nadzor na  izgradnji regionalnog sistema za upravljanje otpadom u Subotici i studija izvodljivosti i projekat postrojenja za preradu otpadnih voda u Kraljevu.

    Šta je sa železničkim sistemom u Srbiji?        

    Kao i u mnogim zemljama sistem železnice je potrebno modernizovati, naročito u pogledu integracije železničke mreže širom Evrope. Nažalost, evropski železnički saobraćaj odlikuje raznolikost. Na primer razlike u širini koloseka, sistema elektrifikacije i signalizacije predstavljaju prepreku i železnički saobraćaj nije toliko isplativ koliko bi trebalo da bude. Budući da je više od 30 odsto Koridora 10 na teritoriji Srbije, usklađivanje železničkih parametara pomoću savremenih tehničkih propisa za projektovanje i održavanje infrastrukture je od najvećeg značaja. U tom smislu Srbija trenutno preduzima razna poboljšanja železničkog transporta i infrastrukture uključujući rekonstrukciju i modernizaciju 110 kilometra dugačke pruge između Novog Sada i Madjarske granice. Louis Breger je vodeći konsultant i sprovodimo studije izvodljivosti i procene troškova, projektovanje, tehničku dokumentaciju projekta, kao i procene uticaja na životnu sredinu.

    Koje su mogućnosti Srbije kao regionalnog i evropskog igrača u oblasti železnice?

    One su značajne jer je Srbija ključna zemlja u Evropi u smislu povezivanja transportnih mreža. EU je prepoznala taj značaj što se može videti po obimu finansiranja i veličini projekata. Poboljšanje železničkog saobraćaja u Srbiji prvenstveno je značajno za trgovinu, ali smatramo da će u budućnosti i putnici osetiti koristi. Međutim, razvoj železničkog saobraćaja ne treba posmatrati izolovano od drugih vidova saobraćaja. U suštini, konkurentnost železnice se jedino može održati kroz dobru povezanost sa drugim vidovima transporta u dobro pozicioniranim železničkim stanicama sa adekvatnim kapacitetima, modernom infrastrukturom i efikasnim železničkim uslugama.

    Kakvi su vaši budući planovi u zemlji ?

    U budućnosti, vidimo mogućnosti u javnom, ali sve više i u privatnom sektoru. Dok međunarodna ekspertiza koju posedujemo u kombinaciji sa lokalnim znanjem znači da je ponekad teško takmičiti se u pogledu cene, potencijalni klijenti sve više prepoznaju šire vrednosti koje principi kompanije Louis Berger obezbeđuju, što se vidi i iz projekata koje smo do sada uspešno realizovali u Srbiji.  Ovo nas stavlja u dobru poziciju u pogledu ostvarenja novih poslova u budućnosti.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE