Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Transport kao izazov

    D a za pojedine firme kriza zaista znači priliku dokazuje DHL Global Forwarding u Srbiji. Prema rečima Nebojše Mandića, direktora DHL Global Forwardinga, dok je do sredine 2014. tržišno učešće ove firme u uslugama avio kargo i pomorskog transporta bilo skoro zanemarljivo, situacija se u drugoj polovini prošle godine značajno izmenila.

    „Imali smo čvrst dvocifren rast, a do uvećanja tržišnog učešća došlo je zahvaljujući pre svega drugačijem pristupu poslu, klijentima, organizaciji. Pozitivan trend nastavlja se i u 2015, sa prognozom da i dalje imamo prostora da rastemo, brže od rasta samog tržišta“, ističe sagovornik BIZLife.

    ● Do promena u kompaniji došlo je i na globalnom nivou?

    – Na globalnom nivou, jedan od vrhunskih prioriteta je transformacija, i predstavlja revoluciju u logističkom svetu. Nijedna kompanija se do sada nije odlučila na tako hrabar korak i toliko veliku investiciju. Podiže se informacioni sistem koji će nam omogućiti da na potpuno drugačiji način pristupamo organizaciji logistike i pružanju usluga, a to će se direktno preneti na klijenta, kao njegovu direktnu korist u smislu: vrlo pouzdane usluge, konkurentnih cena, zatim činjenice da sve što je ranije bilo nepoznato i moralo da se posebno organizuje i proveri sada će biti unapred poznato. 

    Ovaj informacioni sistem prati i potpuno nova organizaciona struktura, i to su upravo dve stvari koje čine transformaciju, koje su sada, globalno, u punom jeku, pa samim tim i u Srbiji.

    ● Klijentima ste pružili mogućnost da pristupe sistemu putem posebne aplikacije?

    – Putem aplikacije DHLi klijenti mogu na jednostavan način da daju nalog za transport robe. Sve vreme, čak i u pokretu, laptopom ili mobilnim telefonom, imaju pristup sistemu. Kasnije mogu da prave izveštaje ili rade istraživanje svih relevantnih informacija kad god im trebaju. To je novina koja nas razlikuje od drugih logističkih kompanija.

    ● Iz kojih razloga se kompanije odlučuju upravo za vas?

    – Korisnici logističkih usluga se odlučuju za nas prevashodno zbog pouzdane usluge, a pouzdanost je veoma bitna u trgovini. Izuzetno je važno i uvoznicima, i izvoznicima, da prolazak robe prođe očekivano, da tranzitna vremena budu kao što ih klijent i očekuje, da sve što se dešava u uvozu ili u izvozu, uključujući skladištenje, carinjenje, distribuciju, otpremu, bude unapred poznato, kako bi se trgovina efikasno sprovela.

     Slede konkurentne cene. DHL Global Forwarding u Srbiji ima dogovore sa našim partnerima u svetu na internacionalnom nivou, na primer, sa brodarskim kompanijama koje organizuju pomorski transport između Azije i Mediterana, ili između Mediterana i Amerike. Taj povlašćeni položaj koji imamo kod njih se preslikava na pouzdanost usluge, ali i na konkurentne cene, koje direktno nudimo našim klijentima kao dodatan benefit.

    Takođe, deo smo svetske mreže. Godišnje kroz mrežu DHL Global Forwardinga, ako govorimo o pomorskom saobraćaju, prođe dva miliona kubika raznih pošiljki u konsolidovanom pomorskom transportu, i gotovo tri miliona kontejnera, a 2,5 miliona tona robe transportuje se kao avio kargo. Po ovim ciframa, nalazimo se na prvom mestu u globalnim razmerama. Svetska mreža pruža veliku fleksibilnost, tako da svaki korisnik usluge, prema potrebama svog poslovanja, može od nas da zahteva, a mi mu to i obezbeđujemo, određene dodatne, drugačije ili modifikovane usluge kakve njemu odgovaraju. 

    Naravno, postoje i ta tri ključna razloga, a to su: ljudi, ljudi i samo ljudi. Mnogo pažnje poklanjamo odabiru kadrova, zatim primenjujemo globalni sistem za razvoj kadrova, i činimo da članovi naših timova budu zadovoljni, jer smo svesni da jedino zadovoljni zaposleni mogu da dovedu do zadovoljnih klijenata.

    ● Klijentima nudite i uslugu carinjenja robe?

    – Naša usluga je sveobuhvatna i ona, pored organizacije transporta, obuhvata i carinjenje robe, bilo da je reč o uvozu ili izvozu. Imamo operativne timove koji se bave carinjenjem i koji u skladu sa propisima, na najsavremeniji način obezbeđuju carinjenje robe koju transportujemo. Ovo može biti i posebna usluga, i nije vezana samo za transport robe koju mi vršimo. 

    ● Koji su planovi za naredni period?

    – Tokom ove i naredne godine uvodićemo u Srbiji IT sistem koji se trenutno globalno uvodi, sa ciljem da se kvalitet usluga podigne na najviši mogući nivo. Neophodno će biti i obučiti kadrove za rad u ovom IT sistemu, a sve će to pratiti potpuno nova organizaciona struktura zaposlenih. Naravno, plan je dalji rast i povećanje tržišnog učešća.

    ● Koliko, kada ste dugo u jednoj kompaniji, kao vi u DHL-u, ona postane deo vas?

    – Odnos između DHL-a i mene je mnogo kompleksniji i predstavlja nešto mnogo više od odnosa poslodavac –zaposleni. Zaista sam dugo u kompaniji, formirao sam se u njoj, prirasla mi je srcu, i ako bi se i desilo da jednog dana ne budem u njoj, gledao bih da budem njen najbolji klijent, jer sam od kompanije dobio mnogo i to zaista poštujem. Imao sam čast i privilegiju da budem deo tima koji je niz godina razvijao ekspresne usluge, stekao sam dosta iskustva kako o samim uslugama, tako i o kompaniji, o logistici, tako da me je ova nova uloga, koja vezuje logističke usluge, pomorski transport, avio kargo usluge i carinjenje privukla kao profesionalni izazov. Znanje i iskustvo koje sam ranije stekao iskoristio sam za razvoj DHL-a u jednom novom segmentu. Pa, i pored mnoštva izazova, osećam se komforno, jer se vodim izrekom: 'Važno je doći do destinacije do koje želiš, ali je bitan i put kojim ćeš do nje doći’.

    ● Pored povećanja tržišnog učešća, šta je za vas lično najveći izazov?

    – Rukovodim se vizijom da DHL Global Forwarding postane lider na srpskom tržištu u uslugama pomorskog transporta i avio karga, i da na prvi pomen tih usluga – najvećem delu našeg tržišta i kompanija, prva asocijacija bude upravo DHL GF.

    ● A da li je veći izazov usluge vezane za pomorski ili avio transport?

    – Pomorski transport je veći izazov, jer Srbija nije na moru. Pored toga za pomorski transport postoje i neka drugačija rešenja, tačnije planovi i ideje, koje kod nas do sada nisu primenjene. Naime, do sada smo koristili luke na Jadranu, a iz tih luka ili do tih luka, robu transportovaili vozovima, kamionima. Veliki potencijal je da kontejneri iz crnomorskih luka ulaze u Dunav, i da Dunavom roba dolazi do Srbije. Taj pravac bi takođe bio efikasan i za izvoz ka određenim destinacijama. 

    Transport srpskog solarnog punjača

    DHL poklanja veliku pažnju ekološkim rešenjima. Tako je i DHL Global Forwarding u Srbiji pružio logističku podršku mladoj kompaniji Strawberry Energy koja se bavi istraživanjem i razvojem na polju obnovljivih izvora energije. Nedavno je izvršen transport prvog na svetu javnog solarnog punjača za mobilne uređaje, koji je bio izložen na internacionalnoj konferenciji 'Verge2014' u San Francisku i tom prilikom je ovaj projekat osvojio prvo mesto.

    Prevoz najskupljeg parfema na svetu

    DHL Global Forwarding je obezbedio transport i logističku podršku brendu Clive Christian, prema Ginisovoj knjizi  rekorda, najskupljem parfemu na svetu, čija se vrednost kreće oko 2.700 funti. DGF posvećuje posebnu pažnju transportu ovako luksuzne robe, od kontejnera do pojedinačnih pošiljaka – od velikih izložbenih podijuma sve do papirnih testera. Obzirom da je parfem specifična roba za transport, jer se smatra opasnom materijom, što podrazumeva niz posebnih zahteva i propisa, znanje i ekspertiza DGF-a igra ključnu ulogu, jer se transport svake pojedinačne pošiljke prilagođava specifičnim zahtevima klijenta i vrednosti robe. 

    DHL Global Forwarding
    Tel: 011 / 22 88 122
    E-mail: [email protected]

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE