Crnogorski auto-put na teret građana
Novi nameti koje treba da pokriju deo troškova crnogorskog auto-puta Bar – Boljare, direktno utiču na standard građana, koje je najviše uznemirilo povećanje taksi na gorivo.
Planirano je da se od povećanih taksi na gorivo u budžet slije devet miliona evra. Međutim, nezadovoljstvo građana pojačala je nova taksa na gorivo od sedam centi po litru, koja stupa na snagu već u utorak, pišu Novosti.
Vlada Crne Gore je u međuvremenu izmenila uredbu o određivanju maloprodajne cene goriva čime je uvela novi namet za auto-put i reprezentativni sport. Tako će gorivo u Crnoj Gori biti skuplje nego u Srbiji i BiH, a istovetno kao u Hrvatskoj.
Od utorka super 95 će se prodavati po ceni od 1,27 evra, a litar super 98 -1,31. Evrodizel sa novom taksom koštaće 1,15 evra.
Gorivo u crnogorskim uslovima pokazatelj je višeg kvaliteta života i luksuza, pa je uvođenje naknade od sedam centi po litru goriva logičan potez za popunjavanje budžetskih deficita, kazao je premijer Milo Đukanović komentarišući novu Vladinu odluku.
Vlada je donela odluku da deo deficita u javnoj potrošnji pokrije dodatnim zahvatanjem iz akciznih roba, kao što su naftni derivati.
Uz skok cene goriva, nepopularne mere podrazumevaju povećanje akciza na alkohol, gazirana pića, duvan i duvanske proizvode, uvođenje poreza na kafu i dobitke od igara na sreću kao i propisivanje namenske takse na maloprodajnu cenu goriva u visini od 0,05 evra po litru za finansiranje dela troškova izgradnje te saobraćajnice koja bi trebala da bude put u svet.
U tim merama predviđeno je da se "udari" i na sivu ekonomiju. Tako bi trebalo da oni koji budu "drešili kesu" za zarade bez plaćanja poreza i doprinosa mogli i krivično da odgovaraju.
Međutim, poreske obaveze neće opterećivati investitore! Tako je predviđeno da se u okviru "unapređenja poslovnog ambijenta i konkurentnosti" uvedu fiskalne preference za ulaganja u visoki turizam (hoteli sa pet i više zvezdica), prehrambenu industriju, kapitalne investicije u sektoru energetike.