Dejan Turk: Svrha biznisa nije samo profit

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dejan Turk: Svrha biznisa nije samo profit

    Samo ljudi koji su duboko emotivno povezani mogu da pruže izvanredna dostignuća i privatno i poslovno, smatra Dejan Turk, generalni direktor kompanije Vip mobile u Srbiji. To je jedan od principa kojim se vodio kroz uspešnu karijeru protkanu brojnim priznanjima.

    Najvažnija reč u biznisu po vama je?
    Korisnik  jer je on taj koji bira usluge i proizvode koji odgovaraju njegovim željama i potrebama. Ako dobro brinete o korisniku i on će dalje voditi brigu o vašem biznisu  – jedan je od citata Raya Kroca, osnivača McDonald’s-a, koji sam još kao mlad menadžer prihvatio za svoj moto.

    Tim saradnika po vašoj meri?
    Dobar poslovni tim diše i radi kao jedan organizam, jer svaki njegov član lično oseća strast za postizanje rezultata i opaža kompaniju kao inspirativno okruženje za razvoj svoje karijere. Moji saradnici najpre treba da vole ono što rade, da budu originalni i inovativni u svom pristupu poslu i da doprinose da se svi zajedno dok radimo i dobro zabavljamo.

    Koliko su vas funkcije i napredovanje u poslu promenili?
    Mislim da se nisam mnogo promenio, jer su uz mene ljudi koje poznajem od detinjstva, iz srednje škole, iz bivše JNA, sa studija ili iz kompanija u kojima sam radio. Radujemo se i tugujemo zajedno, ali nam je veliki izazov da nađemo slobodno vreme koje ćemo zajedno provesti na istom mestu, a ne preko Skypea.

    Kakav je to dobar lider?
    Lider je taj koji obezbeđuje da svi članovi tima znaju i podržavaju poslovnu strategiju kompanije, kao i svrhu i ulogu svog tima u ostvarivanju poslovnih ciljeva. Da bi poslovni tim bio inovativan i vodio napred, neophodno je kreirati atmosferu u kojoj će svaki član tima imati slobodu da iznese svoje najbolje ideje, da pokaže svoj puni stručni kapacitet i iskaže sve veštine i talenat. Lider ličnim primerom kreira model očekivanog ponašanja i podstiče atmosferu poverenja, slobode i zajedništva.

    Koja je vaša slabost kao nadređenog?
    Veoma sam tolerantan  i ne volim da ’lupim šakom o sto’, a čini mi se da se od direktora na Balkanu i danas očekuje da neke situacije razreše tako što će pokazati ko je ’gazda’. 

    Na šta ste u svojoj karijeri posebno ponosni?
    Moj najveći poslovni uspeh je slovenački operater Si.mobil, član Telekom Austria Grupe, na čijem sam čelu bio više od šest godina. Za to vreme Si.mobil je izrastao u uspešnog mobilnog operatera, firmu koja je više puta birana za najpoželjnijeg poslodavca u Sloveniji i dobila brojna domaća i strana priznanja za korporativnu odgovornost.

    Kao predsednik UO UNICEF za Sloveniju bio sam veoma srećan u misijama u Ruandi i drugim zemljama gde smo pomagali deci koja žive u teškim okolnostima i bukvalno učestvovali u spašavanju mladih života. Tu sam se učvrstio u stavu da biznis mora da ima dublji smisao od samog profita.

    Vaš najveći neuspeh?
    Rekao bih da sam u dosadašnjoj karijeri bio samo više ili manje uspešan. Voleo bih da tako ostane i nadalje. Privatno mi je žao što nisam imao vremena da naučim da sviram neki muzički instrument.

    Koje osobine ima vaš idealan poslovni partner?
    On je stručan, pouzdan i lojalan, spreman da sa nama gradi ozbiljnu i održivu poslovnu vezu zasnovanu na obostranoj koristi.

    Tim saradnika po vašoj meri?
    Samo posvećeni zaposleni, koji duboko emotivno veruje u kompaniju i svoj tim može da pruži izvanredna postignuća i kao pojedinac i kao član tima. Volim da vidim sjaj u očima Vipovih zaposlenih dok iznose svoju poslovnu ideju, jer time pokazuju koliko žele i mogu da doprinesu da Vip mobile bude najbolji mobilni operater u Srbiji.

    Taktika koja vas nikada nije izneverila?
    Verujem u fer i pošten odnos prema poslu i u transparentnost u izveštavanju. Kolege i poslovni partneri tada znaju na čemu su i spremni su da ponesu još veći teret dnevnog poslovanja, jer idemo ka zajedničkom cilju.

    Koliko sati dnevno radite?
    Pošto sam  istovremeno i CEO, i suprug, i roditelj, i nečije dete, i prijatelj, i poslovni partner, trudim se da napravim dobar balans između svog privatnog i poslovnog života. U Srbiji sam tek desetak meseci i priznajem da privatna strana još uvek trpi na račun poslovnih obaveza, ali nastojim da svojim najdražima manjak vremena nadoknadim kvalitetom druženja.

    Šta je za vas najveći izazov?
    Kad počnemo da razvijamo neki proizvod ili uslugu uvek se prvo pitamo da li je ona potrebna našim korisnicima, da li im rešava neki problem, hoće li im život učiniti sadržajnijim, lakšim ili zabavnijim. Ljudi uz nas treba da se osećaju bezbrižno, jer smo mi preuzeli brigu za njihovu komunikaciju i to na način da im ostane više vremena da se posvete oblastima koje ispunjavaju njihov poslovni i privatni život i onima koje vole.

    U čemu je tajna vašeg uspeha?
    Imao sam sreću da najveći deo profesionalne karijere provedem u telekomunikacijama koje se brzo razvijaju, gde su promene konstantne i gde, da biste opstali i bili uspešni, morate da budete drugačiji, brzi i inovativni. To je industrija koja ispunjava moje lične potrebe i vrednosti, jer je njen cilj da kvalitetno poveže ljude. Razmislite koliko su novina u naše poslovanje i privatne živote samo u jednoj godini uneli pametni telefoni.

    Koliko uživate u kravati i poslovnom odelu?
    U kancelariji uvek imam dežurni sako, ali volim da sebe i saradnike povremeno uveselim time što ću poneti kravatu zanimljivog dezena.

    Šta ćete poželeti sebi u novoj godini na poslovnom planu?
    Želja mi je da u 2015. Vip mobile bude prepoznat kao kompanija koja pruža najbolje korisničko iskustvo u Srbiji, jer mi iskreno verujemo da su i u digitalnom eko sistemu ljudski odnosi faktor koji pravi razliku u poslovanju.

    Privatno se nadam da ću moći više vremena da provodim sa svojom decom igrajući se našim omiljenim lego kockama.

    Da možete da promenite jednu stvar u poslovnoj klimi Srbije, šta bi to bilo?
    Smanjio bih birokratski aparat i uveo efikasniju kontrolu rada državnih činovnika kako bi se stavili u službu interesa građana, biznisa i društvene zajednice.

    Životni i poslovni principi

    Pre svega volim ljude i život tako da je ljubav princip koji me pokreće i motiviše kako privatno tako i poslovno. Imao sam sreću da odrastem u divnoj familiji i da po toj matrici  izgradim svoju porodicu i kompanije na čijem sam čelu. Smatram da samo ljudi koji su duboko emotivno povezani mogu da pruže izvanredna dostignuća i privatno i poslovno.

    Drugi princip je lični doprinos da ljudima život bude bolji i kvalitetniji. Zato se kroz svoju poslovnu karijeru i privatno strastveno i bespoštedno zalažem za zdrav život i očuvanje čovekove okoline, za jednako pravo dece na obrazovanje, kao i za lični i profesionalni razvoj svakog od nas.

    Treći princip je altruizam i korporativna odgovornost. Spreman sam da podržim originalnost, inovativnost i različitost, jer nas čine bogatijim prvo kao ljude, a zatim i kao stručnjake. Smatram da svrha biznisa nije samo profit već i podrška  održivom razvoju društvene zajednice u kojoj živimo i poslujemo.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE