Propadaju nemački autoputevi

Mreža nemačkih autoputeva bila je simbol, a sadašnje loše stanje 12.800 kilometara popularnog autobahna, znak je propadanja infrastrukture i pokazatelj velike pretnje rastu najjače evropske privrede.

Nekadašnji simbol javnog ulaganja u infrastrukturu, legendarni nemački autoputevi su u žalosnom stanju, piše agencija DPA i pita se koliko će novca trebati da ta zemlja vrati poziciju infrastrukturnog svetskog lidera.

Dani bezbrižne vožnje bez ograničenja brzine na dobro održavanim autoputevima odavno su prošli. Vozači današnju vožnju opisuju kao stajanje u kolonama po pohabanim putevima i oronulim mostovima uz velika kašnjenja.

Nemačko glavno auto-udruženje ADAC procenjuje da je u 2013. godini takvih kolona bilo ukupno 830 hiljada kilometara, što je gotovo kao udaljenost od Zemlje do Meseca i nazad.

Ipak, u 2013. broj zastoja na putu popeo se na 415 hiljada, a zbog bezbednosti, buke i stalne potrebe za popravkama danas na oko 40 odsto nemačkih autoputeva postoji ograničenje brzine.

"Slabe investicije su naša Ahilova peta", kaže čelnik berlinskog Nemačkog instituta za ekonomsko istraživanje (DIW) Marcel Fratzscher.

Jedna petina mreže autoputeva i 40 odsto mostova su u kritičnom stanju, što je delom posledica višegodišnjeg stezanja fiskalnoga pojasa, kaže se u studiji DIW.

Nemačku odluku da ne ulaže u izgradnju i održavanje infrastrukture, iako država ostvaruje budžetski višak, često preispituje ekonomista Paul Krugman, uz ocenu da je tamošnjim političarima ideologija važnija od nasušno potrebnih investicija.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE